Gå til innhold

Ingen flere medisin/farmakologi-svar fra meg i 2024


ISW

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har denne brukeren som oppretter alle disse trådene fått lov å herje igjen, og forumet drukner i enten opptrekk av gamle tråder med de samme spørsmålene og problemstillingene. Jeg har henstilt til at @Admin må ta grep nå, for dette er så til de grader skadelig både for vedkommende selv og for forumet, hvor virkelige problemstillinger drukner i spam.

Jeg har hatt mye angst selv, og sikkert misbrukt denne typen tjenester selv. Jeg forstår at det er vondt. Men det er skadelig å ha et så sterkt fokus på et fagområde man ikke har kompetanse på, og det å prøve og behandle seg selv for en tilstand. Det er en grunn til at vi har et helsevesen.

Som beskrevet i en annen tråd, har dette forumet for noen år siden hatt et dødsfall. Vedkommende var ressurssterk, hadde angst, og prøvde å finne svaret selv, både fra meg, fra Google og fra andre. Vedkommende endte med å bli misbruker av medisiner og døde av en enten tilsiktet eller utilsiktet overdose. Jeg ønsker ikke å ha et ansvar for at noe sånt kan skje igjen.

Jeg kan bare henstille til at medisinspørsmål rettes behandler/lege. @nachnoo må jo velge selv hva han ønsker å svare på, men fra min side må jeg sette ned foten nå. Ikke tagg meg i medisinspørsmål, og ikke siter gamle innlegg jeg har skrevet. Jeg kommer til å rapportere dette fra nå av under henstilling til dette innlegget.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
ISW skrev (1 time siden):

Ikke tagg meg i medisinspørsmål, og ikke siter gamle innlegg jeg har skrevet. Jeg kommer til å rapportere dette fra nå av under henstilling til dette innlegget.

At du ikke ønsker å svare på medisinrelaterte spørsmål fra nå av er helt greit - det er ditt eget valg -  men at du begynner å diktere hva andre kan og ikke kan gjøre på forumet - og skal rapportere dem for det i tillegg - fremstår bare barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes dere gjør en kjempejobb, begge to. Skjønner det kan bli mye for dere, men dere må ikke føle dere forpliktet til å svare på alt. 
Er kanskje bedre som @nachnoo sier å ikke svare på anonyme innlegg angående medisiner. Har selv vært skyldig å poste anonyme spm og syntes svar jeg har fått har vært fine, men blir det for mye er det ikke bra. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Angstlei skrev (6 minutter siden):

Syntes dere gjør en kjempejobb, begge to. Skjønner det kan bli mye for dere, men dere må ikke føle dere forpliktet til å svare på alt. 
Er kanskje bedre som @nachnoo sier å ikke svare på anonyme innlegg angående medisiner. Har selv vært skyldig å poste anonyme spm og syntes svar jeg har fått har vært fine, men blir det for mye er det ikke bra. 
 

Enig med denne!

Jeg har og stilt spm og forventer sjelden svar fra dere. Ofte fint å dele erfaring med andre og.

Så jeg setter pris på å kunne stille spørsmål også om medisiner her inne

Anonymkode: f6fd2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg legger meg på Nachnoo sin linje.

@psykedeliker - jeg skal absolutt ikke legge føringer for hva forumet skal brukes til. Men jeg synes at Admin bør slå hardere ned på det jeg opplever som et åpenbart misbruk av tjenesten. Og det er faktisk tøft for meg å si, for jeg har vært der selv. I 2009 brukte jeg nærmere 100.000 kroner på helsetjenester, privat legevakt, spørsmål på nett som Lommelegen, osv. Private aktører beskytter ikke folk mot seg selv. Så jeg forstår - og aksepterer - at mennesker har det vondt, og at det er helt naturlig at man leter etter svar der man kan. Men jeg vil 1) ikke at noen skal gå "min vei" (for det hjalp ingenting) og 2) at kapasitet som kan brukes til å hjelpe andre, drukner i disse spørsmålene, og 3) at slike spørsmål skal bli en tvangspreget besettelse for noen.

