Gå til innhold

Vanskelig å gradere psykdom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Å brekke en fot er enkelt å forstå. Man VET at den er brukket, man VET man må bruke gips og krykker i x antall uker og at det vil bli gradvis bedre osv.

Men hva med psykisk sykdom? 

Jeg synes graden av psykisk smerte og psykisk sykdom er utrolig vanskelig å gradere. Er jeg virkelig deprimert eller er det bare noen få dårlige dager? Har jeg det bedre nå i kveld en på kvelden i går? Hva er bedre/verre? Jeg klarer ikke svare....

Er det noe man kan gjøre for å få en bedre forståelse for egen psyke og de spørsmålene nevnt overe her?

Anonymkode: fa510...415

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487776-vanskelig-%C3%A5-gradere-psykdom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når man er veldig dårlig så mister man jo funksjon. Faller i funksjonsnivået. F. Eks slutter å dusje, pusse tenner, klarer ikke jobb, isolerer seg fra venner og familie, klarer ikke lage ordentlig middag. Man kan jo se på hvordan man normalt sett fungerer og så sammenligne. 

Anonymkode: 1fa77...3b5

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når man er veldig dårlig så mister man jo funksjon. Faller i funksjonsnivået. F. Eks slutter å dusje, pusse tenner, klarer ikke jobb, isolerer seg fra venner og familie, klarer ikke lage ordentlig middag. Man kan jo se på hvordan man normalt sett fungerer og så sammenligne. 

Men du nevner jo bare fysiske ting man gjør/ikke gjør og ikke hvordan man har det psykisk/på innsiden? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men du nevner jo bare fysiske ting man gjør/ikke gjør og ikke hvordan man har det psykisk/på innsiden? 

Ja, men hvordan man har det på innsiden går jo utover funksjonsnivået også. Gjør det ikke det hos deg? Man ser vel neppe særlig vitsen med å dusje og pusse tenner om man er så dypt deprimert at man vil dø? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...