Gå til innhold

Som suicidal vil man ikke dø, man vil bare ut av smerten man er i - enig eller uenig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er du uenig eller enig i setningen: "Som suicidal vil man ikke virkelig dø, man vil bare ut av smerten man er i".

For meg stemmer det i alle fall, så jeg er enig. Bare interessert i å høre andres meninger siden jeg regner med det ikke er likt for alle...

Anonymkode: 615b3...da9

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du uenig eller enig i setningen: "Som suicidal vil man ikke virkelig dø, man vil bare ut av smerten man er i".

For meg stemmer det i alle fall, så jeg er enig. Bare interessert i å høre andres meninger siden jeg regner med det ikke er likt for alle...

Anonymkode: 615b3...da9

Som suicidal så er man i en uutholdelig situasjon. Så ja, jeg er enig i det. 

AnonymBruker

De fleste som tar livet sitt har jo hatt en ubeskrivelig stor smerte, men for disse var smerten så stor at de valgte å ta livet sitt. 

Andre igjen har smerter, men ikke så store at de er ulevelige. 

Det fins sikkert de som tar livet sitt som ikke er i en eller annen psykisk eller fysisk smerte, men som bare tar det kun fordi de ikke ser noe vits å leve. Kanskje de er religiøse elns. 

Anonymkode: 66a47...3f7

Annonse

Osten skrev (5 timer siden):

Som suicidal ønsker man å dø

Veldig mange har ikke noe egentlig ønske om å dø, men de vil ikke leve. Det høres rart ut, men det er et gyldig argument. Hvis de på en måte kunne sluppet smerten eller befunnet seg i en slags «mellomtilstand» så ville nok mange valgt det.

De aller fleste er nok også ambivalente.

ISW skrev (4 timer siden):

Veldig mange har ikke noe egentlig ønske om å dø, men de vil ikke leve. Det høres rart ut, men det er et gyldig argument. Hvis de på en måte kunne sluppet smerten eller befunnet seg i en slags «mellomtilstand» så ville nok mange valgt det.

De aller fleste er nok også ambivalente.

Ja, men da er man ikke suicidal etter min mening

FjellOgDalar

Det er neppe noe enten eller. De jeg gjorde forsøk, følte jeg at løpet var kjørt.  Jeg gikk med en forestilling om at jeg var blitt gammel før tiden, og hadde så godt som forsonet meg med at det var slutt. Da jeg igjen gikk på en smell var det med en idé om at redselen for livet var så uendelig mye større enn redselen for døden. Så jeg har kjent det på begge måter. 

Osten skrev (32 minutter siden):

Ja, men da er man ikke suicidal etter min mening

Enig. Ett annet eksempel er mennesker etter lang tids sykdom. De orker ikke nye runder behadling, og føler de er ‘ferdig levd’.

Jeg føler på det samme ofte, at om jeg blir så ille syk igjen (somatisk), så orker jeg ikke nye lange runder for å bli frisk. Jeg har gjort det jeg ønsker i livet, og har ikke lyst å ha mye smerter igjen. Er ikke det at jeg ikke ønsker å dø, men i dette spesifikke tilfellet ønsker jeg ikke å forlenge livet mitt med en ekstrakostnad.

Trenger ikke å være mørkere enn det☺️

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...