Gå til innhold

Den store skippertaket.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg satt på jobben i dag og tenkte at jeg hadde lyst på noen nye klær. Fornye meg litt liksom.  Tenkte jeg skulle titte litt i butikker etter jobben. Det er lenge siden sist. Men så kom jeg på at jeg har utsatt lenge å pakke bort sommertøy og hente frem vintertøy fra boden, så jeg dro rett hjem. 

Det holder jeg på med nå . Rydder altså, men det er så mye at jeg må ha pause. Herremin!  så mye klær jeg har. Ikke rart jeg følte jeg hadde lite klær , så rotete som det var i garderoben. 

Egentlig er jeg ganske ryddig av meg og vi har det ganske strøkent hjemme stort sett, bortsett fra i garderoben min. Det er et katastrofeområde  og jeg mister oversikten. Jeg gruer meg for hvert skippertak jeg må ta der ca 2 ganger i året. 

Men det positive er eller det kjedelige er ( alt etter som hvordan man ser det ). Jeg har spart penger i kveld 😀 Jeg trenger ikke nye klær. Jeg trengte bare å rydde. 

Hvordan er din kveld ? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (28 minutter siden):

Jeg satt på jobben i dag og tenkte at jeg hadde lyst på noen nye klær. Fornye meg litt liksom.  Tenkte jeg skulle titte litt i butikker etter jobben. Det er lenge siden sist. Men så kom jeg på at jeg har utsatt lenge å pakke bort sommertøy og hente frem vintertøy fra boden, så jeg dro rett hjem. 

Det holder jeg på med nå . Rydder altså, men det er så mye at jeg må ha pause. Herremin!  så mye klær jeg har. Ikke rart jeg følte jeg hadde lite klær , så rotete som det var i garderoben. 

Egentlig er jeg ganske ryddig av meg og vi har det ganske strøkent hjemme stort sett, bortsett fra i garderoben min. Det er et katastrofeområde  og jeg mister oversikten. Jeg gruer meg for hvert skippertak jeg må ta der ca 2 ganger i året. 

Men det positive er eller det kjedelige er ( alt etter som hvordan man ser det ). Jeg har spart penger i kveld 😀 Jeg trenger ikke nye klær. Jeg trengte bare å rydde. 

Hvordan er din kveld ? 

 

Jeg burde også legge bort sommerkjolene og ta frem de som er litt tykkere til høst- og vinterbruk. :) 

Ellers har jeg laget middag og lest ferdig Jørd Lier Horst "Tørt land" og trent en halvtime yoga. Nå er det 71 grader nord her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite klær som passer, men en del som har krympet... Burde vært å kjøpt meg litt nytt.

Idag har jeg vært på Toyota å fått lagt på vinterdekk, kjekt å være riktig skodd for vinteren.  Etter det dro jeg på treningssenteret og fikk en god økt. Og i kveld har jeg vasket klær + gjort noen småting.  Er sliten, så det skal bli godt å legge seg etterpå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (46 minutter siden):

Jeg burde også legge bort sommerkjolene og ta frem de som er litt tykkere til høst- og vinterbruk. :) 

Ellers har jeg laget middag og lest ferdig Jørd Lier Horst "Tørt land" og trent en halvtime yoga. Nå er det 71 grader nord her.

Jeg ble akkurat ferdig til partilederdebatten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre akkurat det samme med min garderobe (rydde ut ting jeg ikke bruker/ utgått på dato/ ikke min stil lenger). Har også mye klær, men har det i det minste ryddig.

Eksempel: Størrelse 34 er det noen dager siden sist jeg brukte. Jeg trenger det strengt tatt ikke å ha det lenger😅

Jeg bruker heller ikke lenger klær som ikke er naturmateriale, så da er det en del som skal ut.

Målet er å ha få plagg av god kvalitet men som kan mikses sammen. Tar jo litt tid dette😄😄

Ellers har jeg hatt besøk i dag, og that’s it. Hjemmekontor før på dagen. Fredag i morgen🫶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker fremdeles noe sommerklær; gikk i knebukse på jobb i dag! Og syklet i shorts, så jeg rydder ikke sommeren helt bort ennå 😁

I dag gikk mannen og jeg tur i skogen med en gang vi kom fra jobb. Det var SÅ deilig! Sol og frisk luft ☀️ Etterpå ble det bare en pizza på deling. Jeg fant en yoga halvtime på YouTube som jeg fulgte (prøvde å få mannen med 😁, fånyttes 😅). Nå har jeg badet i badekaret, og skal lese litt før leggetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker

Dessverre har jeg mistet de protopsykedeliske 60-talls gardinene jeg arvet etter mormor, ellers kunne jeg sydd noen kule klær av dem. Får lete gjennom lageret og se om jeg finner noen bordduker fra 70-tallet istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ryddet i kjøkkenskuffene i dag.  Bare rot i tørrvarene, te, mel og sauseposer og baketing + en masse usorterte småting.  Nå finner jeg i hvert fall det jeg trenger uten å tømme dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (36 minutter siden):

Dessverre har jeg mistet de protopsykedeliske 60-talls gardinene jeg arvet etter mormor, ellers kunne jeg sydd noen kule klær av dem. Får lete gjennom lageret og se om jeg finner noen bordduker fra 70-tallet istedenfor.

