Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hvilke typer hjelp får fra kommunen? 

Jeg har fått hjelp i kommunen i mange år, men flytter til en ny kommune bedre år og ble litt nysgjerrig på forskjeller mellom kommunene. 

Er veldig spent på hvilken hjelp jeg kan få

Litt generelt:

Inntrykket mitt er at det ofte finnes tiltak, hjelp, støtte og sosialt i en kommune som mange (særlig yngre) ikke benytter seg av, som kan ha god effekt. Kanskje ikke "tung" psykiatrisk hjelp, men hjelp til å treffe nye mennesker, dra på turer, trening, osv. osv.

(Jeg leste en informasjonsbrosjyre da jeg ventet på Covid-vaksinen og jeg ble faktisk litt imponert - tenkte at kommunale tjenester faktisk er ganske bra). 

Jeg tror nesten bare du må undersøke hva din kommune og din neste kommune kan tilby. Det varierer jo litt.

Ellers håper jeg det går bedre med deg ❤️

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487445-hjelp-fra-kommunen/#findComment-4326201
Del på andre sider

ISW skrev (3 timer siden):

Litt generelt:

Inntrykket mitt er at det ofte finnes tiltak, hjelp, støtte og sosialt i en kommune som mange (særlig yngre) ikke benytter seg av, som kan ha god effekt. Kanskje ikke "tung" psykiatrisk hjelp, men hjelp til å treffe nye mennesker, dra på turer, trening, osv. osv.

(Jeg leste en informasjonsbrosjyre da jeg ventet på Covid-vaksinen og jeg ble faktisk litt imponert - tenkte at kommunale tjenester faktisk er ganske bra). 

Jeg tror nesten bare du må undersøke hva din kommune og din neste kommune kan tilby. Det varierer jo litt.

Ellers håper jeg det går bedre med deg ❤️

Takk for svar 🙂 Det går sånn helt middels med meg. Har nettopp blitt utskrevet fra en akutt innleggelse. Skal tilbake til overlegen på sengepost neste uke for å høre om de har funnet et tilbud til meg videre.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken hjelp vil du ha da?

Anonymkode: 19501...b79

Akkurat nå har jeg støttesamtaler. Jeg tror det vil være viktig for meg å ha når jeg blir samboer og bonusmor neste år. Det er en utfordrende situasjon for mange, men jeg tror at jeg har noen sårbarheter som gjør det ekstra utfordrende. Jeg tror jeg vil trenge masse støtte for å ikke bli syk i løpet av prosessen med salg og flytting. Og at jeg ikke blir syk av å bo sammen med flere folk. 

(Ps: Jeg gleder meg altså, men begynner å ta innover meg alle bekymringene som helsevesenet på alle nivåer har om flytteplanene mine)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487445-hjelp-fra-kommunen/#findComment-4326263
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...