Gå til innhold

Desperat etter hvile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er den beste medisinen (ikke benzo) som roer kropp og hjerne? 
Er så desperat etter hvile 

Ap?

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva er den beste medisinen (ikke benzo) som roer kropp og hjerne? 
Er så desperat etter hvile 

Ap?

Anonymkode: fef5f...b25

Vet ikke med kroppen, men hjerne vil jeg tro AP ja. 

Anonymkode: be27b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpa på seriøse svar. Er kjempedårlig og desperat. Høy puls søgnet rundt og en hjerne på høygir 

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vet ikke med kroppen, men hjerne vil jeg tro AP ja. 

Anonymkode: be27b...d39

Hvilke typer da? Har prøvd quetiapin of truxal. Ga meg mer uro

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilke typer da? Har prøvd quetiapin of truxal. Ga meg mer uro

Anonymkode: fef5f...b25

Jeg bruker Abilify. Svarene ovenfor er seriøse by the way. 

Anonymkode: be27b...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker Abilify. Svarene ovenfor er seriøse by the way. 

Anonymkode: be27b...d39

Ja skjønner der funker hvis man ee frisk 😅

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke typer da? Har prøvd quetiapin of truxal. Ga meg mer uro

Anonymkode: fef5f...b25

På hvilken måte ga det deg mer uro, opplevde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte ga det deg mer uro, opplevde du?

Et par timer etter inntak gikk hjertet bananas. Og dagen etter voldsom angst 

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Et par timer etter inntak gikk hjertet bananas. Og dagen etter voldsom angst 

Anonymkode: fef5f...b25

Jeg regnet med det. Det er en helt vanlig respons på Truxal og Seroquel. Jeg vil anta at det kan virke særlig ubehagelig/skremmende, når mye krefter brukes på å kjenne etter hva som skjer med kroppen.

 

Om jeg nå en sjelden gang bruker noen antipsykotisk medisin for å sove når søvnen min blir veldig vanskelig, bruker jeg en svært lav dose Zyprexa. Min erfaring er at den ikke har en så kraftig virkning med hjertebank, høy puls og ev. tetthet i nesen. Jeg begynte å mislike Truxal mer bl.a. pga. det du beskriver. Det finnes medisiner som ikke gir denne typen bivirkninger. Jeg vet at @ISW har forklart og tegnet om dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie skrev (2 minutter siden):

Jeg regnet med det. Det er en helt vanlig respons på Truxal og Seroquel. Jeg vil anta at det kan virke særlig ubehagelig/skremmende, når mye krefter brukes på å kjenne etter hva som skjer med kroppen.

 

Om jeg nå en sjelden gang bruker noen antipsykotisk medisin for å sove når søvnen min blir veldig vanskelig, bruker jeg en svært lav dose Zyprexa. Min erfaring er at den ikke har en så kraftig virkning med hjertebank, høy puls og ev. tetthet i nesen. Jeg begynte å mislike Truxal mer bl.a. pga. det du beskriver. Det finnes medisiner som ikke gir denne typen bivirkninger. Jeg vet at @ISW har forklart og tegnet om dette før.

Åja så fint å høre! Ble også ekstremt kriblete og rar i kroppen og hodet. Kjente ikke etter det- var jo forberedt på at man egentlig skulle bli bedre av uro/angst.

Trodde litt at alle ap virka på samme måte- så var egentlig litt motløs nå mtp dette.

Er ikke zyprexa en mye sterkere medisin? 

 

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åja så fint å høre! Ble også ekstremt kriblete og rar i kroppen og hodet. Kjente ikke etter det- var jo forberedt på at man egentlig skulle bli bedre av uro/angst.

Trodde litt at alle ap virka på samme måte- så var egentlig litt motløs nå mtp dette.

Er ikke zyprexa en mye sterkere medisin? 

