Gå til innhold

Er det ikke tillatt å skrive innlegg som omhandler psykiatri på Åpent forum?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker da på innlegg som i utgangspunktet ikke omhandler psykiatri men som kan ha noe psykiatrisk innhold da psyke også er en del av det å være et menneske. Det er spesielt en bruker her inne som mener at slike innlegg ikke hører hjemme på åpent forum og irriterer seg over det og nærmest går etter brukere, så nå spør jeg admin hva som er tillatt og greit. 

Anonymkode: ac3b4...013

Fortsetter under...

Jeg er verken admin eller brukeren du refererer til, men vil likevel kommentere det du tar opp.

La oss si at følgende tekst ligger på Åpent forum:

"Hvor ofte går du til frisøren? Jeg går toppen en gang i året".

Selv synes jeg det er fint å være hos frisøren min. Sitte og kope mens fargen virker, bli stelt med av kyndige hender og skravle om alt og ingenting mens hun klipper.

Men hvis man har sosial angst eller andre lidelser som gjør at man kvier seg for slik nærkontakt eller ikke kan fordra smalltalk, stiller det seg  annerledes.

Hvis innlegget ligger på psykiatriforumet, eller trådstarter opplyser i hovedinnlegget at hun f. eks. har sosial angst, vil hun få innspill fra andre som har det likedan, og hun vil kanskje få relevant tips og råd i tillegg til forståelse.

Det som har skjedd flere ganger, er at tråder starter omtrent som den jeg har nevnt. Men så kommer det etter hvert fram at det er atskilllig mer som ligger bak enn bare ulikhet i vaner.

Dette kan også gjelde hvor ofte man dusjer, vasker håret eller pusser tenner.

Det kommer helt ann på temaet, om trådene burde være på psykiatri vil de bli flyttet over. Men omhandler det psykiske sykdommer, psykiske symptomer, medisiner som normalt er brukt innenfor psykiatrien o.s.v. så skal de være på psykiatri og ikke åpent forum. 

AnonymBruker
Babette skrev (På 5.10.2024 den 13.40):

Jeg er verken admin eller brukeren du refererer til, men vil likevel kommentere det du tar opp.

La oss si at følgende tekst ligger på Åpent forum:

"Hvor ofte går du til frisøren? Jeg går toppen en gang i året".

Selv synes jeg det er fint å være hos frisøren min. Sitte og kope mens fargen virker, bli stelt med av kyndige hender og skravle om alt og ingenting mens hun klipper.

Men hvis man har sosial angst eller andre lidelser som gjør at man kvier seg for slik nærkontakt eller ikke kan fordra smalltalk, stiller det seg  annerledes.

Hvis innlegget ligger på psykiatriforumet, eller trådstarter opplyser i hovedinnlegget at hun f. eks. har sosial angst, vil hun få innspill fra andre som har det likedan, og hun vil kanskje få relevant tips og råd i tillegg til forståelse.

Det som har skjedd flere ganger, er at tråder starter omtrent som den jeg har nevnt. Men så kommer det etter hvert fram at det er atskilllig mer som ligger bak enn bare ulikhet i vaner.

Dette kan også gjelde hvor ofte man dusjer, vasker håret eller pusser tenner.

Det er mest synd på de som legger ting som egentlig er psykiatri på åpent fordi da får dem ikke svar fra folk med lignende problemer. F. Eks folk med sosial angst og derfor ikke tørr å dra til frisøren som du nevner. 

Anonymkode: bada5...d6d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...