Snart julegardiner 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (2 timer siden):

Jeg burde også legge bort sommerkjolene og ta frem de som er litt tykkere til høst- og vinterbruk. :) 

Ellers har jeg laget middag og lest ferdig Jørd Lier Horst "Tørt land" og trent en halvtime yoga. Nå er det 71 grader nord her.

Jeg må fortelle . Jeg har aldri satt meg inn i hva yoga er for noe, så jeg satte meg ned for å finne ut av det. Jeg fant ut at jeg har holdt på med yoga i mange år, uten å forstå det .  Jeg har kaldt det tøy og bøy. 

Jeg har gjort en halvtime yoga i kveld jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Trinity80 skrev (Akkurat nå):

Snart julegardiner 🫣

Ja, jeg får hive meg rundt så jeg rekker å henge dem opp før admin rydder tråden for avsporinger! Men nå finner jeg ikke de gule fustasjeopphengsforkoblingene... Heldigvis vet jeg hvor jeg får kjøpt nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (7 timer siden):

Jeg må fortelle . Jeg har aldri satt meg inn i hva yoga er for noe, så jeg satte meg ned for å finne ut av det. Jeg fant ut at jeg har holdt på med yoga i mange år, uten å forstå det .  Jeg har kaldt det tøy og bøy. 

Jeg har gjort en halvtime yoga i kveld jeg også :)

Yoga er så mangt og det er skikkelig deilig å tøye godt i ulike yoga-stillinger. :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker skrev (10 timer siden):

Ja, jeg får hive meg rundt så jeg rekker å henge dem opp før admin rydder tråden for avsporinger! Men nå finner jeg ikke de gule fustasjeopphengsforkoblingene... Heldigvis vet jeg hvor jeg får kjøpt nye!

I kjent stil 😎👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Nicklusheletida skrev (På 10.10.2024 den 20.03):

Jeg satt på jobben i dag og tenkte at jeg hadde lyst på noen nye klær. Fornye meg litt liksom.  Tenkte jeg skulle titte litt i butikker etter jobben. Det er lenge siden sist. Men så kom jeg på at jeg har utsatt lenge å pakke bort sommertøy og hente frem vintertøy fra boden, så jeg dro rett hjem. 

Det holder jeg på med nå . Rydder altså, men det er så mye at jeg må ha pause. Herremin!  så mye klær jeg har. Ikke rart jeg følte jeg hadde lite klær , så rotete som det var i garderoben. 

Egentlig er jeg ganske ryddig av meg og vi har det ganske strøkent hjemme stort sett, bortsett fra i garderoben min. Det er et katastrofeområde  og jeg mister oversikten. Jeg gruer meg for hvert skippertak jeg må ta der ca 2 ganger i året. 

Men det positive er eller det kjedelige er ( alt etter som hvordan man ser det ). Jeg har spart penger i kveld 😀 Jeg trenger ikke nye klær. Jeg trengte bare å rydde. 

Hvordan er din kveld ? 

 

Ok. Gått en laaang tur med en vennine og er avslapoet for første gang på lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

De siste ukene har jeg hjulpet min mor med å rydde, og få ting hun ikke bruker, ut av huset. I ettermiddag/kveld fikk mannen og jeg kjørt et digert lass til gjenvinningsstasjonen. Deilig! Og min mor synes og det er godt å få litt mer oversikt over det hun har. Men det er mye igjen!!!

Her hjemme har mannen tatt noen skippertak i skap og skuffer den siste tida. Jeg har planer om å få tatt noe i helga. Vi har for mange ting,  og det er deilig å få litt luft 😁 Vi har tatt ganske mye det siste året, etter at yngstejenta flyttet ut.

Nå må vi få opp litt mer på veggene, det er litt tomt, og vi har mye fint som står stablet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 minutter siden):

De siste ukene har jeg hjulpet min mor med å rydde, og få ting hun ikke bruker, ut av huset. I ettermiddag/kveld fikk mannen og jeg kjørt et digert lass til gjenvinningsstasjonen. Deilig! Og min mor synes og det er godt å få litt mer oversikt over det hun har. Men det er mye igjen!!!

Her hjemme har mannen tatt noen skippertak i skap og skuffer den siste tida. Jeg har planer om å få tatt noe i helga. Vi har for mange ting,  og det er deilig å få litt luft 😁 Vi har tatt ganske mye det siste året, etter at yngstejenta flyttet ut.

Nå må vi få opp litt mer på veggene, det er litt tomt, og vi har mye fint som står stablet bort.

Har også hjulpet mor med å flytte og nedskalere. Jeg fant ikke mindre enn 18 ulike former for sleiver i skuffer og krukker og foreslo hun beholdt tre stk.  

«-Men de er jo gode alle sammen…»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (40 minutter siden):

Har også hjulpet mor med å flytte og nedskalere. Jeg fant ikke mindre enn 18 ulike former for sleiver i skuffer og krukker og foreslo hun beholdt tre stk.  

«-Men de er jo gode alle sammen…»

Hahaha 😁 Min mor hadde 10 trakter i en skuff 😁 Hun fikk lov til å beholde 3 😅 Mulig kompromisset var at et par av dem ble degradert til boden i kjelleren... inntil videre...

Hun har 11 bøtter og sikkert 5 baljer, men er ikke klar for å gi slipp på noen av dem...ennå... 🙃😁🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...