Gå til innhold

Desperat etter hvile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eva Sofie skrev (1 time siden):

Jeg tolker det med økt puls/hjertebank etc. slik når den kommer av inntak av f.eks. Truxal: Det er ikke noen angsrespons i seg selv, men kroppen som har en lik reaksjon som ved angst og det er lett å assosiere den med angst. En del av symptomene er like. Men om du følger med på tiden, kommer det på omtrent samme tid hver gang du har tatt medisinen. Det er en helt ufarlig respons i kroppen. Du merket kanskje at du også ble litt tett i nesen samtidig?

Syprexa kan være en nedsløvende medisin, men da i mye høyere dose enn det jeg tenker på nå. Jeg har gått på antipsykotisk dose av den, og da blir den nedsløvende. Laveste styrke Zyprexa-tablettene finnes i er 2,5 mg (ref. Felleskatalogen).

 

Jeg har selv forsøkt enkelte, og har lest, at noen har erfaring med at andre lavdoseantipsykotisk medisin kan virke beroligende - men dette er noe du må ta opp med egen lege. Og noe det er virkning med, er det ofte en eller annen bivirkning ved. I blant kan noen bivirkninger dempe seg om en gir medisinen en til to ukers tid.

Jeg sliter ekstremt med fysisk angst/uro fra før og da ee der veldig dumt med medisin som øker denne følelsen 😅

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 6.58):

Jeg sliter ekstremt med fysisk angst/uro fra før og da ee der veldig dumt med medisin som øker denne følelsen 😅

Anonymkode: fef5f...b25

Jeg tror jeg har anbefalt boken til deg for en god stund siden, "Sjef i eget liv" av Ingvard Wilhelmsen. Jeg leser den boken nå, og han har utrolig mange gode poenger. Ev. få en time eller tre hos ham, om det er mulig. Men i boken er det flere pasienthistorier som kan illustrere godt det du selv strever med samlet sett.

 

En setning av det han sier er; "Du kan ikke stole på egne følelser og tanker".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (18 minutter siden):

Jeg tror jeg har anbefalt boken til deg for en god stund siden, "Sjef i eget liv" av Ingvard Wilhelmsen. Jeg leser den boken nå, og han har utrolig mange gode poenger. Ev. få en time eller tre hos ham, om det er mulig. Men i boken er det flere pasienthistorier som kan illustrere godt det du selv strever med samlet sett.

 

En setning av det han sier er; "Du kan ikke stole på egne følelser og tanker".

Hva skal man stole på da?😅

jeg kjenner til Wilhelmsen og teorien.men det er ike det jg sliter med nå😅😅

Anonymkode: fef5f...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...