Gå til innhold

AD og avstengte følelser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei dere. Jeg er litt bekymret, for jeg skal antagelig begynne med Brintellix nå. For depresjon og angst. 
Men jeg er allerede helt avstengt i følelsene. Vil ikke antidepressiva flate en ut og sløve en ned?

Jeg ønsker meg ro og tilstedeværelse igjen, slippe ut av det avstengte urolige fortvila hodet.

Og hva skjer om man tar antidepressiva men diagnosen er feil?

Skjønner dere tenker jeg skal stole på behandleren, men jeg vil gjerne høre hva dere tenker og har erfart når det gjelder følelser og antideprrsiva:)

Anonymkode: dfbd6...ee7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487793-ad-og-avstengte-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (10 minutter siden):

Sammen med behandler er det viktig å finne ut om det en beskriver kan uttrykkes med et anerkjent begrep.

Er avstengte følelser det samme som anhedoni? Da blir det i så fall lettere å svare på spørsmålet fordi vi vet om hva som virker på anhedoni.

Ja det gir mening. Det er jo sikkert en slags anhedoni, å ikke føle seg tilknyttet eller ha noe lyst eller mening eller følelser om det man før brydde seg om. Husker nesten ikke hvordan det var.

Men har samtidig masse angst uro fortvilelse desperasjon. Og det har man kanskje ikke ved anhedoni.

Men opplever generelt at systemet mitt ikke reagerer følelsesmessig. Bare rett i panikk eller shutdown 

Anonymkode: dfbd6...ee7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...