Gå til innhold

Hvordan finne ut diagnose på et familiemedlem

Anbefalte innlegg

Hvordan finner jeg ut om et familiemedlem har narsissistiske trekk? Eller dyssosiale?

Jeg har lenge hatt problemer med denne personen. 

Om jeg klarer å plassere en diagnose på denne personen så kan det bli lettere å forholde seg til vedkommende. 

Endret av Stormwind

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Ring inn en bekymringsmelding til vedkommendes fastlege. Om du ikke ønsker å bli identifisert kan du skrive den ut på papir og få noen andre til å levere den i skranken på legekontoret, evt. sende den i posten.

Ok, er mest bare for å kunne regulere meg selv da i forhold til denne personen. 

Anonymkode: 288fd...9a3

Annonse

Annonse

psykedeliker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skrev mest for å kunne forholde meg til dette familiemedlemmet når jeg skal ha kontakt med øvrige medlemmer av familien. 

Det enkleste da er å fortelle familien at du har fått nok av oppførselen h*ns og at de nå må velge mellom h*n eller deg.

Stormwind skrev (2 timer siden):

Hvordan finner jeg ut om et familiemedlem har narsissistiske trekk? Eller dyssosiale?

Jeg har lenge hatt problemer med denne personen. 

Om jeg klarer å plassere en diagnose på denne personen så kan det bli lettere å forholde seg til vedkommende. 

Jeg ser ikke helt hvilken nytte du vil ha av å vite om vedkommende kvalifiserer for en av de diagnosene du nevner? Det virker  åpenbart at vedkommende har noen egenskaper/trekk du liker dårlig, og måten å forholde seg på endres vel ikke ved om diagnosekriterier er oppfylt eller ikke?

AnonymBruker

Å ha diagnoser, så må en ha det over tid og være gjeldende i samvær. Alle kan vise dårlige sider når det er livssituasjoner som er vanskelige og da kan trollet komme frem som alle har i seg. Mye skummelt kan utløses ved kriser. En må ikke være psykopat eller ha lignende diagnoser for det. Kan skje den beste det. Men når et menneske viser slik negativ og vond adferd over lang tid, og det er kjennetegnet ved den så er det jo diagnose. Mange vet ikke selv om det for dem har ikke selvinnsikt i seg selv. Den snilleste kan oppføre seg som et troll om den utsettes for nok ondhet. Vet om flere som har det og fagfolk sier det samme om det. Men hvis ditt familiemedlem ikke ser selv at væremåten er negativ og giftig, så hjelper det nok lite å si det også, for dem ser det ikke selv som oftes.

Anonymkode: 92fd2...732

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...