AnonymBruker Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Eva Sofie skrev (1 time siden): Jeg tolker det med økt puls/hjertebank etc. slik når den kommer av inntak av f.eks. Truxal: Det er ikke noen angsrespons i seg selv, men kroppen som har en lik reaksjon som ved angst og det er lett å assosiere den med angst. En del av symptomene er like. Men om du følger med på tiden, kommer det på omtrent samme tid hver gang du har tatt medisinen. Det er en helt ufarlig respons i kroppen. Du merket kanskje at du også ble litt tett i nesen samtidig? Syprexa kan være en nedsløvende medisin, men da i mye høyere dose enn det jeg tenker på nå. Jeg har gått på antipsykotisk dose av den, og da blir den nedsløvende. Laveste styrke Zyprexa-tablettene finnes i er 2,5 mg (ref. Felleskatalogen). Jeg har selv forsøkt enkelte, og har lest, at noen har erfaring med at andre lavdoseantipsykotisk medisin kan virke beroligende - men dette er noe du må ta opp med egen lege. Og noe det er virkning med, er det ofte en eller annen bivirkning ved. I blant kan noen bivirkninger dempe seg om en gir medisinen en til to ukers tid. Jeg sliter ekstremt med fysisk angst/uro fra før og da ee der veldig dumt med medisin som øker denne følelsen 😅 Anonymkode: fef5f...b25 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487203-desperat-etter-hvile/page/2/#findComment-4324258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober AnonymBruker skrev (På 3.10.2024 den 6.58): Jeg sliter ekstremt med fysisk angst/uro fra før og da ee der veldig dumt med medisin som øker denne følelsen 😅 Anonymkode: fef5f...b25 Jeg tror jeg har anbefalt boken til deg for en god stund siden, "Sjef i eget liv" av Ingvard Wilhelmsen. Jeg leser den boken nå, og han har utrolig mange gode poenger. Ev. få en time eller tre hos ham, om det er mulig. Men i boken er det flere pasienthistorier som kan illustrere godt det du selv strever med samlet sett. En setning av det han sier er; "Du kan ikke stole på egne følelser og tanker". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487203-desperat-etter-hvile/page/2/#findComment-4324934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober Eva Sofie skrev (18 minutter siden): Jeg tror jeg har anbefalt boken til deg for en god stund siden, "Sjef i eget liv" av Ingvard Wilhelmsen. Jeg leser den boken nå, og han har utrolig mange gode poenger. Ev. få en time eller tre hos ham, om det er mulig. Men i boken er det flere pasienthistorier som kan illustrere godt det du selv strever med samlet sett. En setning av det han sier er; "Du kan ikke stole på egne følelser og tanker". Hva skal man stole på da?😅 jeg kjenner til Wilhelmsen og teorien.men det er ike det jg sliter med nå😅😅 Anonymkode: fef5f...b25 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487203-desperat-etter-hvile/page/2/#findComment-4324937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober Eva Sofie skrev (På 2.10.2024 den 9.47): Jeg regnet med det. Det er en helt vanlig respons på Truxal og Seroquel. Jeg vil anta at det kan virke særlig ubehagelig/skremmende, når mye krefter brukes på å kjenne etter hva som skjer med kroppen. Om jeg nå en sjelden gang bruker noen antipsykotisk medisin for å sove når søvnen min blir veldig vanskelig, bruker jeg en svært lav dose Zyprexa. Min erfaring er at den ikke har en så kraftig virkning med hjertebank, høy puls og ev. tetthet i nesen. Jeg begynte å mislike Truxal mer bl.a. pga. det du beskriver. Det finnes medisiner som ikke gir denne typen bivirkninger. Jeg vet at @ISW har forklart og tegnet om dette før. Så økt angst er ikke en bivirkning på zyprexa på lik linje som det er på seroquel/truxal? Anonymkode: fef5f...b25 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/487203-desperat-etter-hvile/page/2/#findComment-4331368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.