Gå til innhold

Venner som bare klager

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har spesielt en venn som nesten bare klager når vi er sammen. Det på partneren sin, svigerfamilien og  snakker om alle sykdommer som folk jeg ikke kjenner har og alle som er døde. Vi ses ikke så ofte og jeg kvier meg egentlig  til å ha kontakt, da jeg føler meg nedstemt etter å vært med henne. Syns selvsagt det er ok når venner prater om det som er kjipt, men når ca 90 prosent er kun om elendighet og temaene  er de samme hver gang blir det for mye. Tenker å si ifra neste gang, men trenger litt tips. 

Anonymkode: 32c38...eef

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487206-venner-som-bare-klager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Du... kan vi ikke snakke om litt hyggelige ting? Nå ble det så mye negativt at jeg ble nesten litt nedstemt jeg nå" (sagt i en lett og litt humoristisk tone).

Jeg brukte noe tilsvarende mot min mor. Hun ringte og begynte å snakke masse om egne tanker om døden, om da folk i familien har dødd. Det ble veldig mye og da sa jeg til slutt i en litt spøkefull tone: "Du, det ble mye snakk om døden, ble nesten litt nedtrykt jeg nå." 

Også lo vi begge og hun skiftet samtaletema.

Men du kjenner jo vedkommende best og vet om en slik fremgangsmåte vil funke. Alternativt kan du bare forsøke å vri samtalen over på litt hyggeligere tema og ikke la henne ha monolog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...