Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kaNor skrev (2 minutter siden):

Og kan dele erfaringer? 

Sliter tungt med en depresjon med/p.g.a mye angst og ECT hjalp ikke..

Ja, jeg tok 5 behandlinger. Hos meg gav det litt, men dessverre ikke varig, effekt/bedring. En bekjent jeg nettopp traff hadde nettopp tatt behandlinger og hatt veldig god effekt!

Anonymkode: 5ba0b...f27

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tok 5 behandlinger. Hos meg gav det litt, men dessverre ikke varig, effekt/bedring. En bekjent jeg nettopp traff hadde nettopp tatt behandlinger og hatt veldig god effekt!

Hvordan var opplevelsen? Er så redd å havne på en "bad trip"..

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da må jeg si ECT. Jeg har heller dessverre ikke blitt frisk av medisiner. Synd du må oppleve noe av det samme.

Jeg hadde 9 ECT behandlinger. Litt virkning med det samme, men fikk også bivirkninger som jeg er redd skal være permanente, uvirkelighetsfølelse og kognitiv svekkelse. Ned 20 poeng på IQ-test, noe som er dramatisk for min mulighet til å komme tilbake i samme jobb.

AnonymBruker
kaNor skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde 9 ECT behandlinger. Litt virkning med det samme, men fikk også bivirkninger som jeg er redd skal være permanente, uvirkelighetsfølelse og kognitiv svekkelse. Ned 20 poeng på IQ-test, noe som er dramatisk for min mulighet til å komme tilbake i samme jobb.

Jeg hadde 16. Jeg fikk bivirkninger i form av nedsatt hukommelse. Hvor tok du IQ-test?

AnonymBruker
kaNor skrev (24 minutter siden):

Hvor på depresjons-skalaen er du nå?

AnonymBruker
kaNor skrev (7 minutter siden):

100% symeldt. Ingen/svært lite aktivitet. Ikke sosial eller ute av huset.

Skjønner. Det er "så kjipt" at oppskriften på bedring er det motsatte av hva du gjør nå. Men det vet du. Trenger du innleggelse eller klarer du å ta vare på deg selv i noen grad?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dere har tatt ketamin og ECT, men dere er fortsatt like dårlige? Høres ikke ut som så bra man skal ha det til da. 

Anonymkode: 4bea9...e6c

Jeg som har svart litt lengre oppi tråden. Har gått fra alvorlig til moderat depresjon. 

AnonymBruker
Everybody skrev (18 minutter siden):

Det koster mye med ketamin behandling. Betalte dere det av egen lomme?

Ja, det kostet ca 9-10.000 kr for hver behandling. Jeg tok 5 stk. I tillegg kom kostnad med fly, hotell osv.

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjønner. Det er "så kjipt" at oppskriften på bedring er det motsatte av hva du gjør nå. Men det vet du. Trenger du innleggelse eller klarer du å ta vare på deg selv i noen grad?

Vet det, men i den tilstanden jeg er nå, nyttiggjør jeg meg ikke sosial omgang eller aktiviteter heller. Men psykisk helse i kommunen tar meg ut på tur 2 ganger i uka. Har vært innlagt men ble ikke bedre. Har heldigvis en samboer som stiller opp 100%.

AnonymBruker
kaNor skrev (9 minutter siden):

Vet det, men i den tilstanden jeg er nå, nyttiggjør jeg meg ikke sosial omgang eller aktiviteter heller. Men psykisk helse i kommunen tar meg ut på tur 2 ganger i uka. Har vært innlagt men ble ikke bedre. Har heldigvis en samboer som stiller opp 100%.

Bra at du kommer deg ut litt ila uken. Det er virkelig forferdelig å ha det slik du har det nå. Ønsker deg god bedring!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...