Gå til innhold

Hvordan klarer dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan klarer dere med kraftig angst å «legge ifra dere» problemer som oppstår?

Jeg er redd for å gjøre feil, redd for å ha vært borti en bil selv om jeg ikke har merket det foreksempel. Har tilogmed søkt opp på google maps for å se hvordan veien var der osv..men det her gjelder det meste jeg gjør.

Blir gærn av hele greia.

Anonymkode: 5c314...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan klarer dere med kraftig angst å «legge ifra dere» problemer som oppstår?

Jeg er redd for å gjøre feil, redd for å ha vært borti en bil selv om jeg ikke har merket det foreksempel. Har tilogmed søkt opp på google maps for å se hvordan veien var der osv..men det her gjelder det meste jeg gjør.

Blir gærn av hele greia.

Anonymkode: 5c314...0bd

Hva sier behandler?

Anonymkode: 49d24...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde det noenlunde likt da vi var i økonomisk krise, mtp penger. Vi hadde ingen som helst buffer, og jeg var livredd for uforutsette utgifter. Ingen visste noe heller fordi vi var redde for å bli dømt, og det gjorde det bare enda vanskeligere. Det var fryktellg stressende å ha det sånn. 

Jeg tror det beste du kan gjøre for deg selv er å ikke gi alle disse tankene oppmerksomhet. Registrer og aksepter at de er der, men ikke ta tak i de og gruble på de - iallefall det du uansett ikke kan påvirke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hva sier behandler?

Anonymkode: 49d24...f15

Behandler sier jeg må ønske tanken velkommen, men legge den til siden. Ikke gruble så mye. 1 fjær blir til 10.000 høns for meg….

Anonymkode: 5c314...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Emoji skrev (41 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde det noenlunde likt da vi var i økonomisk krise, mtp penger. Vi hadde ingen som helst buffer, og jeg var livredd for uforutsette utgifter. Ingen visste noe heller fordi vi var redde for å bli dømt, og det gjorde det bare enda vanskeligere. Det var fryktellg stressende å ha det sånn. 

Jeg tror det beste du kan gjøre for deg selv er å ikke gi alle disse tankene oppmerksomhet. Registrer og aksepter at de er der, men ikke ta tak i de og gruble på de - iallefall det du uansett ikke kan påvirke. 

Takk for svar☺️ Kan tro det var stressende å ha det slik. Også vil man ikke at andre skal vite…

Jeg blir så usikker på hvilken av de tankene jeg burde gjøre noe med og hvilke jeg skal «la gå»…Er oppdratt til å ikke lyve, skjule eller noe som helst galt🙄🙄

Anonymkode: 5c314...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Ocd som du beskriver gjorde at jeg sluttet å kjøre bil. Skal ikke si formue for ikke p trigge nye tvangstanker på deg.

men selvfølgelig når jeg ikke kjørte lenger fant jeg nye ting å bekymre mef for. Angst bare tar og tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Worriesome Plenty 2 skrev (6 minutter siden):

Ocd som du beskriver gjorde at jeg sluttet å kjøre bil. Skal ikke si formue for ikke p trigge nye tvangstanker på deg.

men selvfølgelig når jeg ikke kjørte lenger fant jeg nye ting å bekymre mef for. Angst bare tar og tar.

Å så leit å høre😥Dette er jeg redd for; at det alltid skal komme nye ting å bekymre seg for.Det har liksom ingen ende føler jeg.Du har helt rett i at angst bare tar og tar. 
Kan jeg spørre om du får hjelp for dette?❤️

Anonymkode: 5c314...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Å så leit å høre😥Dette er jeg redd for; at det alltid skal komme nye ting å bekymre seg for.Det har liksom ingen ende føler jeg.Du har helt rett i at angst bare tar og tar. 
Kan jeg spørre om du får hjelp for dette?❤️

Anonymkode: 5c314...0bd

Har fått hjelp for tidligere hang ups, men ikke så mye for angst og ocd, mer for hoveddiagnosen schizofreni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Behandler sier jeg må ønske tanken velkommen, men legge den til siden. Ikke gruble så mye. 1 fjær blir til 10.000 høns for meg….

Anonymkode: 5c314...0bd

Mitt beste råd er å bytte aktivitet når det blir grubling.

Anonymkode: 49d24...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...