Gå til innhold

Ambivalent angående medisin for angst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er så i tvil hva jeg skal gjøre ift medisin. For angst. Har nok en helt vill angst. På mange måter så tenker jeg man bør roe angsten og nervesystemet naturlig og jobbe med følelsene og endre angst atferden. Men det får jeg ikke til når det er så sterkt. Og samtidig vil ikke det jeg har angst for forsvinne (fysiske symptomer og isolering pga sykdom). Men jeg tror angst forverrer alt for meg, og sliter meg ut.

Innspill i forhold til det å forsøke medisin for å klare å roe det verste og få tilgang på Å klare å jobbe med angsten?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor si nei til verktøy som kan gjøre hverdagen din bedre?

Anonymkode: 010a6...bb7

Helt enig. Men vil medisin kunne gjøre det slik at man får mer kontroll og tilgang på seg selv og tanker. Stoler kanskje ikke helt på at det vil ha den effekten 🫣

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt enig. Men vil medisin kunne gjøre det slik at man får mer kontroll og tilgang på seg selv og tanker. Stoler kanskje ikke helt på at det vil ha den effekten 🫣

Anonymkode: 8f4ab...adb

Det vet du jo ikke før du har prøvd.

Anonymkode: 010a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det vet du jo ikke før du har prøvd.

Anonymkode: 010a6...bb7

Nei. 
Jeg spurte her da- kanskje noen har innspill til meg med lignende erfaring 😊

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. 
Jeg spurte her da- kanskje noen har innspill til meg med lignende erfaring 😊

Anonymkode: 8f4ab...adb

Du har spurt i månedsvis og fortsatt ikke kommet et eneste steg lenger.

En dag må du slutte å spørre og faktisk begynne å ta noen medisiner og finne ut av det selv. 

Anonymkode: 010a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du har spurt i månedsvis og fortsatt ikke kommet et eneste steg lenger.

En dag må du slutte å spørre og faktisk begynne å ta noen medisiner og finne ut av det selv. 

Anonymkode: 010a6...bb7

Nå blander du meg med noen andre:)

 

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig plaget og klarer nå ikke en gang å snakke med noen, fordi jeg er så preget og rar. Vet ikke om medisin kan gjøre at man kommer litt mer til seg selv

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er veldig plaget og klarer nå ikke en gang å snakke med noen, fordi jeg er så preget og rar. Vet ikke om medisin kan gjøre at man kommer litt mer til seg selv

Anonymkode: 8f4ab...adb

Det vet du som sagt ikke før du har prøvd. :) 

Anonymkode: 010a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå blander du meg med noen andre:)

 

Anonymkode: 8f4ab...adb

Det har vi hørt før…

Anonymkode: 69f99...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det vet du som sagt ikke før du har prøvd. :) 

Anonymkode: 010a6...bb7

Hehe! Har lyst å ha noen sannsynlighets-historier da. Man prøver jo ikke ting i blinde uten at det er meningen om det skal fungere slik. Hjelper på placebo og, og kunne forvente positivt utfall😃

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe! Har lyst å ha noen sannsynlighets-historier da. Man prøver jo ikke ting i blinde uten at det er meningen om det skal fungere slik. Hjelper på placebo og, og kunne forvente positivt utfall😃

Anonymkode: 8f4ab...adb

Det har ingenting å si hvordan andre har erfart det, fordi du kan erfare det helt annerledes.

Kanskje får du historier fra noen som har dårlige erfaringer med den medisinen. Også fører det til at du velger å la være å prøve den, men den medisinen hadde kanskje virket veldig bra på deg.

Anonymkode: 010a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det har ingenting å si hvordan andre har erfart det, fordi du kan erfare det helt annerledes.

Kanskje får du historier fra noen som har dårlige erfaringer med den medisinen. Også fører det til at du velger å la være å prøve den, men den medisinen hadde kanskje virket veldig bra på deg.

Anonymkode: 010a6...bb7

Spør jo ikke ang en spesifikk medisin. Men om medisin kan hjelpe for det jeg behøver, nevnt i HI

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg klarer ikke regulere meg slik det er nå. Hele kroppen og hjernen går rett i panikk eller shutdown. Kan medisin balansere og gi mer ro og klarhet?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg klarer ikke regulere meg slik det er nå. Hele kroppen og hjernen går rett i panikk eller shutdown. Kan medisin balansere og gi mer ro og klarhet?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Du må slutte å spørre og bare prøve. 

Hvor lenge skal du fortsette å ha det slik uten å gjøre noe med det bortsett fra å spørre på forum? 

Hvis du faktisk ønsker å bli bedre så må du ta kontakt med helsepersonell, få evt utredning og så sammen prøve ut ulike medisiner.

Anonymkode: 010a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg klarer ikke regulere meg slik det er nå. Hele kroppen og hjernen går rett i panikk eller shutdown. Kan medisin balansere og gi mer ro og klarhet?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Ja, medisin kan hjelpe deg. Snakk med legen, så prøver du det hun foreslår. Du må prøve selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Osten skrev (5 timer siden):

Ja, medisin kan hjelpe deg. Snakk med legen, så prøver du det hun foreslår. Du må prøve selv

Ja selvsagt.

Men kan medisin hjelpe når man er genuint stressa og redd og ubalansert hele tiden? Og uansett må bli værende i situasjonen som fremkaller det?

kan det hjelpe en å takle bedre? Er det AD eller ap som er best for å roe klarne samle?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja selvsagt.

Men kan medisin hjelpe når man er genuint stressa og redd og ubalansert hele tiden? Og uansett må bli værende i situasjonen som fremkaller det?

kan det hjelpe en å takle bedre? Er det AD eller ap som er best for å roe klarne samle?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Hvorfor har du så stor motvilje mot å faktisk få hjelp? Hvorfor fortsetter du å spørre her inne i stedet for å gå til fastlegen/behandler med disse spørsmålene? Hvorfor går du ikke til de som faktisk kan hjelpe deg?

 

Anonymkode: 010a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har du så stor motvilje mot å faktisk få hjelp? Hvorfor fortsetter du å spørre her inne i stedet for å gå til fastlegen/behandler med disse spørsmålene? Hvorfor går du ikke til de som faktisk kan hjelpe deg?

 

Anonymkode: 010a6...bb7

Har ikke motvilje, jeg bare lurer på om det jeg beskriver kan hjelpes av medisin?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke motvilje, jeg bare lurer på om det jeg beskriver kan hjelpes av medisin?

Anonymkode: 8f4ab...adb

Men du har lurt på det i månedsvis nå. Hvorfor vil du ikke oppsøke hjelp?

Anonymkode: 010a6...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...