Gå til innhold

Er det riktig å slenge en dyssosial pf diagnose på pasienter så fort de gjør noe legen ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg var innlagt på psykiatrisk og nektet tvangsmedisinering så slo jeg til sykepleiere flere ganger. Etter dette ble det stående dyssosial pf i diagnosene mine. 

Anonymkode: 5931e...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da jeg var innlagt på psykiatrisk og nektet tvangsmedisinering så slo jeg til sykepleiere flere ganger. Etter dette ble det stående dyssosial pf i diagnosene mine. 

Anonymkode: 5931e...4a9

Å slå noen flere ganger er uvanlig og dyssosialt, ja. Med mindre du var psykotisk og ikke deg selv, så er det langt fra innenfor å slå folk som prøver å gjøre jobben sin. Regner og med at det er flere årsaker til at du har fått den diagnosen. Overskriften vitner om umodenhet: nei, selvsagt det et ikke sånn at alle som gjør noe en lege ikke liker får dyssosial pf. Det forstår du og om du prøver. Men om du slår folk og ikke skjønner at det er en sinnsykt ting å gjøre. Så kan legen lure på hva som feiler deg og konkludere med feks dyssiaoal pf 

Anonymkode: bf987...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da jeg var innlagt på psykiatrisk og nektet tvangsmedisinering så slo jeg til sykepleiere flere ganger. Etter dette ble det stående dyssosial pf i diagnosene mine. 

Anonymkode: 5931e...4a9

En skal gjennomgå kriteriene, og dersom en nøye og  korrekt undersøkelse viser at de er oppfylt, skal en sette diagnosen.

Ved pf synes jeg og mange andre at DSM-IV-kriteriene er langt bedre og konkrete enn ICD-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har blitt tvangsmedisinert. Reagerte ikke med vold.  Det høres jo dyssosialt ut det du gjorde. Men er det en isolert hendelse, eller pleier du å slå folk?

Anonymkode: 2ced9...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har blitt tvangsmedisinert. Reagerte ikke med vold.  Det høres jo dyssosialt ut det du gjorde. Men er det en isolert hendelse, eller pleier du å slå folk?

Anonymkode: 2ced9...504

Bare lot du de injeksere gift i deg uten motstand? Det gjør ikke jeg! 

Anonymkode: 5931e...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare lot du de injeksere gift i deg uten motstand? Det gjør ikke jeg! 

Anonymkode: 5931e...4a9

Dust.

Anonymkode: 2ced9...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...