Gå til innhold

Har du selvmordstanker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Isåfall hvem har du fortalt det til? Jeg har kroniske selvmordstanker og det er behandler som har kjennskap til dem.

Anonymkode: 03e78...420

Ja, er kun behandler og fastlege jeg har fortalt det til.

Anonymkode: 81160...f65

Annonse

AnonymBruker
psykedeliker skrev (49 minutter siden):

Det er et definisjonsspørsmål. Hvor går grensen mellom eksistensiell grubling om de mørkere sidene av tilværelsen og det man kaller selvmordstanker?

Godt spørsmål. Selvmordstankene handler om at man ikke vil leve lengre (eller tviler på det).

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du hatt slike tanker før eller er det nyoppstått?

Ja, har hatt det noen ganger under depresjon. Jeg pleier ikke snakke noe særlig om det, er redd for å bli diagnostisert med pf på feil grunnlag. 

Anonymkode: e71bb...695

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har hatt det noen ganger under depresjon. Jeg pleier ikke snakke noe særlig om det, er redd for å bli diagnostisert med pf på feil grunnlag. 

Går du i behandling?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går du i behandling?

Ja. Så det gjelder å finne en måte å gjøre livet levelig. For meg er selvmordstanker såpass sjeldent at det ikke er noe stort poeng å jobbe med tankene i seg selv. Men nå merker jeg dette er veldig ekkelt å snakke om, så jeg tror jeg skal melde meg litt ut av tråden.

Håper du finner ut av ting for egen del. 

AnonymBruker
psykedeliker skrev (1 time siden):

Det er et definisjonsspørsmål. Hvor går grensen mellom eksistensiell grubling om de mørkere sidene av tilværelsen og det man kaller selvmordstanker?

Ligger ikke det i selve begrepet "selvmordstanker"? Mørk, eksistensiell grubling kan man ha uten å ville ta livet av seg. 

Anonymkode: b2560...813

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...