Gå til innhold

Er det noe i det når folk sier at de beste behandlerne jobber privat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Igjen for å sammenligne med leger: Om jeg hører dårlig, vil jeg heller gå til en ØNH-lege enn til en gynekolog.

For psykiatriske problemstillinger ville jeg klart foretrukket en spesialist i klinisk psykologi.

Ja enig. Men er ikke psykologspesialister spesialisert innen ulike ting?

Anonymkode: b7658...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men er ikke psykologspesialister spesialisert innen ulike ting?

Det er de. Men det er ingen videre (formell) spesialisering i de ulike psykiatriske lidelser. For behandling av voksne er det voksenpsykologi, psykoterapi og rus-og avhengighetspsykologi som er de mest relevante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nachnoo skrev (13 minutter siden):

Det er de. Men det er ingen videre (formell) spesialisering i de ulike psykiatriske lidelser. For behandling av voksne er det voksenpsykologi, psykoterapi og rus-og avhengighetspsykologi som er de mest relevante.

Ja ok. Så da vil en psykologspesialist være bra uansett hva man sliter med ☺️

Anonymkode: b7658...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så da vil en psykologspesialist være bra uansett hva man sliter med ☺️

Anonymkode: b7658...6b2

Ja, i utgangspunktet. Så får det evt være opp til behandleren å si fra om du søker hjelp for noe som han/hun ikke er så god på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med det offentlige (DPS) er at de var lite lydhøre for min problemer og tolket feil ganske mye og var de som tok avgjørelsene. De undervurderte meg. Privat var anderledes (avtalespesialister). Der ble jeg hørt i større grad og der var det jeg som i hovedsak måtte ta avgjørelsene og det henger sammen med å ta ansvar for egen helse. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ingen fasit på dette. Hadde en elendig psykoanalytisk orientert psykiater med driftsavtale som ville psykoanalysere meg for schizofreni lissom. Det ville ikke hatt noe for seg.

Anonymkode: 5aa6b...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ingen fasit på dette. Hadde en elendig psykoanalytisk orientert psykiater med driftsavtale som ville psykoanalysere meg for schizofreni lissom. Det ville ikke hatt noe for seg.

Anonymkode: 5aa6b...a7f

Huffda. Hvilken diagnose har/hadde du?

Anonymkode: 3e4a3...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen automatikk i det. Var hos en avtalespesialist som absolutt ikke funka, han har fått gjennomgående dårlige "anmeldelser" på legelisten - og det med god grunn. Havnet så hos en psykolog på DPS. Fantastisk både som psykolog og medmenneske, hun skjønte greia mi veldig fort. 

Anonymkode: 90482...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...