Gå til innhold

Vanlig at behandler blir helt stille lenge hvis pasient ikke svarer på ubehagelig spørsmål?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det vanlig at behandler i psykiatrien blir helt stille lenge hvis man som pasient ikke svarer på et ubehagelig spørsmål?  En slags utpressing av pasienten slik at man skal synes stillheten er så ubehagelig at man svarer til slutt?

Jeg er stort sett en pasient som svarer med en gang og gjerne også utdyper spørsmålet mitt automatisk i tillegg ut i fra det jeg tenker behandler vil vite. Men denne timen var jeg ikke helt meg selv så jeg svarte dermed ikke på behandlers spørsmål og bare så ned... Jeg opplevde spørsmålet som ubehagelig forøverig. Jeg opplevde da at behandler bare ble helt stille lenge (ikke sikkert det faktisk var lenge da, men det føltes i alle fall lenge) mens han bare så på meg (tror jeg)... før han endelig til slutt spurte om det var vanskelig å snakke om... Er dette vanlig? En slags utpressing av pasienten slik at man skal synes stillheten er så ubehagelig at man svarer til slutt?

Anonymkode: ff073...52a

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vanlig ja, men vil på ingen måte kalle det utpressing. Stillhet kan være veldig effektivt! Men det er klart, en viss balansegang er det jo.

Dersom du til vanlig svarer relativt raskt, så forstår jeg veldig godt at han ville gi deg god tid til å finne ut hva du ville svare denne gang.

Anonymkode: 0bf5d...23d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...