Gå til innhold

Andre som slutter med medisin(er) og er litt spente på utfallet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
Fionys skrev (3 minutter siden):

For litt over 2 år siden sluttet jeg med Litium, Lamictal og Aurorix. Følte meg faktisk bedre uten medisiner og det har gått bra så langt. 

Bruker du ingen medisiner nå?

Anonymkode: a90b5...c27

AnonymBruker
Fionys skrev (1 time siden):

For litt over 2 år siden sluttet jeg med Litium, Lamictal og Aurorix. Følte meg faktisk bedre uten medisiner og det har gått bra så langt. 

Hvilke diagnoser har du? Det virker som om du har blitt medisinert som om du har bipolar. 

Anonymkode: 37631...834

AnonymBruker
Fionys skrev (2 timer siden):

Så fint å høre! Hvordan bedre følte du deg?

Anonymkode: 45ca5...4c7

AnonymBruker

Sluttet på lmaictal og abilify i sommer. 

Har funnet oppskriften som hjelper på meg. Og det er å leve helt uten stress. Tar sobril hvis kroppen vil opp. Går på efexor for angst. 

Aldri blitt deprimert uten opptur først. Så er meget nøye på å leve livet slik oppturer ikke skjer.

Anonymkode: 40e3d...b01

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sluttet på lmaictal og abilify i sommer. 

Har funnet oppskriften som hjelper på meg. Og det er å leve helt uten stress. Tar sobril hvis kroppen vil opp. Går på efexor for angst. 

Aldri blitt deprimert uten opptur først. Så er meget nøye på å leve livet slik oppturer ikke skjer.

Anonymkode: 40e3d...b01

Trappet du langsomt ned?

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke diagnoser har du? Det virker som om du har blitt medisinert som om du har bipolar. 

Kptsd og moderat depresjon. Hadde bp2 diagnose, men den ble byttet til moderat depresjon. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så fint å høre! Hvordan bedre følte du deg?

Følte meg mer levende, ble kvitt alle bivirkningene. Samtidig sluttet jeg på dps så da slapp jeg å fokusere så mye på sykdom. Passer på å få nok søvn og holde meg i aktivitet. Det hjelper for meg mot depresjon.

AnonymBruker
Fionys skrev (12 minutter siden):

Kptsd og moderat depresjon. Hadde bp2 diagnose, men den ble byttet til moderat depresjon. 

Moderat depresjon betegner vel en midlertidig tilstand, ikke varig? Altså at selv om du fikk diagnosen moderat depresjon på et tidspunkt, så har du det vel forhåpentligvis ikke nå?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Moderat depresjon betegner vel en midlertidig tilstand, ikke varig? Altså at selv om du fikk diagnosen moderat depresjon på et tidspunkt, så har du det vel forhåpentligvis ikke nå?

Jeg har hatt alvorlig depresjon som nå er gått over i moderat.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hatt alvorlig depresjon som nå er gått over i moderat.

Ja, men det gjelder NÅ, ikke sant? Ikke som en varig diagnose.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja, men det gjelder NÅ, ikke sant? Ikke som en varig diagnose.

Ja, det er sant. Jeg skjønte ikke helt hva du mente da. Eller ville frem til?

FjellOgDalar

Jeg var nervøs da jeg sluttet på Quetiapin i fjor, men den hadde uansett mistet effekten. Kunne ta store doser uten å kjenne det minste trøtthet. Bekymret meg for å slite mer med søvn, men merker heldigvis ikke forverring. Jeg sliter definitivt med kronisk insomni og et hode det er vanskelig å "skru av", men etter jeg kuttet ut Quetiapin har jeg ikke opplevd en eneste episode med søvnparalyse f.eks. Dessuten våknet jeg ikke sjelden til at jeg lå og snakket. Det har og forsvunnet etter jeg sluttet. Jeg var absolutt nervøs for tegn til hypomani, men det har heller ikke oppstått. Tror det beste er å ta det som det kommer, og man bør for all del ikke slutte med medisiner uten samråd med behandler. 

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (21 minutter siden):

Jeg var nervøs da jeg sluttet på Quetiapin i fjor, men den hadde uansett mistet effekten. Kunne ta store doser uten å kjenne det minste trøtthet. Bekymret meg for å slite mer med søvn, men merker heldigvis ikke forverring. Jeg sliter definitivt med kronisk insomni og et hode det er vanskelig å "skru av", men etter jeg kuttet ut Quetiapin har jeg ikke opplevd en eneste episode med søvnparalyse f.eks. Dessuten våknet jeg ikke sjelden til at jeg lå og snakket. Det har og forsvunnet etter jeg sluttet. Jeg var absolutt nervøs for tegn til hypomani, men det har heller ikke oppstått. Tror det beste er å ta det som det kommer, og man bør for all del ikke slutte med medisiner uten samråd med behandler. 

Fint å høre om erfaringene din!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...