Gå til innhold

Ble ikke trodd på selvmordstankene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg opplevde å ikke bli trodd på selvmordstankene mine en gang. Det var en eldre psykiater som mente bastant at siden det ikke hadde skjedd en hendelse i forkant av selvmordstankene så var det svært uvanlig. Han mente at man alltid måtte opplevd å f.eks krangle med noen, bli mobbet eller fått en negativ kommentar o.l for å ha "ekte selvmordstanker".

Hva tenker dere om dette? Jeg trodde jo at siden han var eldre hadde han mye erfaring? Hvordan er det mulig å bli så feilinformert?

Anonymkode: 1974f...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg opplevde å ikke bli trodd på selvmordstankene mine en gang. Det var en eldre psykiater som mente bastant at siden det ikke hadde skjedd en hendelse i forkant av selvmordstankene så var det svært uvanlig. Han mente at man alltid måtte opplevd å f.eks krangle med noen, bli mobbet eller fått en negativ kommentar o.l for å ha "ekte selvmordstanker".

Hva tenker dere om dette? Jeg trodde jo at siden han var eldre hadde han mye erfaring? Hvordan er det mulig å bli så feilinformert?

Anonymkode: 1974f...03f

Hendelsen kan da likegodt være intern i eget sinn som ekstern ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde sikkert selvmordstanker, men du var nok ikke suicidal siden du skriver her i kveld. Slik sett hadde han rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det virkelig noen som får reelle selvmordstanker og blir reelt suicidal bare fordi de har fått en negativ kommentar eller kranglet med noen? Tror ting sitter litt dypere enn som så. Enten det eller så slenger du de rundt seg med at de har selvmordstanker litt for lett. 

Anonymkode: 61189...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Du hadde sikkert selvmordstanker, men du var nok ikke suicidal siden du skriver her i kveld. Slik sett hadde han rett. 

Ja for du mener at ingen som lever idag har noen gang vært suicidale. Skjønner. 

Anonymkode: 61189...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Du hadde sikkert selvmordstanker, men du var nok ikke suicidal siden du skriver her i kveld. Slik sett hadde han rett. 

Hva betyr egentlig suicidalitet? Sånn i praksis.

Anonymkode: a79ac...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (3 minutter siden):

Du hadde sikkert selvmordstanker, men du var nok ikke suicidal siden du skriver her i kveld. Slik sett hadde han rett. 

Så vennen min som ble truffet av et tog, men overlevde han var aldri suicidal bare fordi han lever og kan skrive idag? 

Anonymkode: 61189...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja for du mener at ingen som lever idag har noen gang vært suicidale. Skjønner. 

Anonymkode: 61189...884

Enig. Helt utrolig å lire av seg slikt. 

Anonymkode: 3af13...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Helt utrolig å lire av seg slikt. 

Anonymkode: 3af13...b2d

Nachnoo i et nøtteskall 

Anonymkode: a20f8...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg opplevde å ikke bli trodd på selvmordstankene mine en gang. Det var en eldre psykiater som mente bastant at siden det ikke hadde skjedd en hendelse i forkant av selvmordstankene så var det svært uvanlig. Han mente at man alltid måtte opplevd å f.eks krangle med noen, bli mobbet eller fått en negativ kommentar o.l for å ha "ekte selvmordstanker".

Hva tenker dere om dette? Jeg trodde jo at siden han var eldre hadde han mye erfaring? Hvordan er det mulig å bli så feilinformert?

Anonymkode: 1974f...03f

Jeg er ikke enig i at det alltid må en hendelse til for at man skal bli suicidal. Suicidalitet kan også være en tilstand man gradvis kommer inn i. Det kan henge sammen med hvor godt eller hvor dårlig man er integrert i samfunnet man bor i og/eller hvor mye eller hvor lite frihet man har i sin livssituasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det virkelig noen som får reelle selvmordstanker og blir reelt suicidal bare fordi de har fått en negativ kommentar eller kranglet med noen? Tror ting sitter litt dypere enn som så. Enten det eller så slenger du de rundt seg med at de har selvmordstanker litt for lett. 

Anonymkode: 61189...884

Nei det er vel psykiateren som ikke har opplevd noe særlig av motgang, så han tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (14 minutter siden):

Du hadde sikkert selvmordstanker, men du var nok ikke suicidal siden du skriver her i kveld. Slik sett hadde han rett. 

Hva mener du med dette? At hvis jeg virkelig hadde vært suicidal så hadde jeg lykkes i å ta livet mitt og derfor ikke levd i dag? Det var jo uansett ikke suicidalitet jeg diskuterte med denne psykiateren, men selvmordstanker. Han mente tankene ikke var ekte fordi de ikke kunne knyttes til en hendelse og  det var det jeg reagerte på?

Anonymkode: 1974f...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (27 minutter siden):

Men har du funnet ut hvorfor du egentlig hadde selvmordstanker? Sa du det til han?

Pga depresjon. Og nei, sa ikke det til han fordi jeg ble så satt ut at jeg tenkte ikke på å si det der og da.

Anonymkode: 1974f...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (24 minutter siden):

Du hadde sikkert selvmordstanker, men du var nok ikke suicidal siden du skriver her i kveld. Slik sett hadde han rett. 

Wow litt av en holdning du har.

 

Skremmende faktisk.

Anonymkode: d5a85...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Wow litt av en holdning du har.

 

Skremmende faktisk.

Anonymkode: d5a85...bea

Han er lik kupton i enkelte kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Han er lik kupton i enkelte kommentarer.

Er nok fordi det er samme person. 

Anonymkode: d5a85...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (1 minutt siden):

Han er lik kupton i enkelte kommentarer.

Er nok noe de lærer på utdannelsen til psykiater. 

Anonymkode: 61189...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er nok noe de lærer på utdannelsen til psykiater. 

Anonymkode: 61189...884

Psykiatere er ofte mennesker som er ærlige uansett om de sårer folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (27 minutter siden):

Du hadde sikkert selvmordstanker, men du var nok ikke suicidal siden du skriver her i kveld. Slik sett hadde han rett. 

Så du mener suicidale ikke skal be om hjelp? Det er en skremmende holdning du har. Selvfølgelig burde suicidale be om hjelp. 

Anonymkode: d5a85...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...