Gå til innhold

Har bare lyst til å være i fred


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Uten så mye mas og krav rundt meg. Kan ikke "folk" bare la meg være? Jeg har nok med å konsentrere meg om å puste, fordi jeg forløpende vurderer om jeg i det hele tatt vil leve. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Uten så mye mas og krav rundt meg. Kan ikke "folk" bare la meg være? Jeg har nok med å konsentrere meg om å puste, fordi jeg forløpende vurderer om jeg i det hele tatt vil leve. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Jeg har nok med å konsentrere meg om å puste. Jeg vurderer fortløpende om jeg i det hele tatt vil leve, skulle det stå. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig vondt ut å ha det sånn.

Er det noe som kan gjøres for å dempe noen av kravene som stilles til deg en periode? Har du lyst til å konkretisere litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har nok med å konsentrere meg om å puste. Jeg vurderer fortløpende om jeg i det hele tatt vil leve, skulle det stå. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Jeg kan relatere. Jeg ville bare si at det blir bedre. Selv om det ikke kjennes slik nå. 

Anonymkode: 0e328...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (Akkurat nå):

Det høres veldig vondt ut å ha det sånn.

Er det noe som kan gjøres for å dempe noen av kravene som stilles til deg en periode? Har du lyst til å konkretisere litt?

Ja, det er vondt. 

Det er dessverre ingen krav stilt til meg som kan dempes. Føler ikke at jeg kan konkretisere, for da blir jeg nok gjenkjent her inne. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan relatere. Jeg ville bare si at det blir bedre. Selv om det ikke kjennes slik nå. 

Anonymkode: 0e328...38c

Takk

Den forsvunne diamanten skrev (3 minutter siden):

Uff føler med deg. Det er ikke noe godt å ha det sånn❤️

Takk

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det er vondt å ha det sånn. Føler med deg. 

Har ingen gode råd dessverre.

Takk. Nei, det finnes nok ikke noen råd heller. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk. Nei, det finnes nok ikke noen råd heller. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Det kan hende det er råd å få, men det er vanskelig med så lite informasjon. Har du en behandler du kan søke råd hos? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er vondt. 

Det er dessverre ingen krav stilt til meg som kan dempes. Føler ikke at jeg kan konkretisere, for da blir jeg nok gjenkjent her inne. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Det er lov å snakke om selvmordstanker her inne, og det er ikke farlig å snakke om dem. Når man har det så vanskelig, så er det jo vanlig å tenke om man har lyst til å leve. Jeg håper uansett at du får mer lyst til å leve med tiden.

Hvis du utad fungerer godt, så er det kanskje ikke så lett for alle å se at du har det vanskelig? Jeg vet at mange strekker seg til det ytterste for å skjule sånt for omgivelsene sine, og at man utad skal være sterk. For noen fungerer det. For andre gjør det det ikke. Jeg blir litt bekymret for deg, og tenker at noen baller må dempes. Kanskje du har tatt på deg litt for mye nå med både utdannelse og alt annet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Det kan hende det er råd å få, men det er vanskelig med så lite informasjon. Har du en behandler du kan søke råd hos? 

Jeg skulle nok ikke ha opprettet tråden, for den fikk så mye oppmerksomhet. Jeg ville egentlig bare skrive av meg gruffet. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

Det er lov å snakke om selvmordstanker her inne, og det er ikke farlig å snakke om dem. Når man har det så vanskelig, så er det jo vanlig å tenke om man har lyst til å leve. Jeg håper uansett at du får mer lyst til å leve med tiden.

Hvis du utad fungerer godt, så er det kanskje ikke så lett for alle å se at du har det vanskelig? Jeg vet at mange strekker seg til det ytterste for å skjule sånt for omgivelsene sine, og at man utad skal være sterk. For noen fungerer det. For andre gjør det det ikke. Jeg blir litt bekymret for deg, og tenker at noen baller må dempes. Kanskje du har tatt på deg litt for mye nå med både utdannelse og alt annet?

 

Jeg fungerer ikke godt utad heller. Er ufør og er for det meste bare hjemme. Men det er hjemme det er mest slitsomt å være. Hjemme som burde være et fristed, er det ikke. 

Men men, takk til alle som har svart. Føler meg litt slem som opprettet tråden. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er dessverre ingen krav stilt til meg som kan dempes.

De som stiller kravene, vil de heller at du dør enn at du tar deg en liten pause?

Det er lett å tro at man er uunnværlig, det har jeg f.eks tenkt om meg selv på jobb, at det var krise om jeg skulle bli syk. Men det er alltid rom for en pause. Alle vet at folk blir syke. Så vidt jeg vet vil alle stort sett mye heller at kollegaer, venner, familie skal få pusterom og lov til å ta vare på seg selv, enn at de går til grunne eller tar livet sitt.

