Gå til innhold

Psykologen skriker og roper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har startet med psykolog nå i høst. Synes det er litt vanskelig da han har tourette syndrom, og får plutselige utbrudd der han roper hold kjeft til meg. Noen ganger tar han helt av og jeg må da vente til han har roet seg ned før jeg kan fortsette å prate. Han har også ropt hore til meg. Han har vært åpen om diagnosen sin, og jeg vet det ikke er personlig ment. Likevel er det litt ekkelt. Jeg sliter med å ikke begynne å le, og er da redd jeg støter han. 
burde jeg bytte psykolog? 

Anonymkode: b076f...90b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487787-psykologen-skriker-og-roper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har startet med psykolog nå i høst. Synes det er litt vanskelig da han har tourette syndrom, og får plutselige utbrudd der han roper hold kjeft til meg. Noen ganger tar han helt av og jeg må da vente til han har roet seg ned før jeg kan fortsette å prate. Han har også ropt hore til meg. Han har vært åpen om diagnosen sin, og jeg vet det ikke er personlig ment. Likevel er det litt ekkelt. Jeg sliter med å ikke begynne å le, og er da redd jeg støter han. 
burde jeg bytte psykolog? 

Anonymkode: b076f...90b

Inspirert av "Ikke lov å le på hytta" på VGTV? Der var det jo en "psykolog" med Tourettes

Annonse

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nevn noen da😉

Anonymkode: 7cf81...538

Dette er for gøy, ikke fordi jeg tror jeg kan diagnostisere dem med noe som helst. Men føler de må tåle det når de skal drive og diagnostisere meg.

Også tar jeg som utgangspunkt at alle som jobber i psykiatrien har en psykisk lidelse selv. «Den eneste forskjellen på de ansatte og pasientene i psykiatrien er at pasientene blir bedre».

1 Bipolar. Ble litt vel «vennlig», gira og uprofesjonell i samtalene også plutselig sykmeldt.

1 Sårbar narsissist vokst opp med narsissistiske foreldre, som nå vier hele livet  til å lege seg selv, og som ikke klarer å forholde seg til egne svakheter fordi det er en for stor trussel mot egoet til vedkommende.

Synes også det er gøy å forsøke å «diagnostisere» folk på venterommet. Det innebærer egentlig bare fordommer i fri flyt.

Har du «diagnostisert» noen behandlere? 

Sokk skrev (1 minutt siden):

Dette er for gøy, ikke fordi jeg tror jeg kan diagnostisere dem med noe som helst. Men føler de må tåle det når de skal drive og diagnostisere meg.

Også tar jeg som utgangspunkt at alle som jobber i psykiatrien har en psykisk lidelse selv. «Den eneste forskjellen på de ansatte og pasientene i psykiatrien er at pasientene blir bedre».

1 Bipolar. Ble litt vel «vennlig», gira og uprofesjonell i samtalene også plutselig sykmeldt.

1 Sårbar narsissist vokst opp med narsissistiske foreldre, som nå vier hele livet  til å lege seg selv, og som ikke klarer å forholde seg til egne svakheter fordi det er en for stor trussel mot egoet til vedkommende.

Synes også det er gøy å forsøke å «diagnostisere» folk på venterommet. Det innebærer egentlig bare fordommer i fri flyt.

«Den eneste forskjellen på pasienter og ansatte i psykiatrien er at de ansatte har nøklene.»

AnonymBruker
Sokk skrev (Akkurat nå):

Skjønte at det kun var for gøy😆nei, det har jeg aldri gjort men jeg kan tenke meg en jeg tror er perfeksjonist.

Anonymkode: 7cf81...538

Everybody skrev (22 minutter siden):

Jeg synes psykologer er bortskjemte som aldri har opplevd ordentlig psykisk lidelse.

Hvorfor tror du de ville bli psykologer? Det er for å studere/kurere seg selv eller et familiemedlem. Tipper det er mange som har psykiske lidelser, tipper mye pf, mye traumer (men nå bare spekulerer jeg). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...