Gå til innhold

Hvordan jobbe med flashbacks og triggere?


Sindrana

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man jobbe med triggere og håndtering av flashbacks selv? Jeg står på venteliste for behandling, fått beskjed om at det er 6-7 måneder til jeg får plass. 
 

jeg er 100% sykemeldt nå og har store problemer med å håndtere hverdagen. Har diagnosen PTSD, men ikke mottatt traumebehandling eller annen hjelp for det enda. Jeg flyttet pga jobb rett etter jeg fikk diagnosen og har ikke søkt ny behandling før nå. 
 

jeg vil så gjerne klare å takle alle PTSD symptomene mine. Er det noe jeg kan gjøre selv som kan hjelpe meg bli mer stabil? Finnes det noen medisiner jeg kan be fastlegen om? (Jeg har blitt manisk av AD tidligere så kan ikke ta SSRI) jeg er redd jeg ikke vil klare å komme meg tilbake på jobb før jeg kommer i behandling, jeg liker jobben min og vil veldig gjerne klare å jobbe.

Hva gjør andre med PTSD for å takle hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...