Gå til innhold

Jeg elsker psykologen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker han. Han er mitt alt og klarer ikke slutte å tenke på han. Tenker hele tiden på hva han sa sist time. 

Anonymkode: 8dc59...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg elsker han. Han er mitt alt og klarer ikke slutte å tenke på han. Tenker hele tiden på hva han sa sist time. 

Anonymkode: 8dc59...385

Sa han noe spesielt forrige time?

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt normalt å bli tiltrukket av noen som ser og forstår deg i tillegg til å gi deg omsorg.

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg elsker han. Han er mitt alt og klarer ikke slutte å tenke på han. Tenker hele tiden på hva han sa sist time. 

Anonymkode: 8dc59...385

Dette kalles overføring, (Transference)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (3 minutter siden):

Dette kalles overføring, (Transference)

Hva ligger i overføring?

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva ligger i overføring?

Anonymkode: d00f5...3ae

Det er når pasienten retter følelser mot behandleren. Følelser som behandleren vekker hos pasienten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormwind skrev (1 minutt siden):

Det er når pasienten retter følelser mot behandleren. Følelser som behandleren vekker hos pasienten. 

Men følelsene er ikke ekte? Eller?

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (1 minutt siden):

Det er når pasienten retter følelser mot behandleren. Følelser som behandleren vekker hos pasienten. 

Kan du overføringen skje i alle grader?

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men følelsene er ikke ekte? Eller?

Anonymkode: d00f5...3ae

Dette er følelser som oppstår i pasientens fantasiverden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (1 minutt siden):

Dette er følelser som oppstår i pasientens fantasiverden. 

Jeg skjønner det dessverre ikke. Når noen skriver at de er forelsket i psykologen så er de ikke det på ekte?

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner det dessverre ikke. Når noen skriver at de er forelsket i psykologen så er de ikke det på ekte?

Anonymkode: d00f5...3ae

Det er litt komplisert. Men det er ofte at behandleren kanskje representerer noe vesentlig for pasienten. Det handler også om at behandleren møter klienten med vennlighet og omsorg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skjønner det dessverre ikke. Når noen skriver at de er forelsket i psykologen så er de ikke det på ekte?

Anonymkode: d00f5...3ae

Dette er egentlig ikke så problematisk for jeg regner med at du vet at det ikke kan bli noe forhold av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (7 minutter siden):

Det er litt komplisert. Men det er ofte at behandleren kanskje representerer noe vesentlig for pasienten. Det handler også om at behandleren møter klienten med vennlighet og omsorg. 

Jeg kjente det slik overfor fastlegen min da jeg var der sist. Det var ingen forelskelse (den følelsen har jeg aldri kjent på for noen behandlere da det i mltt hode er et klart skille mellom oss  og et «profesjonellt forhold» - og ikke ønsker jeg et slikt forhold med en profesjonell heller). 

Men det var en ordentlig god følelse jeg fortsatt lever på en uke etter. En slags rus. Jeg følte på en varm og vennlig omsorgsfølelse slik du skriver.

Det kan være at jeg reagerte slik og fortsatt kjenner det slik fordi jeg har en depresjon og trengte noen som så MEG, ga meg litt varme, lys og trygghet i et stadig kaldere og mørkere landskap, hjalp meg med å tømme den tunge ryggsekken og gi meg en følelse av at jeg er verdifull for de rundt meg på jobb og privat. Jeg tillot meg å vise min svakhet og smerte fordi han  var overaskende god å snakke med.
 

Han sa også at jeg visste hvor jeg fant han om det ble tyngre før neste time som er om en mnd.  Men det tror jeg ikke trengs da jeg hadde et stort utbytte av timen. Jeg er også veldig tydelig på at han ikke er en person jeg kommer til å knytte meg til følelsesmessig slik jeg har gjort med mine behandlere (noe jeg har sett på som viktig for å få best utnytte av behandlingen). Fastlegen min er en lege og for meg «bare» det, men som jeg også kommer til å oppsøke og snakke med om det trengs.

Anonymkode: 363f5...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stormwind skrev (33 minutter siden):

Dette er egentlig ikke så problematisk for jeg regner med at du vet at det ikke kan bli noe forhold av det. 

Jeg mente at jeg ikke at jeg tror det blir noe forhold men at jeg ikke skjønte helt dette med overføring.

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mente at jeg ikke at jeg tror det blir noe forhold men at jeg ikke skjønte helt dette med overføring.

Anonymkode: d00f5...3ae

Google «overføring» :)

Anonymkode: 363f5...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg mente at jeg ikke at jeg tror det blir noe forhold men at jeg ikke skjønte helt dette med overføring.

Anonymkode: d00f5...3ae

Psykologen din representerer kanskje noe du mangler i ditt liv. Noe som er et savn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (2 minutter siden):

Psykologen din representerer kanskje noe du mangler i ditt liv. Noe som er et savn. 

Ja, det gir mening. Ikke hi

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ikke spørre om dere skal gifte dere?

Super ide!

Anonymkode: d00f5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...