GÃ¥ til innhold

Noen her som bruker Lyrica for angst?😊


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompleks sykehistorie med både somatisk og psykisk sykdom, og legene har mer eller mindre gitt meg opp..

Min mann har nylig startet opp med lyrica pga nervesmerter, og her for noen dager siden prøvde jeg dem, og de siste dagene har jeg vært mer "oppe", har hatt mer energi og har dermed orket mye mer enn jeg pleier (har fatigue), samt at psyken og humøret har vært mye bedre. 

Men jeg kan jo ikke fortsette å ta min manns medisiner, så det har jeg sluttet med, så jeg regner med at jeg går tilbake til normalen, dvs at jeg har ikke kapasitet til noe og må feks planlegge dusjen.

Så er det noen her som bruker Lyrica?😊

Jeg skal snakke med fastlegen min og høre om jeg kan prøve dem, men det blir noen uker før jeg får time, så i mellomtiden tenkte jeg at jeg skulle høre her om noen tilfeldigvis bruker dem😄

Anonymkode: 4c4de...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På generelt grunnlag er det en dårlig ide å bare prøve medisiner uten at en lege har tatt en vurdering på det. Har du ikke resept har du ikke lov til å ta den medisinen. 

Anonymkode: dfcbb...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg fikk prøve en pakke. Og i mangel av andre ord ble jeg pære dritings. Så full at jeg satt helt stille til det gikk over etter halvannen time. Jeg prøvde ikke mer etter den tabletten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det var 100% som å være full, bare at jeg ikke ble fyllesyk. Det er en medisin med misbrukspotensiale, og det vet mange leger, så avhengig av hva som feiler deg, er det tvilsomt om legen din går med på å skrive det ut. Er det for GAD du skal ta det så får du ikke blå resept, selv om det er en av indikasjonene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Lyrica er en kjip medisin.  Vet ikke hvordan de virker mot angst.  Jeg har brukt den mot nervesmerter og den funket i starten, men hadde en del bivirkninger og etterhvert så slutten den å virke så jeg måtte øke dosen og da fikk jeg mer bivirkning og tilslutt ble det slik at bivirkningene var verre enn nervesmertene så da sluttet jeg.  Jeg vet at noen får skikkelige abstinenser når de slutter, selv med nedtrapping, men det gikk greit for meg.  Man kan heller ikke kjøre bil på doser over 450mg i døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...