Gå til innhold

Vil gjerne høre erfaringer fra gruppeterapi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Schizofreni og det var veldig positivt for meg, husker ikke hvor mange vi var. vi snakket og spiste lunsj og reiste noen ganger på tur, gikk turer og spiste ute. 

Hvem var terapien i regi av? Så fint at du fikk noe godt utav den!

Anonymkode: d3850...64a

AnonymBruker
Emoji skrev (14 minutter siden):

Unnvikende pf, sosial angst og depresjon. 
Jeg gikk en gang i uka (1,5 time) i 2 år. 
Tror vi var en 6-7 stk

Var dere de samme medlemmene hele tiden? Ble du frisk i løpet av perioden?

Annonse

hattifnattus

Gikk i mentalinseringsbasert terapi ved personlighetspoliklinikken i 3 år. Hadde diagnosen borderline. Hadde da tidligere gått i behandling hos BUP og DPS uten bedring, og ble derfor søkt inn i gruppe. Jeg slet med selvskading,spiseforstyrrelser,  periodevis alkoholmisbruk, dype depresjoner, sterk angst og suicidale tanker. Hadde også hatt 1 forsøk bak meg.

Hadde bra utbytte av det. Hadde gruppe fast 1 gang i uka. Tror vi var mellom 8-10 jenter. Går idag ikke i behandling og er medisinfri.

Endret av hattifnattus
AnonymBruker
hattifnattus skrev (25 minutter siden):

Gikk i mentalinseringsbasert terapi ved personlighetspoliklinikken i 3 år. Hadde diagnosen borderline. Hadde da tidligere gått i behandling hos BUP og DPS uten bedring, og ble derfor søkt inn i gruppe. Jeg slet med selvskading,spiseforstyrrelser,  periodevis alkoholmisbruk, dype depresjoner, sterk angst og suicidale tanker. Hadde også hatt 1 forsøk bak meg.

Hadde bra utbytte av det. Hadde gruppe fast 1 gang i uka. Tror vi var mellom 8-10 jenter. Går idag ikke i behandling og er medisinfri.

Takk for svaret ditt! Var det du som kom frem til at du ville slutte eller var det psykiater/psykolog i gruppen? 

hattifnattus
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk for svaret ditt! Var det du som kom frem til at du ville slutte eller var det psykiater/psykolog i gruppen? 

Var en slags felles avgjørelse fordi jeg hadde brukt de 3 årene som var ment, så da var det ut uansett. Jeg syns det var greit fordi jeg hadde fått det jeg trengte i løpet av tiden.

AnonymBruker
hattifnattus skrev (1 time siden):

Var en slags felles avgjørelse fordi jeg hadde brukt de 3 årene som var ment, så da var det ut uansett. Jeg syns det var greit fordi jeg hadde fått det jeg trengte i løpet av tiden.

Fint å høre at du fikk det du trengte!

AnonymBruker
hattifnattus skrev (2 timer siden):

Ble du frisk fra borderline etter gruppeterapien? 

Anonymkode: 38da8...957

hattifnattus
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ble du frisk fra borderline etter gruppeterapien? 

Anonymkode: 38da8...957

Jeg vet ikke om diagnosen er fjernet. De mente vel at de skulle gjøre det men om det ble gjort er jeg ikke sikker på.

Vil kanskje ikke si frisk, men mye mer velfungerende på mange områder da jeg nyttiggjorde meg tilbudet til det fulle.  De 3 årene var i allefall verdt det og jeg er veldig glad for at jeg fikk tilbudet.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var dere de samme medlemmene hele tiden? Ble du frisk i løpet av perioden?

Ja, vi var de samme hele tiden. Ingen nye. 
Jeg hadde lite effekt av gruppeterapien selv, men gruppeanalyktikeren sa ved avslutning at jeg hadde vært en stor ressurs for gruppa, noe som også sto i journalen - sånn at jeg trolig bidro med ett eller annet til de andres bedring. 

Endret av Emoji

Annonse

AnonymBruker
Emoji skrev (39 minutter siden):

Ja, vi var de samme hele tiden. Ingen nye. 
Jeg hadde lite effekt av gruppeterapien selv, men gruppeanalyktikeren sa ved avslutning at jeg hadde vært en stor ressurs for gruppa, noe som også sto i journalen - sånn at jeg trolig bidro med ett eller annet til de andres bedring. 

Klarer du å si noe om hvorfor du ikke hadde effekt av gruppeterapien? Så fint at du var en stor ressurs for de andre selv om det hadde vært best at du også fikk mye utbytte av den.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer du å si noe om hvorfor du ikke hadde effekt av gruppeterapien? Så fint at du var en stor ressurs for de andre selv om det hadde vært best at du også fikk mye utbytte av den.

Jeg opplevde at det var en gruppe som møttes for å snakke om fortiden og om hvordan siste uke hadde vært. Det var liksom ingen behandlingsmål. 

AnonymBruker
Emoji skrev (15 minutter siden):

Jeg opplevde at det var en gruppe som møttes for å snakke om fortiden og om hvordan siste uke hadde vært. Det var liksom ingen behandlingsmål. 

Hvor aktiv var psykiater/psykolog?

AnonymBruker
Emoji skrev (5 minutter siden):

Lite aktiv. Det var ikke en psykolog eller psykiater som drev gruppa, men en sykepleier. 

Litt slitsomt om det blir mye fortid og ikke å strekke seg etter mål/fremtid. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Litt slitsomt om det blir mye fortid og ikke å strekke seg etter mål/fremtid. 

Ja, jeg kunne like gjerne samlet en vennegjeng. Men det var mange triste skjebner og fryktelige traumer. Jeg fikk også erfare at alle kan bli syke, feks jobbet en i gruppa i politiet. 

AnonymBruker
Emoji skrev (14 minutter siden):

Ja, jeg kunne like gjerne samlet en vennegjeng. Men det var mange triste skjebner og fryktelige traumer. Jeg fikk også erfare at alle kan bli syke, feks jobbet en i gruppa i politiet. 

Det er en fin erfaring! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...