Gå til innhold

Har bare lyst til å være i fred


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
ISW skrev (22 minutter siden):

Skjønner.

Det høres bare ut som om du har det veldig vondt akkurat nå, og sliter med å slappe av. Som at begeret begynner å bli rimelig fullt og at det skal lite til før det renner over. Når du har tanker om at du kanskje ikke vil leve, så er du på en måte på et sted hvor du trenger hjelp og støtte. Kanskje du kan tenke litt over hvilken type hjelp og støtte som ville gjort deg best?

- Å lære deg teknikker for å mestre utfordringene?

- Å se på om det er en underliggende diagnose som ligger i bunn og evt. behandle denne?

- Å oppleve og bli sett og forstått og snakke ut om det vonde?

osv..

Jeg vet jo ikke hvilken annen hjelp du har fått til nå. Men hjelp finnes. Heldigvis ❤️ 

Takk for alle svar i denne tråden. 

Det finnes nok hjelp i en eller annen form. Men da må hjelpen komme til meg, siden jeg ikke er i stand til å oppsøke hjelpen selv. Jeg er helt handlingslammet. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for alle svar i denne tråden. 

Det finnes nok hjelp i en eller annen form. Men da må hjelpen komme til meg, siden jeg ikke er i stand til å oppsøke hjelpen selv. Jeg er helt handlingslammet. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Bestill legetime på mandag og få deg en sykemelding asap.

Anonymkode: 0e328...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bestill legetime på mandag og få deg en sykemelding asap.

Anonymkode: 0e328...38c

Takk for innspill, men jeg er ikke i jobb. Jeg er ufør. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De som stiller kravene vil ha meg i livet for å nettopp oppfylle kravene.

Dette kan godt være en feiltolkning fra din side (det jeg gjetter at det er). Hvis dette mot formodning er sannheten, hvorfor i all verden skal du slite deg ut for å oppfylle kravene til sånne mennesker? De fortjener det i så fall ikke.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis jeg må ha pause som jeg trenger, så må jeg dø. Det finnes ingen andre måter. 

Dette er en ekstremt svart-hvitt måte å tenke på, og jeg tror du hadde hatt nytte av å snakke med noen (behandler, hjelpetelefon, venn) som kan utfordre denne tankegangen. Er du bundet fast i et torturkammer? Hvis nei, så har du alltids muligheten til å dra et annet sted og få litt pusterom.

Hvis det er pårørende-ansvar som tynger deg, så må du få hjelp og avlastning, f.eks gjennom institusjonsopphold for den gamle/voksne/ungdommen/barnet.

Det finnes alltid en annen utvei enn døden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sokk skrev (29 minutter siden):

Dette kan godt være en feiltolkning fra din side (det jeg gjetter at det er). Hvis dette mot formodning er sannheten, hvorfor i all verden skal du slite deg ut for å oppfylle kravene til sånne mennesker? De fortjener det i så fall ikke.

Dette er en ekstremt svart-hvitt måte å tenke på, og jeg tror du hadde hatt nytte av å snakke med noen (behandler, hjelpetelefon, venn) som kan utfordre denne tankegangen. Er du bundet fast i et torturkammer? Hvis nei, så har du alltids muligheten til å dra et annet sted og få litt pusterom.

Hvis det er pårørende-ansvar som tynger deg, så må du få hjelp og avlastning, f.eks gjennom institusjonsopphold for den gamle/voksne/ungdommen/barnet.

Det finnes alltid en annen utvei enn døden. 

Ja, mulig det er svart-hvitt tenkning. Hvem vet. 

Jeg vil ikke si noe mer detaljert enn jeg allerede har gjort, for jeg vil som sagt ikke bli gjenkjent. Men jeg takker for gode innspill, og tar til meg det du sier. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, mulig det er svart-hvitt tenkning. Hvem vet. 

Jeg vil ikke si noe mer detaljert enn jeg allerede har gjort, for jeg vil som sagt ikke bli gjenkjent. Men jeg takker for gode innspill, og tar til meg det du sier. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Jeg levde som du gjorde før. Med tyngende omsorg for barn med spesielle behov. Jeg visste ikke at det var greit å unne seg en pause. Men det er det altså.

Anonymkode: 0e328...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg levde som du gjorde før. Med tyngende omsorg for barn med spesielle behov. Jeg visste ikke at det var greit å unne seg en pause. Men det er det altså.

Anonymkode: 0e328...38c

Jeg sier ikke at du har barn med spesielle behov, men at du har noen i livet ditt som krever deg.

Anonymkode: 0e328...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg levde som du gjorde før. Med tyngende omsorg for barn med spesielle behov. Jeg visste ikke at det var greit å unne seg en pause. Men det er det altså.

Anonymkode: 0e328...38c

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sier ikke at du har barn med spesielle behov, men at du har noen i livet ditt som krever deg.

Anonymkode: 0e328...38c

Ja, da forstår du godt problemstillingen min. Tror jeg bare må unne meg flere pauser, og kanskje også annerledes pauser. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter innspill fra flere her nå, så føles ting litt bedre. Det hjalp å lufte dette, selv om jeg har vært ordknapp og ikke har villet utbrodere og forklare så mye. Tusen takk til alle bidragsytere!

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Etter innspill fra flere her nå, så føles ting litt bedre. Det hjalp å lufte dette, selv om jeg har vært ordknapp og ikke har villet utbrodere og forklare så mye. Tusen takk til alle bidragsytere!

Anonymkode: 09f7d...47b

Så fint, jeg håper ting fortsetter å lette bittelitt etterhvert❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (17 timer siden):

Så fint, jeg håper ting fortsetter å lette bittelitt etterhvert❤️

Takk for det ❤️

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men føler hver dag er en kamp. Kunne trengt å reise bort litt. Eller aller helst slippe unna alt. Det plager meg skikkelig å ha det sånn som jeg har det. Vil jo ikke ha det sånn. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men føler hver dag er en kamp. Kunne trengt å reise bort litt. Eller aller helst slippe unna alt. Det plager meg skikkelig å ha det sånn som jeg har det. Vil jo ikke ha det sånn. 

Anonymkode: 09f7d...47b

Kan du ta deg en tur et sted? Gjerne sammen med en god venn?

Anonymkode: 0e328...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke noe om deg. Men jeg vil dele noe med deg, og så får du ta svaret som det er og om det stemmer for deg eller ikke.

Tidligere denne uka gikk jeg til legen, fordi mine belastninger over lang tid har bygget seg opp. Jeg har over lang tid presset meg hardt på jobb for andres skyld, og tatt lite vare på Emoji. Det sa til slutt stopp - både fysisk og psykisk. Jeg ble sykmeldt, og på sykemeldingen min står diagnosen: Psykisk ubalanse situasjonsbetinget 

Legen, som aldri har møtt meg før, fikk meg til å gråte fordi hun «traff» noe ingen andre har truffet før, og hun sa «det er viktig at du tar vare på deg selv også, og så må du komme tilbake før neste time hvis du blir verre (jeg har time igjen neste uke)»

Jeg tenker det er viktig at du også tar vare på deg selv nå og at du, evt sammen med legen din, prøver å finne en løsning sånn at du også får en vel fortjent «time out». Vi er faktisk bare mennesker, vi er ikke roboter laget av stål. 

En ting jeg selv synes er en fin ting å tenke på, er den sikkkerhetsrutine flyvertinnen sier på flyet: «ta på din egen maske før du hjelper andre». Det er så mye sannhet i den. Du kan ikke hjelpe andre hvis du ikke hjelper deg selv ❤️

Endret av Emoji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...