Gå til innhold

Hva tenker dere om lengde på innleggelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når man er så langt nede som jeg var trengte jeg virkelig den innleggelsen (5 mnd).

Anonymkode: a45e8...eb1

Hva var det som hjalp deg på innleggelsen? 

Anonymkode: a7d4d...503

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Når man er så langt nede som jeg var trengte jeg virkelig den innleggelsen (5 mnd).

Anonymkode: a45e8...eb1

Har vært veldig langt nede jeg og, men det er jo individuelt hvor lenge en innleggelse varer i forhold til effekt. Noen har effekt av langvarig og noen av kortvarig.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er den faglige begrunnelsen for at en deprimert person trenger en 6mnd lang innleggelse? Vil å glo i hvite vegger og å gå rundt i sykehuskorridorer i 6mnd gjøre en deprimert person mindre deprimert? 

Hvorfor stiller du det spørsmålet til meg? Jeg har ikke argumentert for så lange innleggelser ved depresjon. 

nachnoo skrev (24 minutter siden):

Litt overfladisk sagt, kan en si at innleggelsen bør være så kort som mulig, men så lang som nødvendig.

Det er vel sånn på somatisk også?

opplever at på somatisk må man ut så fort man viser tegn til bedring. 

Endret av Emoji

Kommer jo an på situasjonen til pasienten hvor lenge en bør være innlagt. 

Det jeg synes er trist er at etter jeg fikk vekk borderline diagnose og litt senere fikk shizoaffektiv så er de plutselig ikke like opptatt av å gjøre innleggelsen så kort som mulig og ikke én gang har de sagt noe om at jeg har ansvar for eget liv. Har vært på tvang i seks uker og har ikke utgang uten følge en gang  

Det triste er altså den forskjellsbehandlingen pga diagnose. 

Nå er jeg jo dårligere enn jeg vanligvis er da, men uansett. 

Endret av Glitter

Annonse

Jeg tenker for min del at når man er så syk at man trenger behandling på sykehus (eller dps), er innleggelse riktig - og så lenge som det er nødvendig. Lengden og effekten på behandlingen er det vel legene som vurderer? 

Jeg jobber på sykehus (på både psykiatrisk og somatisk avd), og personlig, for meg, er ikke innleggelse noe å trakte etter i hele tatt. Jeg håper virkelig at jeg slipper. Men jeg tenker sikkert annerledes om jeg blir så syk at behandling på sykehus er nødvendig.  

AnonymBruker
Glitter skrev (6 timer siden):

Kommer jo an på situasjonen til pasienten hvor lenge en bør være innlagt. 

Det jeg synes er trist er at etter jeg fikk vekk borderline diagnose og litt senere fikk shizoaffektiv så er de plutselig ikke like opptatt av å gjøre innleggelsen så kort som mulig og ikke én gang har de sagt noe om at jeg har ansvar for eget liv. Har vært på tvang i seks uker og har ikke utgang uten følge en gang  

Det triste er altså den forskjellsbehandlingen pga diagnose. 

Nå er jeg jo dårligere enn jeg vanligvis er da, men uansett. 

Trist det er slik 

Skummelt å.

Skjønner at du reagerer.

Det er vondt vite at jeg (og andre med borderline) blir behandlet dårlig på grunn av diagnosen. Jeg har opplevd det flere ganger dessverre 

Anonymkode: ed76d...180

Glitter skrev (6 timer siden):

Det jeg synes er trist er at etter jeg fikk vekk borderline diagnose og litt senere fikk shizoaffektiv så er de plutselig ikke like opptatt av å gjøre innleggelsen så kort som mulig og ikke én gang har de sagt noe om at jeg har ansvar for eget liv. Har vært på tvang i seks uker og har ikke utgang uten følge en gang.

Ja, behandlingen avgjøres ut ifra hvilken diagnose en har (hoved-/bidiagnose), men jeg forstår det slik at de setter inn nødvendige tiltak ut ifra funksjonsnivå. Kan du kanskje få snakke med behandler for å få deres vurdering?

Hvordan tror du det hadde gått, om du ev. hadde blitt utskrevet til hjemmet i morgen?

Eva Sofie skrev (22 minutter siden):

Ja, behandlingen avgjøres ut ifra hvilken diagnose en har (hoved-/bidiagnose), men jeg forstår det slik at de setter inn nødvendige tiltak ut ifra funksjonsnivå. Kan du kanskje få snakke med behandler for å få deres vurdering?

Hvordan tror du det hadde gått, om du ev. hadde blitt utskrevet til hjemmet i morgen?

Det hadde ikke gått spesielt bra. 

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (25 minutter siden):

Mulig det, men synes det virker som at jeg tas mer på alvor nå enn før. 

Mener du virkelig at å være innlagt er det som definerer å bli tatt på alvor? Det er det faktisk ikke. De fleste ønsker ikke å være innlagt. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Mener du virkelig at å være innlagt er det som definerer å bli tatt på alvor? Det er det faktisk ikke. De fleste ønsker ikke å være innlagt. 

Nå legger du jammen ord i munnen min. Det er ikke innleggelsen i seg selv som jeg mener er å bli tatt på alvor. Det er behandlingen. Har ikke sagt ett ord om at jeg ønsker å være innlagt. For det gjør jeg faktisk ikke. Det har jeg skrevet om flere ganger i dagboken. 

AnonymBruker
Glitter skrev (26 minutter siden):

Nå legger du jammen ord i munnen min. Det er ikke innleggelsen i seg selv som jeg mener er å bli tatt på alvor. Det er behandlingen. Har ikke sagt ett ord om at jeg ønsker å være innlagt. For det gjør jeg faktisk ikke. Det har jeg skrevet om flere ganger i dagboken. 

Behandlingen? Det er ikke behandling å være innlagt på akuttpsykiatrisk. Det er kun oppbevaring i bråkete traumetriggende omgivelser. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Behandlingen? Det er ikke behandling å være innlagt på akuttpsykiatrisk. Det er kun oppbevaring i bråkete traumetriggende omgivelser. 

Nei for noen er det også behandling slik som medisiner, ect, samtaler etc.

Endret av Glitter
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

stemmer denne uttalelsen @nachnoo?

Anonymkode: 4236a...7c4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...