Gå til innhold

Blir man tatt mindre på alvor om man ikke viser følelser når man har det vanskelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

La oss si man som pasient føler alt er håpløst og man har det psykisk vondt, men ikke viser noe følelser rundt det blir man tatt mindre på alvor da enn en pasient i samme/lignende situajson som f.eks gråter?

Anonymkode: d900a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

La oss si man som pasient føler alt er håpløst og man har det psykisk vondt, men ikke viser noe følelser rundt det blir man tatt mindre på alvor da enn en pasient i samme/lignende situajson som f.eks gråter?

Anonymkode: d900a...6ae

Føler jeg ikke møtte medfølelse fordi der for meg kommer ut som panikk og desperasjon og veldig negativ tanker . Gjorde enda vondere å ikke bli «sett». Bare bli oppfatta som irriterende 

Anonymkode: 2480a...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

La oss si man som pasient føler alt er håpløst og man har det psykisk vondt, men ikke viser noe følelser rundt det blir man tatt mindre på alvor da enn en pasient i samme/lignende situajson som f.eks gråter?

Anonymkode: d900a...6ae

Ja det er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alltid. Gråter man ved selvmordsplaner tror jeg man blir tatt mindre alvorlig enn om man bare sier dette kalt og klart.

Anonymkode: 06008...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

La oss si man som pasient føler alt er håpløst og man har det psykisk vondt, men ikke viser noe følelser rundt det blir man tatt mindre på alvor da enn en pasient i samme/lignende situajson som f.eks gråter?

Anonymkode: d900a...6ae

Ja det tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min erfaring. Jeg har ikke felt en tåre under hele denne snart 10 uker lange tvangsinnleggelsen. De beskriver meg som mimikkløs og med alvorlig nedsatt stemningsleie. 

Mens før hvor jeg reagerte med mer tydelige tårer/gråt osv så ble jeg skrevet ut etter en ukes innleggelse. 

Så min erfaring er egentlig motsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ikke alltid. Gråter man ved selvmordsplaner tror jeg man blir tatt mindre alvorlig enn om man bare sier dette kalt og klart.

Anonymkode: 06008...487

Hvorfor tenker/opplever du at man blir mindre tatt alvorlig om man gråter når man forteller om selvmordstanker?

Glitter skrev (20 minutter siden):

Det er ikke min erfaring. Jeg har ikke felt en tåre under hele denne snart 10 uker lange tvangsinnleggelsen. De beskriver meg som mimikkløs og med alvorlig nedsatt stemningsleie. 

Mens før hvor jeg reagerte med mer tydelige tårer/gråt osv så ble jeg skrevet ut etter en ukes innleggelse. 

Så min erfaring er egentlig motsatt. 

Oj, 10 uker tvangsinnlagt var lenge. Hvorfor gråter du ikke nå? Er det pga det alvorlig nedsatte stemningsleiet tror du eller?

Anonymkode: d900a...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tenker/opplever du at man blir mindre tatt alvorlig om man gråter når man forteller om selvmordstanker?

Oj, 10 uker tvangsinnlagt var lenge. Hvorfor gråter du ikke nå? Er det pga det alvorlig nedsatte stemningsleiet tror du eller?

Anonymkode: d900a...6ae

Ja det er en stund. 

Jeg vet ikke. Jeg er bare flat og tung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja det er en stund. 

Jeg vet ikke. Jeg er bare flat og tung.

Har du en annen medisinering da og nå? Jeg sluttet å gråte da jeg begynte på Litium og Abilify.

Anonymkode: 54882...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du en annen medisinering da og nå? Jeg sluttet å gråte da jeg begynte på Litium og Abilify.

Anonymkode: 54882...8c2

Ja, men har grått etter jeg begynte med Litium, så tror ikke det har med det å gjøre. Har trappet ned på Litium uten at jeg har begynt å gråte noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sluttet å gråte da jeg begynte på Litium og Abilify.

Jeg har aldri grått når jeg tar ap og uten dem gråt jeg ofte, litt vel ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...