Gå til innhold

Hva gjør man når man er på psyk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det hadde nok vært en fordel for admin å slippe å flytte tråder som omhandler psykiatri fra Åpent forum til Psykiatri forum. Tenk deg litt om hvor du poster ting. Det som har med psykisk sykdom å gjøre hører ikke til på Åpent forum. Det finnes et eget forum for slike ting, som et psykiatriforumet. 

Anonymkode: 8b57b...c05

AnonymBruker
Everybody skrev (35 minutter siden):

Man bare er der. Samtaler med psykiater, sykepleier, teste ut meds, noen dps har aktiviteter som trening, tur, forskjellige grupper.

Jeg hadde nok med å eksistere. Så jeg gjorde ikke noe særlig utenom samtaler med behandler. Efterhvert som jeg ble bedre gikk jeg en tur hver dag.

Anonymkode: 17779...b91

Eva Sofie
snusmumeriken96 skrev (På 2.10.2024 den 20.16):

Ut av timene?

Dette er ulikt fra avdeling til avdeling. Du kan få hjelp som er rettet mer inn mot det som vil hjelpe deg best.

Jeg har f.eks. fått mer hjelp som har fokusert på å opprettholde dagens rutiner som måltider, å stå opp og legge seg til fast tid etc.

AnonymBruker

Det er ikke annet enn å sove og stirre i veggen. Da jeg var på mitt dårligste så var det ingen problem å bare ligge siden det var alt jeg klarte. Men da jeg begynte å bli bedre fikk jeg mer behov for og begynte å gjøre ting. Da gikk jeg tur eller spilte spill. Da ville jeg hjem til slutt også. 

Anonymkode: 68d30...280

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke annet enn å sove og stirre i veggen. Da jeg var på mitt dårligste så var det ingen problem å bare ligge siden det var alt jeg klarte. Men da jeg begynte å bli bedre fikk jeg mer behov for og begynte å gjøre ting. Da gikk jeg tur eller spilte spill. Da ville jeg hjem til slutt også. 

Anonymkode: 68d30...280

Sånn bruker det være for meg også. 

snusmumeriken96
Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Dette er ulikt fra avdeling til avdeling. Du kan få hjelp som er rettet mer inn mot det som vil hjelpe deg best.

Jeg har f.eks. fått mer hjelp som har fokusert på å opprettholde dagens rutiner som måltider, å stå opp og legge seg til fast tid etc.

Ja var det de da til meg og, + med riktig meds

Eva Sofie
snusmumeriken96 skrev (2 timer siden):

Ja var det de da til meg og, + med riktig meds

Det jeg har erfart at er viktig, er å være tydelig på hva du trenger av personalet under innleggelsen. Er det f.eks. vanskelig for deg å ta kontakt eller å gå ut i fellesarealene, er dette noe personalet bør vite om. Det finnes måter å løse det på - og øve seg på.

Har du bestemt deg for om du vil takke ja til innleggelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...