Gå til innhold

Føler meg avskyelig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føler sterkt at noen er sint på meg og lei av meg, forakter meg og avskyr meg. Er det noen som vil være så snille å fortelle meg hvordan jeg skal romme slike følelser, som blir bare sterkere for hver dag som går og drar meg ned?

Anonymkode: 5f440...110

Jeg vil bare si at du ikke er alene om å ha det slik. Det er tappende å ha det slik.

Anonymkode: 865f1...fa7

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg føler sterkt at noen er sint på meg og lei av meg, forakter meg og avskyr meg. Er det noen som vil være så snille å fortelle meg hvordan jeg skal romme slike følelser, som blir bare sterkere for hver dag som går og drar meg ned?

Har du behandler?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

i tillegg til terapi og trolig medisiner: Finn på noe annet som kan ta bort litt av disse tankene. Jobb gjør at du må fokusere på noe annet og noen andre, det blir litt mindre tid til å sitte tenke på seg selv :) 

Anonymkode: 5333b...902

psykedeliker

Det første du kan gjøre er å bestemme deg for at du ikke skal romme slike følelser. Si det høyt, skriv det ned eller manifestér det på en annen måte. Da vil du underbevisst gjøre det vanskeligere for deg selv å gå tilbake på ditt eget valg. Neste steg blir å finne ut hvor følelsene kommer fra og om de er legitime eller ikke. Dette kan profesjonelle hjelpe deg med, men du må være tydelig på hva som er målet ditt. Du skal eie dine egne følelser, det er ikke følelsene dine som skal eie deg!

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Åå, jeg kjenner meg så igjen. ❤️❤️ håper du starter hos psykolog. 

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Et anerkjent prinsipp omtales ofte som SOAL; det betyr stopp - observer - aksepter og la gå. Dvs. legg merke til de vonde følelsene, aksepter at du har vonde følelser og la de så passere. 

psykedeliker skrev (4 timer siden):

Det første du kan gjøre er å bestemme deg for at du ikke skal romme slike følelser. Si det høyt, skriv det ned eller manifestér det på en annen måte. Da vil du underbevisst gjøre det vanskeligere for deg selv å gå tilbake på ditt eget valg. Neste steg blir å finne ut hvor følelsene kommer fra og om de er legitime eller ikke. Dette kan profesjonelle hjelpe deg med, men du må være tydelig på hva som er målet ditt. Du skal eie dine egne følelser, det er ikke følelsene dine som skal eie deg!

Her mener jeg det kommer an på hva du legger i å "romme" følelsene. Slik jeg ser det, så kan det å tåle sine egne følelser også gjøre det lettere å ikke drukne i følelses-stormer. 

Enig i siste setningen din. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Disse følelsene er en del av deg. Men i tillegg så har du andre følelser også som sikkert går på at du er en bra person? 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Stormwind skrev (På 10.10.2024 den 9.51):

Disse følelsene er en del av deg. Men i tillegg så har du andre følelser også som sikkert går på at du er en bra person? 

Jeg tror mindre og mindre på det finnes noe bra med meg som person fordi jeg føler at psykologen min avskyr meg etter å ha sett hvem jeg virkelig er bak masken min. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror mindre og mindre på det finnes noe bra med meg som person fordi jeg føler at psykologen min avskyr meg etter å ha sett hvem jeg virkelig er bak masken min. 

Hvilke signaler har du fått som føler det slik?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ta det opp med behandler.

Anonymkode: 9c33a...f27

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en følelse du har. Det er viktig at du anerkjenner dette som en følelse og at det ikke er noe som er reelt. 

Annonse

AnonymBruker
Stormwind skrev (2 timer siden):

Dette er en følelse du har. Det er viktig at du anerkjenner dette som en følelse og at det ikke er noe som er reelt. 

Jeg klarer ikke å stole på at det bare er en følelse, har prøvd i to uker, og det glir bare mer og mer innover meg. Jeg tror det betyr slutten for meg og at det ikke er mer håp for meg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg klarer ikke å stole på at det bare er en følelse, har prøvd i to uker, og det glir bare mer og mer innover meg. Jeg tror det betyr slutten for meg og at det ikke er mer håp for meg. 

Ta det opp med behandler neste time.

Anonymkode: 9c33a...f27

psykedeliker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva må til for å overbevise deg om at det ikke er tilfelle?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...