Gå til innhold

Å tro at medisiner løser alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere får det jo til å høres ut som at medisiner er den eneste formen for behandling som finnes. 

emilie321 skrev (2 timer siden):

Nei, hva annet kan vi gjøre? Gå uten og bli skikkelig dårlig?  

Lurer på om den medisin motstanden jeg ofte ser i psykiatrien er like stor i somatisk helse. Tror ikke det.

Hvis du velger å ikke bruke medisiner så kan du allikevel få behandling i form av terapi. Mange mener man har bedre utbytte av terapi hvis man ikke går på medisiner. Det har vært min opplevelse også. 
 

Anonymkode: c086f...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis du velger å ikke bruke medisiner så kan du allikevel få behandling i form av terapi. Mange mener man har bedre utbytte av terapi hvis man ikke går på medisiner. Det har vært min opplevelse også. 

Hva med de som blir psykotisk uten medisin? Hjelper terapi på det også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere får det jo til å høres ut som at medisiner er den eneste formen for behandling som finnes. 

Hvis du velger å ikke bruke medisiner så kan du allikevel få behandling i form av terapi. Mange mener man har bedre utbytte av terapi hvis man ikke går på medisiner. Det har vært min opplevelse også. 
 

Anonymkode: c086f...b62

Nå er folk forskjellige og vi har ulike diagnoser. Hvis jeg slutter med medisiner så blir jeg så dårlig at jeg ikke er mottagelig for terapi.  Synes du skal slutte å prøve og få andre til og ikke ta medisiner.  Det har kanskje fungert for deg, men for andre kan det bli rene katastrofen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (29 minutter siden):

Nå er folk forskjellige og vi har ulike diagnoser. Hvis jeg slutter med medisiner så blir jeg så dårlig at jeg ikke er mottagelig for terapi.  Synes du skal slutte å prøve og få andre til og ikke ta medisiner.  Det har kanskje fungert for deg, men for andre kan det bli rene katastrofen.

Er klar over det. Men du sier ‘vi’ som at det gjelder alle. Jeg forsøker ikke å få andre til å slutte på medisiner. Jeg ønsker bare å informere om at det finnes andre valg enn kun medisiner. Så må alle ta det valget som passer best for seg. 
Hvis jeg skal bruke din metode så kan jeg jo i så fall svare deg at jeg synes du skal slutte å prøve å få andre til å ta medisiner. Det har kanskje fungert for deg, men for meg så ødela det nesten 10 år av livet mitt. 

Anonymkode: c086f...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er klar over det. Men du sier ‘vi’ som at det gjelder alle. Jeg forsøker ikke å få andre til å slutte på medisiner. Jeg ønsker bare å informere om at det finnes andre valg enn kun medisiner. Så må alle ta det valget som passer best for seg. 
Hvis jeg skal bruke din metode så kan jeg jo i så fall svare deg at jeg synes du skal slutte å prøve å få andre til å ta medisiner. Det har kanskje fungert for deg, men for meg så ødela det nesten 10 år av livet mitt. 

Anonymkode: c086f...b62

Da var du vel feilbehandlet og feilmedisinert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...