Gå til innhold

Hva er din erfaring med å kontakte legevakten for psykisk sykdom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Du som har kontaktet legevakten for psykisk sykdom hva er din erfaring med hvordan du ble møtt?

Jeg kan jo svare selv også: Har kontaktet legevakten på egenhånd en gang pga selvmordsfare, ble da sittende å vente i 6 timer før jeg ble sendt hjem. Følte det var vanskelig å få frem poenget/det jeg slet med/ønsket hjelp med. Også har helsepersonell jeg har blitt fulgt opp av kontaktet legevakten på mine vegne ca 8 ganger også da pga selvmordsfare, føler det har vært lettere å få hjelp da, enten innleggelse eller bare samtale... 

Anonymkode: 7e9eb...28f

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke for å virke krass, men terskelen for å oppsøke legevakta ved psykisk sykdom burde være veldig høy. Legevakten er som regel under enormt press og er nødt til å prioritere det som ikke kan vente til fastlegekontoret, poliklinikken på DPS åpner neste morgen. Hit kommer folk med store smerter som kan vise seg å være livstruende, brudd, indre og ytre blødninger, tilstander som fort kan bety blodpropp eller nært forestående hjerneslag. Slike ting er ofte livsviktig å få avklart og må prioriteres over psykisk smerte. Er det snakk om liv og død må det selvsagt tas på alvor av legevakta, men klarer man å vente i 6 timer uten å vise tegn til at det er fare for selvmord, da er ikke legevakta rette stedet å henvende seg. 

Anonymkode: 144d9...ce8

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...