Gå til innhold

Begynne på antidepressiva etter bare en uke med depresjonssymptomer?

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å begynne på antidepressiva etter bare en uke med depresjonssymptomer?

Jeg spør fordi psykiateren jeg går til sa at vi kunne diskutere å begynne på igjen på antidepressiva i timen neste uke og hvis jeg fortsatt har depresjonssymptomer da så har jeg hatt det i en uke da. Skal nevnes at jeg har bipolar og bruker antipsykotika nå og har brukt antidepressiva tidligere med god effekt. Jeg regner jo med at psykiateren jeg går til har peiling da, men jeg trodde at en ukes tid var litt tidlig? Men samtidig fikk jeg også vite at er man bipolar kan depresjon utvikle seg fort og bli fort ganske ille også. 

Endret av Brage.

Fortsetter under...

nachnoo skrev (Akkurat nå):

Jeg ville i en slik situasjon begynt med medisiner i går.

Ojda, såpass altså? Jeg fikk jo egentlig tilbud om å starte opp med antidepressiva i timen som var men var litt skeptisk siden jeg tenkte at det kanskje var litt tidlig. Så derfor ble jeg og behandler enige om at jeg heller skulle gjøre andre tiltak først (som å få kontroll på søvn, mat og aktivitet). Også heller begynne på medisiner neste time hvis jeg fortsatt var depressiv. 

Fikk litt kalde føtter nå merker jeg, nervøs for at jeg skal bli skikkelig dårlig innen neste time... 

AnonymBruker
Brage. skrev (1 time siden):

Ojda, såpass altså? Jeg fikk jo egentlig tilbud om å starte opp med antidepressiva i timen som var men var litt skeptisk siden jeg tenkte at det kanskje var litt tidlig. Så derfor ble jeg og behandler enige om at jeg heller skulle gjøre andre tiltak først (som å få kontroll på søvn, mat og aktivitet). Også heller begynne på medisiner neste time hvis jeg fortsatt var depressiv. 

Fikk litt kalde føtter nå merker jeg, nervøs for at jeg skal bli skikkelig dårlig innen neste time... 

Ring behandler i morgen og si at du ønsker oppstart medisin nå.

Anonymkode: 78091...861

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...