Gå til innhold

Lavt Blodtrykk i dag. Bekymre meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var hos fastlegen min i dag, målte bt som var 95/65. Kan ikke huske det har vært så lavt før. Hadde høy puls på 103. Legen sa at pga det lave blodtrykket måtte hjerte komponsere med å ha høyere puls, for å pumpe nok blod ut. Det er en sammenheng med bt og puls. Men jeg blir litt bekymret og redd for å få enda lavere bt med tiden. Har alltid hatt fint blodtrykk og er godt voksen. 

Anonymkode: 2ea2c...70b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487768-lavt-blodtrykk-i-dag-bekymre-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skal du inn til fastlegen for oppfølging av blodtrykket?

Anonymkode: 16082...29d

Nei jeg tar blodtrykket hvert år for å følge med på det. Legen sa ikke at det var noe galt, siden det har vært lavt de siste årene. Jeg vet jo at bt går i svinginger så det går nok bra. Men fikk litt uro da det føltes så lavt. Så jeg sjekker det nok igjen når jeg skal til legen neste gang, og håpe det ikke er så lavt da. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var hos fastlegen min i dag, målte bt som var 95/65. Kan ikke huske det har vært så lavt før. Hadde høy puls på 103. Legen sa at pga det lave blodtrykket måtte hjerte komponsere med å ha høyere puls, for å pumpe nok blod ut. Det er en sammenheng med bt og puls. Men jeg blir litt bekymret og redd for å få enda lavere bt med tiden. Har alltid hatt fint blodtrykk og er godt voksen. 

Jeg og har lavt blodtrykk og høy puls, det er ikke noe de gjør med det. Men jeg er ofte svimmel da. 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jeg og har lavt blodtrykk og høy puls, det er ikke noe de gjør med det. Men jeg er ofte svimmel da. 

Ok. Ja det er vel ikke så ille at du besvimer? Jeg blir ikke ofte svimmer heldigvis, men noen ganger når jeg reiser meg fort opp. Men det er jo normalt. Drikke bra med væske og få i seg salt sa legen til meg. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Ja det er vel ikke så ille at du besvimer? Jeg blir ikke ofte svimmer heldigvis, men noen ganger når jeg reiser meg fort opp. Men det er jo normalt. Drikke bra med væske og få i seg salt sa legen til meg. 

Nei det svimler for meg så jeg besvimer ikke, ja får det når jeg reiser meg opp og når jeg reiser meg fra sengen og. ja salt anbefalte min lege til meg også, jeg drikker mye da. 

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Nei det svimler for meg så jeg besvimer ikke, ja får det når jeg reiser meg opp og når jeg reiser meg fra sengen og. ja salt anbefalte min lege til meg også, jeg drikker mye da. 

Godt du ikke besvimer. Men er ubehagelig når det svartner et øyeblikk syns jeg. Men noe skal en da slite med. Ja salt og drikke er en god plan. Hadde litt ekstra salt i kakao og litt middag i dag, så satse på det gjør susen får vi håpe. 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Godt du ikke besvimer. Men er ubehagelig når det svartner et øyeblikk syns jeg. Men noe skal en da slite med. Ja salt og drikke er en god plan. Hadde litt ekstra salt i kakao og litt middag i dag, så satse på det gjør susen får vi håpe. 

Uff ja hadde ikke taklet og besvimt. det er ubehagelig ja. ja jeg spiser på peanøtter. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt dette nivået på blodtrykk det meste av mitt voksne liv, og har ganske lav hvilepuls i tillegg. Har fått beskjed om at blodtrykket er lavt, men ufarlig og normalt. Det er noe høyere nå, men fortsatt relativt lavt.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er litt uklart for meg hva legen din egentlig mener. 

Hvis han mener at du har puls på 103 for at hjertet skal kompensere for å pumpe nok blod ut, så sier han at hjertet ditt har redusert pumpekraft. Det MÅ du i såfall få utredet.

Mener han derimot at du har lavt blodtrykk av annen årsak og at hjertet må slå raskere for å ivareta blodtrykket, så er det noe annet. Det trenger ikke være skummelt. Jeg synes imidlertid kombinasjonen av høy puls og så lavt blodtrykk bør utredes hvis forklaringen ikke er åpenbar.

Endret av ISW
stjernestøv
ISW skrev (8 minutter siden):

Hvis han mener at du har puls på 103 for at hjertet skal kompensere for å pumpe nok blod ut, så sier han at hjertet ditt har redusert pumpekraft. Det MÅ du i såfall få utredet.

Mener han derimot at du har lavt blodtrykk av annen årsak og at hjertet må slå raskere for å ivareta blodtrykket, så er det noe annet. Det trenger ikke være skummelt. Jeg synes imidlertid kombinasjonen av høy puls og så lavt blodtrykk bør utredes hvis forklaringen ikke er åpenbar.

Jeg var til hjerte lege og han fant ikke noe galt...

AnonymBruker
ISW skrev (3 timer siden):

Det er mulig jeg forklarte meg dårlig. Det legen sa til meg var at jeg ikke skulle bekymre meg for mitt lave blodtrykk. Han sa at hjerte må slå raskere for å ivareta blodtrykket mitt. Jeg har tatt ultralyd og ct av hjertet for noen år siden pga høy kolesterol, men dem fant ikke noe galt. Men har alltid hatt normal blodtrykk og litt lavere de siste årene. Har ikke hjerte og karsykdommer i familien. Min mor har lavt blodtrykk og. Hva tenker du da?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mulig jeg forklarte meg dårlig. Det legen sa til meg var at jeg ikke skulle bekymre meg for mitt lave blodtrykk. Han sa at hjerte må slå raskere for å ivareta blodtrykket mitt. Jeg har tatt ultralyd og ct av hjertet for noen år siden pga høy kolesterol, men dem fant ikke noe galt. Men har alltid hatt normal blodtrykk og litt lavere de siste årene. Har ikke hjerte og karsykdommer i familien. Min mor har lavt blodtrykk og. Hva tenker du da?

Må bare og nevne at jeg var overvektig i mange år, hadde da normalt blodtrykk. Og etter jeg ble normalvektig så ble blodtrykket lavere, og legen mener jo at helsen min er bedre nå enn tidligere. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...