Gå til innhold

Behandler mener jeg har truet med selvmord!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gikk til en behandler for å få ny utredning av diagnose og etter dette flyttet jeg og ble henvist til ny poliklinikk for videre behandling. Behandler skrev en 3 siders henvisning til den nye poliklinikken der han blant annet skriver at jeg flere ganger har truet med selvmord!? Det jeg sa var 2 ganger var at nå hadde jeg det så tungt at jeg kjente veldig på en trang til å ta selvmord. Regnes dette virkelig som en trussel?

Anonymkode: 5d348...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Hva står i journalen, og hvilken forklaring har behandleren på dette?

Hva han skrev i journalen de to gangene vet jeg ikke for jeg har ikke tilgang til journal på nett, må be om å få den skrevet ut på papir.

Anonymkode: 5d348...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva han skrev i journalen de to gangene vet jeg ikke for jeg har ikke tilgang til journal på nett, må be om å få den skrevet ut på papir.

Anonymkode: 5d348...dc3

Det ville jeg ha bedt om!

Anonymkode: 03a80...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det ville jeg ha bedt om!

Anonymkode: 03a80...fb4

Hm, ja burde kanskje gjort det? Men regner med det står det samme der som i henvisningen (at jeg truet med selvmord)? Det overrasket meg veldig fordi jeg selv absolutt ikke ser på det som noen trussel...

Anonymkode: 5d348...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hm, ja burde kanskje gjort det? Men regner med det står det samme der som i henvisningen (at jeg truet med selvmord)? Det overrasket meg veldig fordi jeg selv absolutt ikke ser på det som noen trussel...

Anonymkode: 5d348...dc3

Mulig det er fagspråket som brukes?

Anonymkode: 03a80...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hm, ja burde kanskje gjort det? Men regner med det står det samme der som i henvisningen (at jeg truet med selvmord)? Det overrasket meg veldig fordi jeg selv absolutt ikke ser på det som noen trussel...

Anonymkode: 5d348...dc3

Det som er viktig for deg nå, er å få en god relasjon til ny behandler. Da vil etter hvert h*n kunne gjøre seg opp en selvstendig vurdering om det var hold i påstanden om at du truet med selvmord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mulig det er fagspråket som brukes?

Anonymkode: 03a80...fb4

Tror du? Jeg trodde trussel betydde trussel uansett? Mener du at trussel på fagspråk betyr noe annet enn det folk flest ser på som en trussel?

Eva Sofie skrev (2 minutter siden):

Det som er viktig for deg nå, er å få en god relasjon til ny behandler. Da vil etter hvert h*n kunne gjøre seg opp en selvstendig vurdering om det var hold i påstanden om at du truet med selvmord...

Ja, det er nok ett godt poeng. Jeg var bare sikker på at å true med noe er å f.eks si: "Hvis ikke x tar jeg selvmord"? 

Anonymkode: 5d348...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Hm, ja burde kanskje gjort det? Men regner med det står det samme der som i henvisningen (at jeg truet med selvmord)? Det overrasket meg veldig fordi jeg selv absolutt ikke ser på det som noen trussel...

Du har rett til å kreve endringer i journalen hvis du er feilsitert eller meningsinnholdet i dine uttalelser er endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tror du? Jeg trodde trussel betydde trussel uansett? Mener du at trussel på fagspråk betyr noe annet enn det folk flest ser på som en trussel?

Ja, det er nok ett godt poeng. Jeg var bare sikker på at å true med noe er å f.eks si: "Hvis ikke x tar jeg selvmord"? 

Anonymkode: 5d348...dc3

Jeg skjønner hva du mener. Jeg tror ikke at det er slik. Å true blir som i at du har uttalt at du sier at du tenker å ta selvmord.

Anonymkode: 03a80...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg var bare sikker på at å true med noe er å f.eks si: "Hvis ikke x tar jeg selvmord"? 

Anonymkode: 5d348...dc3

Jeg vil understreke at jeg tviler ikke på det du sier, men det er vanskelig for fremmede på et forum å kunne gi et riktig svar. Jeg vil anta at setningen din ikke kom ut av løse luften, men i en kontekst. Her tenker jeg at konteksten er viktig - og den er ev. viktig at du tar opp med ny behandler om dette er viktig for deg (jf. mitt forrige innlegg om hva du ev. vil velge å bruke kreftene på) Derimot, om dette kom som en selvstendig setning og som en påstand fra din side, forstår jeg at han kan ha tolket det som en påstand/trussel. I så fall burde han ha snakket med deg om det var mer planer rundt det eller kun tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har sagt til behandleren din ar du tenker på selvmord som løsning. Dette sier noe om hvor langt nede du var. Dette er viktig å få med i en ny henvisning for at du skal få den hjelpen du trenger. Virker litt klønete formulert. Å true med selvmord tolker jeg mer som at «hvis du ikke gjør som jeg sier, eller at jeg ikke får viljen min så tar jeg selvmord» han kunne heller formulert seg noe ala «pasienten forteller at hun har selvmordstanker» 

Men så kommer det an på hvilke setting du har fortalt det i. Har du sagt det i en sammenheng der du er sint og fortvilt på andre mennesker? og på den måten har «truet» med selvmord? 

Anonymkode: bb45c...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...