Så legg alle kravene til side en liten periode og gjør det du må for å komme ut av en situasjon der du ikke vet om du vil leve. Gjør det du må for at du skal ønske å leve. Jeg er faktisk helt bombesikker på at alle rundt deg heller vil at du skal finne livslyst (hva enn som skal til) enn at de mister deg til selvmord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Føler meg litt slem som opprettet tråden. 

Du er ikke slem som opprettet tråden. Du er fortvilet.

Dessuten tror jeg dette er tanker som mange kan kjenne seg igjen i. Du er nok ikke alene om å få sånne tanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (4 minutter siden):

Det er lov å snakke om selvmordstanker her inne, og det er ikke farlig å snakke om dem. Når man har det så vanskelig, så er det jo vanlig å tenke om man har lyst til å leve. Jeg håper uansett at du får mer lyst til å leve med tiden.

Hvis du utad fungerer godt, så er det kanskje ikke så lett for alle å se at du har det vanskelig? Jeg vet at mange strekker seg til det ytterste for å skjule sånt for omgivelsene sine, og at man utad skal være sterk. For noen fungerer det. For andre gjør det det ikke. Jeg blir litt bekymret for deg, og tenker at noen baller må dempes. Kanskje du har tatt på deg litt for mye nå med både utdannelse og alt annet?

 

Men ja, jeg prøver å være sterk både hjemme og ute. Ingen ser på meg at jeg sliter. Jeg fremstår sterk for alle. Jeg har ingen behandler heller. Går bare med alt inni meg. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men ja, jeg prøver å være sterk både hjemme og ute. Ingen ser på meg at jeg sliter. Jeg fremstår sterk for alle. Jeg har ingen behandler heller. Går bare med alt inni meg. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Jeg tenker kanskje at de hjelpetjenester som finnes kan være til god hjelp i situasjoner som du er i. At du kan snakke med noen som ikke dømmer, ikke gir alle mulige løsninger på problemene eller stiller krav til deg. Kanskje du bare trenger litt støtte eller en virtuell hånd å holde i gjennom den vondeste tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker kanskje at de hjelpetjenester som finnes kan være til god hjelp i situasjoner som du er i. At du kan snakke med noen som ikke dømmer, ikke gir alle mulige løsninger på problemene eller stiller krav til deg. Kanskje du bare trenger litt støtte eller en virtuell hånd å holde i gjennom den vondeste tiden?

Vet ikke. Jeg har ikke noen særlig erfaring med slike hjelpetjenester du nok sikter til. Jeg har en i kommunen jeg har pleid å snakke litt med, men nå har hun sluttet. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet ikke. Jeg har ikke noen særlig erfaring med slike hjelpetjenester du nok sikter til. Jeg har en i kommunen jeg har pleid å snakke litt med, men nå har hun sluttet. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Skjønner.

Det høres bare ut som om du har det veldig vondt akkurat nå, og sliter med å slappe av. Som at begeret begynner å bli rimelig fullt og at det skal lite til før det renner over. Når du har tanker om at du kanskje ikke vil leve, så er du på en måte på et sted hvor du trenger hjelp og støtte. Kanskje du kan tenke litt over hvilken type hjelp og støtte som ville gjort deg best?

- Å lære deg teknikker for å mestre utfordringene?

- Å se på om det er en underliggende diagnose som ligger i bunn og evt. behandle denne?

- Å oppleve og bli sett og forstått og snakke ut om det vonde?

osv..

Jeg vet jo ikke hvilken annen hjelp du har fått til nå. Men hjelp finnes. Heldigvis ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (46 minutter siden):

De som stiller kravene, vil de heller at du dør enn at du tar deg en liten pause?

Det er lett å tro at man er uunnværlig, det har jeg f.eks tenkt om meg selv på jobb, at det var krise om jeg skulle bli syk. Men det er alltid rom for en pause. Alle vet at folk blir syke. Så vidt jeg vet vil alle stort sett mye heller at kollegaer, venner, familie skal få pusterom og lov til å ta vare på seg selv, enn at de går til grunne eller tar livet sitt.

Så legg alle kravene til side en liten periode og gjør det du må for å komme ut av en situasjon der du ikke vet om du vil leve. Gjør det du må for at du skal ønske å leve. Jeg er faktisk helt bombesikker på at alle rundt deg heller vil at du skal finne livslyst (hva enn som skal til) enn at de mister deg til selvmord. 

De som stiller kravene vil ha meg i livet for å nettopp oppfylle kravene. Jeg tror og føler jeg er uunværlig, derfor er det ikke lett å ta ferie eller pause. Og det er akkurat det jeg sliter med. Hvis jeg må ha pause som jeg trenger, så må jeg dø. Det finnes ingen andre måter. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...