Gå til innhold

Abilify eller Latuda?


Glitter

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring som vil si noe om hva som funker best ut av Abilify og Latuda mot psykose?

Jeg skal slutte på Leponex så snart jeg er ferdig med ect. Ville egentlig prøve Abilify, men hører noen blir veldig fysisk urolig av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Glitter skrev (1 minutt siden):

Noen med erfaring som vil si noe om hva som funker best ut av Abilify og Latuda mot psykose?

Jeg skal slutte på Leponex så snart jeg er ferdig med ect. Ville egentlig prøve Abilify, men hører noen blir veldig fysisk urolig av det? 

latuda funket best på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke du gått på både Latuda og abilify før? Mener å huske det. Det er vel individuelt hva som fungerer og ikke, men abilify funker sjeldent på psykose. 

Anonymkode: 174bd...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Glitter skrev (15 minutter siden):

Noen med erfaring som vil si noe om hva som funker best ut av Abilify og Latuda mot psykose?

Jeg skal slutte på Leponex så snart jeg er ferdig med ect. Ville egentlig prøve Abilify, men hører noen blir veldig fysisk urolig av det? 

Latuda er mye værre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (25 minutter siden):

latuda funket best på meg. 

Ja okei. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har ikke du gått på både Latuda og abilify før? Mener å huske det. Det er vel individuelt hva som fungerer og ikke, men abilify funker sjeldent på psykose. 

Anonymkode: 174bd...0df

Har bare brukt en lav dose Abilify for å slå ned en hypomani. Latuda en kort periode før overlegen seponerte og gav meg Leponex. Tror at hvis jeg hadde fått gå lenger på den så kunne det funket. 

snusmumeriken96 skrev (10 minutter siden):

Latuda er mye værre

Mye verre enn hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (2 minutter siden):

Ble urolig og fikk angst av Abilify. Latuda er helt motsatt. Begge er vektnøytrale.

Okei. Kanskje jeg skal spørre om å prøve Latuda først da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Glitter skrev (21 minutter siden):

Ja okei. 

Har bare brukt en lav dose Abilify for å slå ned en hypomani. Latuda en kort periode før overlegen seponerte og gav meg Leponex. Tror at hvis jeg hadde fått gå lenger på den så kunne det funket. 

Mye verre enn hva? 

Abilify

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Glitter skrev (Akkurat nå):

På hvilken måte? 

Latuda ga meg nye mer uro enn abilify. Men på meg var de begge grusomme. Fikk ikke rastløse bein av latuda da, men indre uro og null konsentrasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (38 minutter siden):

Ja okei. 

Har bare brukt en lav dose Abilify for å slå ned en hypomani. Latuda en kort periode før overlegen seponerte og gav meg Leponex. Tror at hvis jeg hadde fått gå lenger på den så kunne det funket. 

Fornuftig tenkt. Husker jeg reagerte på hvor kort tid du prøvde ut Latuda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (13 minutter siden):

Fornuftig tenkt. Husker jeg reagerte på hvor kort tid du prøvde ut Latuda. 

Ja, enig i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (30 minutter siden):

Fornuftig tenkt. Husker jeg reagerte på hvor kort tid du prøvde ut Latuda. 

Tenkte det samme. Så vidt jeg husker tok du også en relativt lav dose. Jeg måtte opp i høyere dose enn deg @Glitter for å få effekt. Da fikk jeg svært god effekt, og den psykotiske depresjonen forsvant. Dessverre opplevde  jeg kraftig og vedvarende søvnighet av medisinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (13 minutter siden):

Ja, enig i det. 

Jeg har ikke brukt latuda, men har gått på abilify i en årrekke.  Gikk fra høy dose trilafon til abilify.  Har ikke vært psykotisk etter jeg byttet. Nå lever jeg kanskje mer "riktig" sånn i forhold til og ikke bli psykotisk igjen (enn før).  Har mye uro i kroppen, men det har jeg alltid hatt. Ble ikke verre ved oppstart av abilify. 

Synes de bivirkningene du nå har er uholdbare. Så et bytte ville vel være på sin plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Marye skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ikke xeplion 

Jeg fikk store ømme klumper av den, jeg syns det er bedre å ta piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogbrann skrev (24 minutter siden):

Tenkte det samme. Så vidt jeg husker tok du også en relativt lav dose. Jeg måtte opp i høyere dose enn deg @Glitter for å få effekt. Da fikk jeg svært god effekt, og den psykotiske depresjonen forsvant. Dessverre opplevde  jeg kraftig og vedvarende søvnighet av medisinen. 

Jeg husker ikke hvilken dose jeg gikk på, men du har sikkert rett i det. Kjipt du ble så trøtt av den. 

emilie321 skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke brukt latuda, men har gått på abilify i en årrekke.  Gikk fra høy dose trilafon til abilify.  Har ikke vært psykotisk etter jeg byttet. Nå lever jeg kanskje mer "riktig" sånn i forhold til og ikke bli psykotisk igjen (enn før).  Har mye uro i kroppen, men det har jeg alltid hatt. Ble ikke verre ved oppstart av abilify. 

Synes de bivirkningene du nå har er uholdbare. Så et bytte ville vel være på sin plass. 

Ja det er virkelig ikke holdbart slik det er nå. 

Marye skrev (13 minutter siden):

Hvorfor ikke xeplion 

Den vet jeg ikke noe om. Hvordan er den med vektøkning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Hvis du ikke fikk stivhet, skjelving, rykninger eller rastløshet da du prøvde latuda ville jeg valgt det.

Jeg har ingen personlig erfaring med noen av de. Men det var latuda psykiateren nevnte som best mot psykose for meg,  ( av de jeg ikke hadde prøvd) dersom jeg nok en gang skulle prøve å bytte fra zyprexa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (13 timer siden):

Hvis du ikke fikk stivhet, skjelving, rykninger eller rastløshet da du prøvde latuda ville jeg valgt det.

Jeg har ingen personlig erfaring med noen av de. Men det var latuda psykiateren nevnte som best mot psykose for meg,  ( av de jeg ikke hadde prøvd) dersom jeg nok en gang skulle prøve å bytte fra zyprexa.

Okei. Ja jeg heller kanskje mest mot å teste ut Latuda. Hvis behandler er enig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...