 

Anonymkode: fef5f...b25

Hopper inn i tråden med min erfaring med Zyprexa. Den virker i betydelig grad angstdempende på meg og fremmer søvn. Jeg klarer meg fint på lavere doser for å oppnå gunstig angstreduksjon. Jeg har gått på Zyprexa i mange år og har aldri tenkt at det er en «sterk» medisin. Jeg vil heller si at det overrasker hvor effektiv angstdempingen er samtidig som jeg ikke opplever sløvhet i nevneverdig grad. Dette er selvfølgelig doseavhengig, men da kan man jo prøve seg frem med en liten dose i første oppgang og evaluere etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibben skrev (57 minutter siden):

Hopper inn i tråden med min erfaring med Zyprexa. Den virker i betydelig grad angstdempende på meg og fremmer søvn. Jeg klarer meg fint på lavere doser for å oppnå gunstig angstreduksjon. Jeg har gått på Zyprexa i mange år og har aldri tenkt at det er en «sterk» medisin. Jeg vil heller si at det overrasker hvor effektiv angstdempingen er samtidig som jeg ikke opplever sløvhet i nevneverdig grad. Dette er selvfølgelig doseavhengig, men da kan man jo prøve seg frem med en liten dose i første oppgang og evaluere etter det.

Høres jo lovende ut. Har du prøvd andre typer ap- til sammenligning?

Jeg sliter med hele kroppen da, og hjernen og nervesystemet😅

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres jo lovende ut. Har du prøvd andre typer ap- til sammenligning?

Jeg sliter med hele kroppen da, og hjernen og nervesystemet😅

Anonymkode: fef5f...b25

Jeg har prøvd _mange_ ulike APer både i pilleform og injeksjoner. For meg har det fungert best med Zyprexa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bibben skrev (10 minutter siden):

Jeg har prøvd _mange_ ulike APer både i pilleform og injeksjoner. For meg har det fungert best med Zyprexa.

Hvor høy dose bruker du og hva bruker du den for? Bare uro, eller antipsykotisk?

Anonymkode: de8ba...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor høy dose bruker du og hva bruker du den for? Bare uro, eller antipsykotisk?

Anonymkode: de8ba...b89

Når ordet «dose» forekommer på DOL lyser alle varsellampene på Admins maskin, så vi unngår det etter beste evne. Jeg bruker AP for begge de tingene du nevner i spørsmålet ditt. Relativt lav dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Åja så fint å høre! Ble også ekstremt kriblete og rar i kroppen og hodet. Kjente ikke etter det- var jo forberedt på at man egentlig skulle bli bedre av uro/angst.

Jeg tolker det med økt puls/hjertebank etc. slik når den kommer av inntak av f.eks. Truxal: Det er ikke noen angsrespons i seg selv, men kroppen som har en lik reaksjon som ved angst og det er lett å assosiere den med angst. En del av symptomene er like. Men om du følger med på tiden, kommer det på omtrent samme tid hver gang du har tatt medisinen. Det er en helt ufarlig respons i kroppen. Du merket kanskje at du også ble litt tett i nesen samtidig?

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Trodde litt at alle ap virka på samme måte- så var egentlig litt motløs nå mtp dette.

Er ikke zyprexa en mye sterkere medisin? 

Anonymkode: fef5f...b25

Syprexa kan være en nedsløvende medisin, men da i mye høyere dose enn det jeg tenker på nå. Jeg har gått på antipsykotisk dose av den, og da blir den nedsløvende. Laveste styrke Zyprexa-tablettene finnes i er 2,5 mg (ref. Felleskatalogen).

 

Jeg har selv forsøkt enkelte, og har lest, at noen har erfaring med at andre lavdoseantipsykotisk medisin kan virke beroligende - men dette er noe du må ta opp med egen lege. Og noe det er virkning med, er det ofte en eller annen bivirkning ved. I blant kan noen bivirkninger dempe seg om en gir medisinen en til to ukers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...