@Angstlei Jeg svarer gjerne, så lenge det ikke blir et destruktivt preg over det. Hvis du f.eks. ser på forumet for Allmennmedisin, så ser du en lang liste spørsmål, trolig fra samme bruker, som i en desperasjon over angst og tankekjør, foreslår et titalls alternative behandlinger. Jeg har prøvd å svare, men det blir bare nye spørsmål, og mer usikkerhet. Her på psykiatriforumet, har det vært utallige spørsmål rundt virkning av medisiner, biokjemiske effekter av for mye eller for lite signalsubstanser, osv. Og hvilken terapeutisk effekt har sånne spørsmål? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
ISW skrev (23 minutter siden):

Hei,

Jeg legger meg på Nachnoo sin linje.

@psykedeliker - jeg skal absolutt ikke legge føringer for hva forumet skal brukes til. Men jeg synes at Admin bør slå hardere ned på det jeg opplever som et åpenbart misbruk av tjenesten. Og det er faktisk tøft for meg å si, for jeg har vært der selv. I 2009 brukte jeg nærmere 100.000 kroner på helsetjenester, privat legevakt, spørsmål på nett som Lommelegen, osv. Private aktører beskytter ikke folk mot seg selv. Så jeg forstår - og aksepterer - at mennesker har det vondt, og at det er helt naturlig at man leter etter svar der man kan. Men jeg vil 1) ikke at noen skal gå "min vei" (for det hjalp ingenting) og 2) at kapasitet som kan brukes til å hjelpe andre, drukner i disse spørsmålene, og 3) at slike spørsmål skal bli en tvangspreget besettelse for noen.

@Angstlei Jeg svarer gjerne, så lenge det ikke blir et destruktivt preg over det. Hvis du f.eks. ser på forumet for Allmennmedisin, så ser du en lang liste spørsmål, trolig fra samme bruker, som i en desperasjon over angst og tankekjør, foreslår et titalls alternative behandlinger. Jeg har prøvd å svare, men det blir bare nye spørsmål, og mer usikkerhet. Her på psykiatriforumet, har det vært utallige spørsmål rundt virkning av medisiner, biokjemiske effekter av for mye eller for lite signalsubstanser, osv. Og hvilken terapeutisk effekt har sånne spørsmål? 

Så fint du deler. 
Vil bare si at svar fra deg her inne er veldig nyttige og betryggende. For min del hvertfall. 
 

Anonymkode: f6fd2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (24 minutter siden):

Hei,

Jeg legger meg på Nachnoo sin linje.

@psykedeliker - jeg skal absolutt ikke legge føringer for hva forumet skal brukes til. Men jeg synes at Admin bør slå hardere ned på det jeg opplever som et åpenbart misbruk av tjenesten. Og det er faktisk tøft for meg å si, for jeg har vært der selv. I 2009 brukte jeg nærmere 100.000 kroner på helsetjenester, privat legevakt, spørsmål på nett som Lommelegen, osv. Private aktører beskytter ikke folk mot seg selv. Så jeg forstår - og aksepterer - at mennesker har det vondt, og at det er helt naturlig at man leter etter svar der man kan. Men jeg vil 1) ikke at noen skal gå "min vei" (for det hjalp ingenting) og 2) at kapasitet som kan brukes til å hjelpe andre, drukner i disse spørsmålene, og 3) at slike spørsmål skal bli en tvangspreget besettelse for noen.

@Angstlei Jeg svarer gjerne, så lenge det ikke blir et destruktivt preg over det. Hvis du f.eks. ser på forumet for Allmennmedisin, så ser du en lang liste spørsmål, trolig fra samme bruker, som i en desperasjon over angst og tankekjør, foreslår et titalls alternative behandlinger. Jeg har prøvd å svare, men det blir bare nye spørsmål, og mer usikkerhet. Her på psykiatriforumet, har det vært utallige spørsmål rundt virkning av medisiner, biokjemiske effekter av for mye eller for lite signalsubstanser, osv. Og hvilken terapeutisk effekt har sånne spørsmål? 

