Gå til innhold

Redd for å svare feil ('lyve') i samtalene med psykiater...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere... Jeg har fått ett problem med at jeg er redd for å lyve og si noe feil i timene og samtalene med min psykiater... Jeg er en person som alltid er så ærlig som jeg bare kan og derfor blir det vanskelig for meg. En annen ting er at jeg ofte er ambivalent og derfor kan to helt forskjellige svar føles som det rette/sannheten. Og ofte kan jeg også ha dårlig hukommelse ift enkelte ting behandler spør som som f.eks hva jeg har spist siste uken eller hvor lenge siden det var at jeg gjorde x og y... 

Hva kan jeg gjøre for å takle dette bedre?

Anonymkode: 07f4b...ddc

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Du kan drøfte problemstillingen direkte med psykiateren.

Hva tror du psykiateren kommer til å tenke om meg hvis jeg åpner opp om og er ærlig om dette da? Redd jeg skal bli tenkt negativt om.

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 17.07):

Og ofte kan jeg også ha dårlig hukommelse ift enkelte ting behandler spør som som f.eks hva jeg har spist siste uken eller hvor lenge siden det var at jeg gjorde x og y...

Dette er nokså hverdagslig, og helt nødvendig, for at vi skal kunne fokusere på viktigere saker i livet. Hva du spiste til middag tirsdag for halvannen uke siden eller hva du handlet inn eller hva du leste om... betyr ikke så mye fra eller til i den store sammenhengen...

Endret av Eva Sofie

Annonse

Skriv ned ting hjemme, ta med til psykologen og les det opp. Hjemme får du god tid til å få ned og være ærlig. 
å lyve til en fremmed person som er ansatt for å hjelpe deg er jo å lure deg selv. Han jobber kun med folk med problem og har hørt det meste om alt. Han bryr seg ikke om Deg men å få tak i kjernen og få hjulpet deg 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 17.07):

Hei dere... Jeg har fått ett problem med at jeg er redd for å lyve og si noe feil i timene og samtalene med min psykiater... Jeg er en person som alltid er så ærlig som jeg bare kan og derfor blir det vanskelig for meg. En annen ting er at jeg ofte er ambivalent og derfor kan to helt forskjellige svar føles som det rette/sannheten. Og ofte kan jeg også ha dårlig hukommelse ift enkelte ting behandler spør som som f.eks hva jeg har spist siste uken eller hvor lenge siden det var at jeg gjorde x og y... 

Hva kan jeg gjøre for å takle dette bedre?

Jeg er også veldig ambivalent, og kan ha flere ulike perspektiver og overbevisninger utifra dagsform/humør etc. Jeg bare sa akkurat det til behandler, at jeg er usikker på hvilken versjon som er sann fordi jeg føler begge deler stemmer på ulike tidspunkt. Så har vi jobbet med det, følelsen av at jeg lyver, og de ulike perspektivene etterhvert som de har kommet opp. Jeg er fortsatt litt splittet, men ikke like stresset rundt følelsen av å lyve, fordi vi har snakket så mye om det i terapien. 

Anonymkode: 9bfb9...e6c

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...