Gå til innhold

Hvordan kan jeg stole på at de som har utredet meg har rett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet ikke hvorfor jeg har det sånn titt og ofte, hvor jeg trekker i tvil det som utredninger har kommet fram til. Det er leger som har utredet meg vha skjemaer og samtaler, og også observasjoner. Jeg har vært ærlig hele veien, men likevel klarer jeg ikke å stole på at det er riktig det de har kommet fram til. 

Anonymkode: 03929...653

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vet ikke hvorfor jeg har det sånn titt og ofte, hvor jeg trekker i tvil det som utredninger har kommet fram til. Det er leger som har utredet meg vha skjemaer og samtaler, og også observasjoner. Jeg har vært ærlig hele veien, men likevel klarer jeg ikke å stole på at det er riktig det de har kommet fram til. 

Var det en veldig "overraskende " diagnose de kom frem til?

Anonymkode: fd270...7b2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var det en veldig "overraskende " diagnose de kom frem til?

psykedeliker

Du kan f.eks søke opp utredningsskjemaene på nett, inkludert manualen som beskriver hvordan de skal brukes. Eventuelt kan du kontakte de som har laget utrednings- og kartleggingsverktøyene direkte for å få svar på eventuelle spørsmål du måtte ha.

Har du pårørende eller andre utenforstående som sitter med informasjon som bekrefter dine mistanker, kan du få dem til å komme med en uttalelse som du deretter drøfter med behandler. Behandlingsstedene har ikke lov til å nekte å ta imot slik informasjon.

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 timer siden):

Du er kanskje mistenksom og skeptisk av natur og vanskelig for å stole på andre?

Neida, er ikke det. 

Saken er at en mulig feilvurdering kan ha gitt konsekvenser som ikke burde ha vært der. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Neida, er ikke det. 

Saken er at en mulig feilvurdering kan ha gitt konsekvenser som ikke burde ha vært der. 

Hvilke konsekvenser da? Og hvilken diagnose er det du har fått?

Anonymkode: 1af71...eca

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke konsekvenser da? Og hvilken diagnose er det du har fått?

Anonymkode: 1af71...eca

At jeg kanskje har fått en diagnose jeg ikke har. Jeg hadde først bp2. Så fikk jeg bp1 på bakgrunn av denne mulige feilvurderingen. Tenker at hvis det er en feilvurdering skal jeg fremdeles ha bp2. 

Konsekvensen er blant annet at jeg bruker medisiner jeg kanskje ikke trenger. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At jeg kanskje har fått en diagnose jeg ikke har. Jeg hadde først bp2. Så fikk jeg bp1 på bakgrunn av denne mulige feilvurderingen. Tenker at hvis det er en feilvurdering skal jeg fremdeles ha bp2. 

Er det altså forskjell på medisiner på bp 1 og 2? Hvilke?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du velger jo selv hva slags medisiner du vil ta. 

Anonymkode: e6004...810

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...