Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
Toogoodgirl skrev (1 time siden):

Noen som har opplevd å få mer angst etter oppstart at Quetiapin? Lurer jo nesten på at det har rabla helt for meg her..går på andre medisiner også.

Når begynte de å virke for deg?❤️

Takk for svar❤️

Har aldri opplevd det selv men har hørt om det her inne

Anonymkode: fd6d5...5fc

AnonymBruker
Toogoodgirl skrev (1 time siden):

Noen som har opplevd å få mer angst etter oppstart at Quetiapin? Lurer jo nesten på at det har rabla helt for meg her..går på andre medisiner også.

Når begynte de å virke for deg?❤️

Takk for svar❤️

Ja jeg tror jeg fikk veldig angst av den. Men ikke helt i starten. Kom etterhvert

får du den for angst- eller hva?

Anonymkode: ad199...825

Gjest Vendi

Jeg har brukt Quetiapin som stemningsstabiliserende og antipsykotisk tidligere, da i moderate til relativt høye doser. Nå går jeg på veldig lav dose for søvn, men kan også bruke det mot uro på dagtid. Virkningen på søvn og uro er ganske rask, ofte innenfor en time eller to etter inntak. Husker ikke når det begynte å virke stemningsstabiliserende. Jeg har aldri opplevd å få mer angst av det, heller ikke etter oppstart. 

Toogoodgirl
Vendi skrev (5 timer siden):

Jeg har brukt Quetiapin som stemningsstabiliserende og antipsykotisk tidligere, da i moderate til relativt høye doser. Nå går jeg på veldig lav dose for søvn, men kan også bruke det mot uro på dagtid. Virkningen på søvn og uro er ganske rask, ofte innenfor en time eller to etter inntak. Husker ikke når det begynte å virke stemningsstabiliserende. Jeg har aldri opplevd å få mer angst av det, heller ikke etter oppstart. 

Takk for svar❤️ Blir du ikke veldig trøtt når du tar den på dagtid?

Jeg håper det går seg til her for jeg blir helt satt ut…

Annonse

Gjest Vendi
Toogoodgirl skrev (1 minutt siden):

Takk for svar❤️ Blir du ikke veldig trøtt når du tar den på dagtid?

Jeg håper det går seg til her for jeg blir helt satt ut…

Jo, blir trøtt av den om jeg tar den på dagtid også. Virker beroligende for meg, derfor mot uro :)

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk angst noen timer etter inntak av høydose. Ekkelt. Jeg halverte og angsten ble borte, men fikk mer symptomer. Med høydose mener jeg over grensen satt i felleskatalogen, men dosen var bestemt av lege.

Interessant at mange her inne rapportere angst av quetiapin. Når man spør lege om det så er det heeeelt utenkelig at kan skje🤣

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Interessant at mange her inne rapportere angst av quetiapin.

Vel, når man spør om noen andre har opplevd en konkret bivirkning, får man jo bare svar fra dem som har opplevd det. Ikke akkurat representativt utvalg. 

Angst er ikke rapportert som bivirkning, men 1 av 10 opplever 

• rask hjerterytme
  • en følelse av at hjertet banker veldig hardt, fort eller hopper over slag
Dette er fysiske symptomer mange opplever ved angst.
AnonymBruker
adhoc skrev (Akkurat nå):

Vel, når man spør om noen andre har opplevd en konkret bivirkning, får man jo bare svar fra dem som har opplevd det. Ikke akkurat representativt utvalg. 

Angst er ikke rapportert som bivirkning, men 1 av 10 opplever 

• rask hjerterytme
  • en følelse av at hjertet banker veldig hardt, fort eller hopper over slag
Dette er fysiske symptomer mange opplever ved angst.

Men har hørt ganske mange si det samme 

Når man er gravid, ser man gravide overalt …

Jeg har større tiltro til vitenskapelig funderte undersøkelser enn til svogerforskning. Jeg har selv ikke opplevd andre bivirkninger på quetiapin enn døsighet dagen derpå og rastløse ben. Det sier ingenting om hvorvidt andre vil oppleve disse bivirkningene, andre bivirkninger eller ingen bivirkninger overhodet.

Annonse

AnonymBruker
adhoc skrev (17 minutter siden):

Når man er gravid, ser man gravide overalt …

Jeg har større tiltro til vitenskapelig funderte undersøkelser enn til svogerforskning. Jeg har selv ikke opplevd andre bivirkninger på quetiapin enn døsighet dagen derpå og rastløse ben. Det sier ingenting om hvorvidt andre vil oppleve disse bivirkningene, andre bivirkninger eller ingen bivirkninger overhodet.

Men poenget er jo AT det forekommer hos mange. Til tross for at legen mener det ikke «går an»

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Interessant at mange her inne rapportere angst av quetiapin. Når man spør lege om det så er det heeeelt utenkelig at kan skje🤣

Jeg trodde det var kjent i psykiatrien at høy dose seroquell hadde angst som mulig bivirkning. Ingen psykiater jeg har snakket med har protestert nå jeg sa jeg fikk kraftig angst av høy dose seroquell.

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (8 minutter siden):

Jeg trodde det var kjent i psykiatrien at høy dose seroquell hadde angst som mulig bivirkning. Ingen psykiater jeg har snakket med har protestert nå jeg sa jeg fikk kraftig angst av høy dose seroquell.

Gjelder det bare høye doser da?

men noen er kanskje mer sensitive og

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...