Gå til innhold

Starter angst alltid med tanker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk noe som muligens var et angstanfall i går. Jeg lå og så på serie og tenkte ikke på annet enn serien da. Plutselig ble jeg veldig svimmel, fikk ubehag i brøstet, klamme hender. Det kjente fysisk ut, så jeg ble stresset og fikk deretter den typiske angstfølelsen. Det gikk over etter ca en time.

AnonymBruker
Glitter skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk noe som muligens var et angstanfall i går. Jeg lå og så på serie og tenkte ikke på annet enn serien da. Plutselig ble jeg veldig svimmel, fikk ubehag i brøstet, klamme hender. Det kjente fysisk ut, så jeg ble stresset og fikk deretter den typiske angstfølelsen. Det gikk over etter ca en time.

Ja det er veldig fysisk.

Jeg funderer på om det generelt kan skyldes ubevisste tanker, assosiasjoner osv

Anonymkode: 4920a...1c1

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er veldig fysisk.

Jeg funderer på om det generelt kan skyldes ubevisste tanker, assosiasjoner osv

Vet ikke. Jeg tenkte det kanskje var en reaksjon på hvordan jeg har det nå. At det bare tippet litt over. Så var kanskje noe ubevisst der. 

AnonymBruker
Glitter skrev (4 minutter siden):

Vet ikke. Jeg tenkte det kanskje var en reaksjon på hvordan jeg har det nå. At det bare tippet litt over. Så var kanskje noe ubevisst der. 

Ja er litt det samme jeg tenker og.

Merker for meg selv. Jeg var skikkelig angst hele tiden for tiden. Men får ikke tak på tanker. Eller klarer jobbe med meg selv. Så tenker det er er underbevisste ting. 
Lurer på hvordan man kan komme ut av det da

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja er litt det samme jeg tenker og.

Merker for meg selv. Jeg var skikkelig angst hele tiden for tiden. Men får ikke tak på tanker. Eller klarer jobbe med meg selv. Så tenker det er er underbevisste ting. 
Lurer på hvordan man kan komme ut av det da

Vet ikke. Jeg har ikke så mye angst til vanlig så har ikke så mye verktøy i skuffen for det. Jeg bare pustet og ventet på at det skulle gå over. Hadde litt høyt blodtrykk og puls, men sykepleieren ble ikke bekymret så da var det vel bare angst. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Angsten kan sitte seg i kroppen også, men vi må huske på at kroppen og hjernen er sammensatt. Dvs det psykiske påvirker det fysiske og omvent. Mange plager fysisk kan skyldes psykiske plager. 

Anonymkode: 26322...145

Absolutt

Jeg tenker en del på om tankene ot frykten kan være underbevisst 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...