Gå til innhold

Nedtrapping av nobligan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynte med nedtrapping av 100mg nobligan, kuttet 25mg i går og mot kvelden gråt jeg mye føler meg dårligere,men vet ikke om dette er tilfeldig? Er det mulig å reagere sånn med en gang?

Anonymkode: 71f76...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg har begynte med nedtrapping av 100mg nobligan, kuttet 25mg i går og mot kvelden gråt jeg mye føler meg dårligere,men vet ikke om dette er tilfeldig? Er det mulig å reagere sånn med en gang?

Anonymkode: 71f76...334

Nobligan (tramadol) påvirker serotonin, i tillegg til å være smertestillende. Hvor kraftig man reagerer, er individuelt, slik jeg forstår det.

 

Har du brukt Nobligan lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Nobligan (tramadol) påvirker serotonin, i tillegg til å være smertestillende. Hvor kraftig man reagerer, er individuelt, slik jeg forstår det.

 

Har du brukt Nobligan lenge?

Ca. 1.5 år

Anonymkode: 71f76...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (2 minutter siden):

Nobligan (tramadol) påvirker serotonin, i tillegg til å være smertestillende. Hvor kraftig man reagerer, er individuelt, slik jeg forstår det.

 

Har du brukt Nobligan lenge?

Er ny fastlege som vil jeg skal slutte med den, av den gamle fikk jeg den siden den lettet på depresjonen. 
Skal ideelt sett starte med SSRI og må vel av den grunnet det også.

Anonymkode: 71f76...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ny fastlege som vil jeg skal slutte med den, av den gamle fikk jeg den siden den lettet på depresjonen.

Det vil jeg si var en klok beslutning av legen din, dersom du ikke har noen smertetilstand, men i hovedsak får den mot depresjon.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skal ideelt sett starte med SSRI og må vel av den grunnet det også.

Anonymkode: 71f76...334

Dette er en vurdering din lege må ta. Det er gode grunner til å ikke kombinere SSRI og Nobligan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg seponerte Nobligan for 10-15 år siden, hadde en ekstrem reaksjon. Men mistenker at jeg seponerte for kjapt. Var jævlig husker jeg. Satt og gråt og hikstet uten grunn i par uker. Men visste den egentlige grunnen, seponeringen.

Men brukte det i forbindelse med operasjoner. Har du fysiske smerter ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trinity80 skrev (2 minutter siden):

Jeg seponerte Nobligan for 10-15 år siden, hadde en ekstrem reaksjon. Men mistenker at jeg seponerte for kjapt. Var jævlig husker jeg. Satt og gråt og hikstet uten grunn i par uker. Men visste den egentlige grunnen, seponeringen.

Men brukte det i forbindelse med operasjoner. Har du fysiske smerter ellers?

Hvor fort seponerte du? Brukte den for 10 år siden også, da bare 50mg, husker at når jeg ikke hadde tatt den på ett par dager så begynte jeg å gråte mye.Da var jeg på ett bedre sted enn nå. Men mener når jeg kuttet 25mg i 10 dager 12.5mg i 10 dager så gikk det bedre.
Er jo ekstremt dårlig til daglig å gråt mye før jeg begynte på nedtrappingen i går. Er veldig sensitiv når det kommer til seratonin, er derfor vanskelig å begynne på Zoloft uten å kutte de ut, da vil jeg bare få mye mer angst.

Anonymkode: 71f76...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit å stå i angst så lenge man vet at man blir hjulpet. Dette klarer du. Man kan ikke stå på Nobligan for lenge, så da er medisinbytte ganske kurrant.

Gråt så mye du vil, ta godt på deg selv og gi denne overgangen noen få uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er reduksjon på 100mg->75mg->50mg for raskt på to uker? Vil av de raskest mulig så jeg kan begynne med Zoloft. 
Tenkte å bruke tre uker på de siste 50mg. 
Fastlegen har bare sagt jeg ikke behøver å kutte brått, men ikke gått inn på hastighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angstlei skrev (5 minutter siden):

Er reduksjon på 100mg->75mg->50mg for raskt på to uker? Vil av de raskest mulig så jeg kan begynne med Zoloft. 
Tenkte å bruke tre uker på de siste 50mg. 
Fastlegen har bare sagt jeg ikke behøver å kutte brått, men ikke gått inn på hastighet. 

Rådføre deg med legen. Lykke til!

Anonymkode: b0f9f...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Venter på svar fra legen, men er det normalt å bli ganske dårlig av 100mg til 75mg reduksjon? Er sinnsykt deprimert og føler meg veldig trist samt mer angst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra legen om at det var medisinsk forsvarlig nedtrapping, men ikke om det jeg føler er p.g.a nedtrapping eller om jeg har blitt sykere uavhenhig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...