Så fint du deler. 
Vil bare si at svar fra deg her inne er veldig nyttige og betryggende. For min del hvertfall. Psykologen min sier jeg ikke er psykotisk. Men føler meg jo det - men ut fra det du sier her er det kanskje bare angst eller traumereaksjon 

Anonymkode: f6fd2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (3 timer siden):

Hei.

Nå har denne brukeren som oppretter alle disse trådene fått lov å herje igjen, og forumet drukner i enten opptrekk av gamle tråder med de samme spørsmålene og problemstillingene. Jeg har henstilt til at @Admin må ta grep nå, for dette er så til de grader skadelig både for vedkommende selv og for forumet, hvor virkelige problemstillinger drukner i spam.

Jeg har hatt mye angst selv, og sikkert misbrukt denne typen tjenester selv. Jeg forstår at det er vondt. Men det er skadelig å ha et så sterkt fokus på et fagområde man ikke har kompetanse på, og det å prøve og behandle seg selv for en tilstand. Det er en grunn til at vi har et helsevesen.

Som beskrevet i en annen tråd, har dette forumet for noen år siden hatt et dødsfall. Vedkommende var ressurssterk, hadde angst, og prøvde å finne svaret selv, både fra meg, fra Google og fra andre. Vedkommende endte med å bli misbruker av medisiner og døde av en enten tilsiktet eller utilsiktet overdose. Jeg ønsker ikke å ha et ansvar for at noe sånt kan skje igjen.

Jeg kan bare henstille til at medisinspørsmål rettes behandler/lege. @nachnoo må jo velge selv hva han ønsker å svare på, men fra min side må jeg sette ned foten nå. Ikke tagg meg i medisinspørsmål, og ikke siter gamle innlegg jeg har skrevet. Jeg kommer til å rapportere dette fra nå av under henstilling til dette innlegget.

mvh

Hvordan vet du at en bruker her har dødd egentlig? 

Anonymkode: 06e9c...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan vet du at en bruker her har dødd egentlig? 

Anonymkode: 06e9c...6ee

Liker du å grave anonymt?

Anonymkode: 731bb...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Liker du å grave anonymt?

Anonymkode: 731bb...2c2

Ikke jeg som har skrevet at en bruker har dødd. Tvilsomt at noen her kan vite det uansett. 

Anonymkode: 06e9c...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med deg trådstarter. Har merket den siste tiden selv at det er mange spesielle innlegg her.

Anonymkode: 39e22...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ikke jeg som har skrevet at en bruker har dødd. Tvilsomt at noen her kan vite det uansett. 

Anonymkode: 06e9c...6ee

Urelatert til denne saken har det vært flere fra nyhetsbildet her på dol. Blant annet ei som knivdrepte noen.

Anonymkode: 731bb...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Urelatert til denne saken har det vært flere fra nyhetsbildet her på dol. Blant annet ei som knivdrepte noen.

Anonymkode: 731bb...2c2

Ja men det er ingen som kan vite om noen her fra dør. Det er det ingen som får vite. 

Anonymkode: 06e9c...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men det er ingen som kan vite om noen her fra dør. Det er det ingen som får vite. 

Anonymkode: 06e9c...6ee

Hvorfor krangle om dette, det er vel mulig brukere får kontakt privat, all den dag man kan sende private meldinger.

Anonymkode: 731bb...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det beste hadde kanskje vært og opprette en underkategori på psykiatri bare med nick

Anonymkode: 071a2...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Enig med deg trådstarter. Har merket den siste tiden selv at det er mange spesielle innlegg her.

Anonymkode: 39e22...263

Skjønner ikke helt hvorfor det er så spesielt med medisin spørsmål. Er jo mye det dette forumet er til

Anonymkode: f6fd2...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...