Gå til innhold

Hvorfor vil du/vil du ikke medisineres for angst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tenker begge deler. Har man overveldende angst over tid, der man ikke klarer ta tak i det er det helt innafor med medisiner. Det handler jo om livskvalitet. En krykke på veien. Om man bare har indre uro av og til så kan man jobbe seg gjennnm det. Det er graden på angsten som er avgjørende. 
En skala mellom 1-10 der 1 er ingen angst og 10 er sterk panikk angst. Ligger du på 8-10 så er det klart medisiner kan hjelpe. Ligger du på 2-3 kan man håndtere det godt uten. 

Anonymkode: 1dd9b...bde

Jeg vil ikke være avhengig av slike medisiner (selv om jeg i enkelte tilfeller skulle ønske jeg hadde litt slik hjelp). Jeg vet at slik hjelp bare vil utsette problemet for min del, så for meg har det vært viktigere å ta tak i det og lære meg å håndtere det uten. Men det er meg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenker begge deler. Har man overveldende angst over tid, der man ikke klarer ta tak i det er det helt innafor med medisiner. Det handler jo om livskvalitet. En krykke på veien. Om man bare har indre uro av og til så kan man jobbe seg gjennnm det. Det er graden på angsten som er avgjørende. 
En skala mellom 1-10 der 1 er ingen angst og 10 er sterk panikk angst. Ligger du på 8-10 så er det klart medisiner kan hjelpe. Ligger du på 2-3 kan man håndtere det godt uten. 

Anonymkode: 1dd9b...bde

Jeg skjønner ikke om det er angst eg har

Anonymkode: 5518b...42b

UtakknemligDiva

Nå er jeg på laveste dose Zoloft. 
Helst for å slippe å tro at det skyldes mangel på medisinering om jeg får en dårlig dag.

Vil ha det så lavt som mulig fordi jeg ikke helt klarer å forstå hvordan disse pillene kan hindre angst.

Og jeg tenker hjernen må da for faen meg klare noen påkjenninger uten at vi skal få et traume og hva enn det er. 

Annonse

Worriesome Plenty 2

Pauser med benzo må og da. Ikke noe som tydeligere demper angst. Jeg fikk ikke mer angst da jeg kutta ssri etter 17 år. Men min hoveddiagnose er ikke angst. Mulig at zyprexa tar litt av angsten, men som alltid har jeg mye angst.

Annonse

AnonymBruker

Etter flere tiår med angst hvert sekund som vi ikke fant ut av hvor kom i fra og da endelig få efexor var en åpenbaring. 

Jobbet meg igjennom mye angst. Angst for spesifikke ting klarer jeg jo å jobbe med. 

Anonymkode: d05ab...547

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Etter flere tiår med angst hvert sekund som vi ikke fant ut av hvor kom i fra og da endelig få efexor var en åpenbaring. 

Jobbet meg igjennom mye angst. Angst for spesifikke ting klarer jeg jo å jobbe med. 

Anonymkode: d05ab...547

Jaaa. Apropos en annen tråd her hvor det spørres om angst alltid er psykisk 

AnonymBruker
Trinity80 skrev (58 minutter siden):

Jeg fungerer ikke så godt uten medisiner, så enkelt er det. Gjør meg ingenting å stå på det livet ut, vil heller ha det så godt som mulig i livet. 

Gir det deg ingen bivirkninger eller endrer personligheten?

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Gir det deg ingen bivirkninger eller endrer personligheten?

Ingen bivirkninger annet enn ubehag om jeg glemmer å ta medisinen min.

Nei, ikke endret personlighet. Fått tilbakemelding om at jeg virker mer glad og avslappet. Jeg var virkelig hektisk som person en periode, men det var fordi jeg ikke hadde det bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...