Gå til innhold

Å tro at medisiner løser alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Før så var jeg en av de som tenkte at det er medisiner som skal løse alt. Som var på evig jakt etter å begynne med den ene medisinen etter den andre fordi ingen av de funket godt nok. Men det var først da jeg innså at det var kun meg selv som kunne fikse meg at jeg begynte å bli bedre. Jeg begynte å ta tak i mine egne problemer og prøvde å endre livssituasjonen min. Jeg begynte i jobb og kom meg gradvis mer og mer ut av psykiatriens grep. Jeg vil ikke si at medisiner løser noe særlig hvis man ellers ikke er villig til å endre seg. 

Anonymkode: 99228...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Medisiner kan hjelpe til en viss grad. Men man må jobbe med seg selv og komme i rutine og aktivitet i hverdagen i tillegg. 

Anonymkode: 196ee...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Før så var jeg en av de som tenkte at det er medisiner som skal løse alt. Som var på evig jakt etter å begynne med den ene medisinen etter den andre fordi ingen av de funket godt nok. Men det var først da jeg innså at det var kun meg selv som kunne fikse meg at jeg begynte å bli bedre. Jeg begynte å ta tak i mine egne problemer og prøvde å endre livssituasjonen min. Jeg begynte i jobb og kom meg gradvis mer og mer ut av psykiatriens grep. Jeg vil ikke si at medisiner løser noe særlig hvis man ellers ikke er villig til å endre seg. 

Anonymkode: 99228...c41

Så fint at du greide det. Nå er vi alle forskjellige, så for noen så er medisiner en begynnelse til å greie og ta tak i eget liv. Uten medisiner blir jeg raskt syk, veldig syk. Og det vil verken jeg eller mine nærmeste (eller helsevesenet for den sagt skyld). Så ja, medisiner må jeg ha for å kunne fungere, men må selvsagt jobbe for å få det enda bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Spørs hva man har som problem. Men Bipolar 1 og schizofreni er ikke noe man kan ta tak i seg selv og ordne opp i uten medisiner i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner har ikke hjulpet meg på angst og depresjon men den hjelper sånn at jeg får sove. Men uten søvn så blir angst og depresjon værre så sånn sett hjelper medisiner fordi er avhengig av å sove. Men sliter med hangover da så er sliten døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg trenger noe medisiner, men har også nettopp kommet til den åpenbaringen at mye faktisk er mitt valg. Jeg har gått så mye til behandling, og så er det faktisk sånn at en del avhenger av at jeg tenker fornuftig og tar gode valg for meg selv. Skummelt, men det ligger jo mye styrke i det også. 

Anonymkode: e0f73...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (11 minutter siden):

Ok... Men sykdommer som schizofreni, bipolar, alvorlig depresjon, ADHD må man ha medisiner i bunn.

Du har stor tro på psykiatrien.

Anonymkode: 99228...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du har stor tro på psykiatrien.

Anonymkode: 99228...c41

Så man kan leve godt med disse sykdommene uten å bruke medisiner, tror du?

Anonymkode: cf4af...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så man kan leve godt med disse sykdommene uten å bruke medisiner, tror du?

Anonymkode: cf4af...c24

Se så koselig de hadde det på sinnssykehusene før medisinene kom 🤪👮🏽‍♂️🤬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (7 minutter siden):

Se så koselig de hadde det på sinnssykehusene før medisinene kom 🤪👮🏽‍♂️🤬

Mens nå så har nesten alle nordmenn en psykisk diagnose. Samt at over en kvart million nordmenn bruker antidepressiva. Psykiatrien er mer presset enn aldri før og aldri før har flere unge vært utenfor arbeidslivet pga psykiske lidelser. 

Anonymkode: 99228...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mens nå så har nesten alle nordmenn en psykisk diagnose. Samt at over en kvart million nordmenn bruker antidepressiva. Psykiatrien er mer presset enn aldri før og aldri før har flere unge vært utenfor arbeidslivet pga psykiske lidelser. 

Anonymkode: 99228...c41

Det er forskjell på lette psykiske plager og sinnssykdom. Det har ikke blitt fler schizofreni eller bipolar 1 diagnostiserte.

Det er ikke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snusmumeriken96
emilie321 skrev (5 timer siden):

Så fint at du greide det. Nå er vi alle forskjellige, så for noen så er medisiner en begynnelse til å greie og ta tak i eget liv. Uten medisiner blir jeg raskt syk, veldig syk. Og det vil verken jeg eller mine nærmeste (eller helsevesenet for den sagt skyld). Så ja, medisiner må jeg ha for å kunne fungere, men må selvsagt jobbe for å få det enda bedre. 

Mener du at du må "stå i jobb for å få det bedre" eller st du må jobbe hardere med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96 skrev (1 time siden):

Mener du at du må "stå i jobb for å få det bedre" eller st du må jobbe hardere med deg selv?

Jeg mener at jeg må jobbe med meg selv for å få det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du har stor tro på psykiatrien.

Anonymkode: 99228...c41

Hva annet skal man gjøre enn å ta medisiner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (28 minutter siden):

Hva annet skal man gjøre enn å ta medisiner? 

Nei, hva annet kan vi gjøre? Gå uten og bli skikkelig dårlig?  

Lurer på om den medisin motstanden jeg ofte ser i psykiatrien er like stor i somatisk helse. Tror ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
emilie321 skrev (5 minutter siden):

Nei, hva annet kan vi gjøre? Gå uten og bli skikkelig dårlig?  

Lurer på om den medisin motstanden jeg ofte ser i psykiatrien er like stor i somatisk helse. Tror ikke det.

Ja det er sant, jeg har innsett at jeg blir skikkelig dårlig uten medisiner. 

Nei det tror jeg nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Medisiner kan hjelpe folk til å fungere i hverdagen og på jobb. Mange har ikke bare seg selv å tenke på, men også barn og familie. 

Anonymkode: 196ee...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...