Gå til innhold

Kontakt etter gruppeterapi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vet godt at det ikke er noe fasitsvar på dette, men hva er deres tanker om å holde kontakt med folk man har blitt kjent med i gruppeterapi etter at terapien er slutt? Terapeuten i min gruppe anbefaler at man ikke har kontakt utenom gruppa mens gruppeterapien pågår, men gir ingen anbefalinger for hva som gjøres etter. Merker at det er noen i gruppa jeg kommer godt overens med, så sånn sett er det ikke unaturlig å holde kontakt etterpå. Men med tanke på at vi kun kjenner hverandre fra en setting hvor vi deler veldig vonde og sårbare ting med hverandre, blir det kanskje vanskelig å holde kontakt som venner? Hva er deres erfaringer eller tanker om det? 

Anonymkode: ec779...5af

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487927-kontakt-etter-gruppeterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vet godt at det ikke er noe fasitsvar på dette, men hva er deres tanker om å holde kontakt med folk man har blitt kjent med i gruppeterapi etter at terapien er slutt? Terapeuten i min gruppe anbefaler at man ikke har kontakt utenom gruppa mens gruppeterapien pågår, men gir ingen anbefalinger for hva som gjøres etter. Merker at det er noen i gruppa jeg kommer godt overens med, så sånn sett er det ikke unaturlig å holde kontakt etterpå. Men med tanke på at vi kun kjenner hverandre fra en setting hvor vi deler veldig vonde og sårbare ting med hverandre, blir det kanskje vanskelig å holde kontakt som venner? Hva er deres erfaringer eller tanker om det? 

Kan jeg spørre om det er en gruppe for mennesker med personlighetsforstyrrelse? Vil tro det vil gå greit å holde kontakt etter gruppa selv om dere bare kjenner hverandre fra en spesiell setting. Jeg ble spurt om å holde kontakt etter gruppeterapi , med noen få i gruppa,  men jeg var så dårlig at jeg sa nei den gang.

Anonymkode: 9c003...59e

AnonymBruker
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Kan jeg spørre om det er en gruppe for mennesker med personlighetsforstyrrelse? Vil tro det vil gå greit å holde kontakt etter gruppa selv om dere bare kjenner hverandre fra en spesiell setting. Jeg ble spurt om å holde kontakt etter gruppeterapi , med noen få i gruppa,  men jeg var så dårlig at jeg sa nei den gang.

Anonymkode: 9c003...59e

Nei, ikke personlighetsforstyrrelser, men relasjonelle vansker. 

Veldig forståelig å si nei. Regner med at det er vanskelig for alle å spørre om å holde kontakt, mange i gruppeterapi tåler jo dårlig avvisning. 

hattifnattus

At man ikke får ha kontakt mens gruppa pågår syns jeg er forståelig. Vi hadde et par som gjorde det og da ble gruppetimene ofte svært preget av konfliktene de hadde mellom seg. Hva man velger å gjøre når man er ferdig behandlet får være opp til en selv. Noen kan sikkert ha en betydningsfull relasjon til hverandre :) 

Jeg har personlig ikke noen kontakt med de jeg gikk i gruppe med tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...