Gå til innhold

Hvis man i årevis kun snakker en gang ukentlig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man i årevis kun snakker kanskje max 20 setninger ukentlig. Vil hjernen bli ødelagt da? At man til slutt glemmer ord og mister ordforråd, blir dummere og hjernen krymper? 

Anonymkode: 5f2b6...49f

Skjer dette med deg?

Anonymkode: 81a62...632

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja? 

Da sitter du jo på svaret selv, så hvorfor poste her? Det finnes mange måter å holde hjernen i aktivitet på utenom å snakke med folk. Les, løs suduko, se en dokumentar, you name it. 

Anonymkode: d92da...095

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis man i årevis kun snakker kanskje max 20 setninger ukentlig. Vil hjernen bli ødelagt da? At man til slutt glemmer ord og mister ordforråd, blir dummere og hjernen krymper? 

Nei. Vi tenker i ord. 

Annonse

snusmumeriken96
Everybody skrev (26 minutter siden):

Noen mennesker handler også kun ut ifra instinkter. 😂

Vel, jeg har svaret. Over 1 år var jeg død for tanker og ord, snakket nesten ikke. Pga av traumer. Da ble jeg understinulert, så våknet jeg opp og ble overstimulert. Nå handler heg kun etter instinkter... 

Det skjer hvis hjernen blir understimulert.

Det finnes fakta på dette.

AnonymBruker
nachnoo skrev (9 timer siden):

Nei. Vi tenker i ord. 

Er ikke ts. Men interessant d du sier, jg sliter veldig mes hjernetåka og kogntivt etter en utmattelse/covid og en ting som har blitt borte er den indre monologen og følelsen av å tenke / tenke i ord!

(Klarer dog å snakke enn så lenge, det går automatisk men føles ikke som det er innom hjernen )

Anonymkode: fa9b3...930

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...