Gå til innhold

Melatonin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har vel vært inne på dette før, men det finnes neppe noen fasitsvar på sånt. Mennesker reagerer ulikt på ulike medisiner.

Samtlige dempende medisiner (være seg antipsykotika, antihistaminer, benzo, melatonin eller hva som helst) KAN i teorien forverre en depresjon, i alle fall noen typer depresjoner. Det er en av grunnene til at benzo f.eks. ikke skal brukes alene ved depresjoner, men evt. kombineres med AD. Overdreven søvn har i tillegg en depressiv effekt, igjen, spesielt ved noen typer depresjoner.

Jeg tror Nachnoo har fortalt deg dette tidligere, men alle medisiner som har virkning på hjernen, kan også gi bivirkninger fra hjernen. Det vil si alle psykofarmaka. Melatonin er intet unntak.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487403-melatonin/#findComment-4326386
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (3 minutter siden):

Jeg har vel vært inne på dette før, men det finnes neppe noen fasitsvar på sånt. Mennesker reagerer ulikt på ulike medisiner.

Samtlige dempende medisiner (være seg antipsykotika, antihistaminer, benzo, melatonin eller hva som helst) KAN i teorien forverre en depresjon, i alle fall noen typer depresjoner. Det er en av grunnene til at benzo f.eks. ikke skal brukes alene ved depresjoner, men evt. kombineres med AD. Overdreven søvn har i tillegg en depressiv effekt, igjen, spesielt ved noen typer depresjoner.

Jeg tror Nachnoo har fortalt deg dette tidligere, men alle medisiner som har virkning på hjernen, kan også gi bivirkninger fra hjernen. Det vil si alle psykofarmaka. Melatonin er intet unntak.

Gjelder det remeron også da? Som brukes for søvn?

Anonymkode: 9116e...24a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487403-melatonin/#findComment-4326388
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (4 minutter siden):

Leste en annen tråd her inne om alimemazin og depresjon. Der skrev du ganske påståelig at det ikke kunne påvirke. 

Anonymkode: 9116e...24a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487403-melatonin/#findComment-4326389
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...