Gå til innhold

Sviktende hukommelse…


Toogoodgirl

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det flere som har oppdaget at de mister litt av hukommelsen etter oppstart av medisiner mot angst/depresjon?

Jeg glemmer ting så fort. Jeg kan ta opp tlf for å gjøre en spesifikk ting, men så har jeg glemt hva. Glemmer mye av ting jeg leser. Glemmer hva jeg gikk inn i et rom for å gjøre…osv..

Bare meg?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Toogoodgirl skrev (18 minutter siden):

Hei!

Er det flere som har oppdaget at de mister litt av hukommelsen etter oppstart av medisiner mot angst/depresjon?

Jeg glemmer ting så fort. Jeg kan ta opp tlf for å gjøre en spesifikk ting, men så har jeg glemt hva. Glemmer mye av ting jeg leser. Glemmer hva jeg gikk inn i et rom for å gjøre…osv..

Bare meg?🤔

Jeg føler jeg ble tiltagende kogntivt svekka da jeg forsøkte antidepressiva. Mer og mer. Men så slutta jeg på det. Men like ille og fortsatt mer og mer og mer. Så jeg vet ikke om det var pga AD, eller om de kan gi varige svekkelser som fortsetter øke etter seponering 😭

Anonymkode: 9ba77...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toogoodgirl skrev (3 timer siden):

mister litt av hukommelsen etter oppstart av medisiner mot angst/depresjon?

Kan det skyldes sykdommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toogoodgirl
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg føler jeg ble tiltagende kogntivt svekka da jeg forsøkte antidepressiva. Mer og mer. Men så slutta jeg på det. Men like ille og fortsatt mer og mer og mer. Så jeg vet ikke om det var pga AD, eller om de kan gi varige svekkelser som fortsetter øke etter seponering 😭

Anonymkode: 9ba77...12c

Åj så leit at det ikke blir bedre..🥹Lenge siden du sluttet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toogoodgirl
nachnoo skrev (1 time siden):

Kan det skyldes sykdommen?

Har alltid vært litt glemsk til tider, men ble så ille etter jeg begynte med medisiner…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Toogoodgirl skrev (5 minutter siden):

Åj så leit at det ikke blir bedre..🥹Lenge siden du sluttet da?

Ja.

Men er vel antagelig andre grunner. Får tro man ikke blir permanent ødelagte av medisin med eskalerende plager 

Eller hva @nachnoo

Anonymkode: 9ba77...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glemsk og surrer mye rundt. Kaos i hodet og kaos i kroppen og tankemyldring samtidig som redsel. Blir bare for mye for meg i livet så da går jeg inn i meg selv og fryser til. Vanskelig å forklare bare men livet er for mye og da er det vanskelig å huske ting jeg bør huske. Jeg sliter mye med hukommelsen i det å feks. Lage mat fordi husker ikke oppskrifter og sånn også er det vanskelig å kjøpe mat. Fordi hva skal jeg kjøpe? Også glemmer meg huskelapper overalt. Sliter også med hukommelsen når folk prater til meg fordi jeg klarer ikke å konsentrere meg om hva som blir sagt fordi alt går rett gjennom. Jeg er veldig stressa av meg men mest innvendig. Prøver å skjule plagene for alt og alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...