Gå til innhold

PTSD og mareritt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde en ekstremt belastende periode for ca. ett år siden. Psykologen har gitt meg PTSD diagnose og sa det ville ta ca. 2 år før det ville forsvinne.
Jeg har mareritt hver kveld, bare frittflytende, våkner ofte brått og begynner å bråsvette, er så trøtt så orker ikke stå opp så blir liggende videre 1 times tid, noe som kanskje ikke er så lurt(Hører på regnlyder fra telefonen for å distrahere tankene). Har det ikke bra nå selv om det er bedre enn for 1. år siden. 
I dag hadde jeg selvmords tanker når jeg våknet, noe som var veldig ubehagelig. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre om morgenen? 
Noen med råd. Når jeg til slutt klarer å stå opp ta en dusj og spise så blir det bedre, men må raskt ut, klarer ikke sitte inne. Helt motsatt av min tidligere problematikk da jeg ikke turte forlate hjemmet.

Anonymkode: 96c17...d4f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487946-ptsd-og-mareritt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vonde drømmer er veldig ekkelt. Selv om du vet det er en drøm når du våkner sitter det i kroppen. Etter en slik oppvåkning kan du spille på tlf din. Få tanker og fokus over på noe annet. Å holde seg i gang med dusj, frokost og ut er veldig bra. Prøv å gi drømmene dine minst mulig oppmerksomhet, det var en drøm og drømmer er livlige og skremmende. Anbefaler deg å prøve EMDR i behandling, det skal ha god effekt mot traumer. 

Anonymkode: 5730a...125

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487946-ptsd-og-mareritt/#findComment-4330988
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hadde en ekstremt belastende periode for ca. ett år siden. Psykologen har gitt meg PTSD diagnose og sa det ville ta ca. 2 år før det ville forsvinne.
Jeg har mareritt hver kveld, bare frittflytende, våkner ofte brått og begynner å bråsvette, er så trøtt så orker ikke stå opp så blir liggende videre 1 times tid, noe som kanskje ikke er så lurt(Hører på regnlyder fra telefonen for å distrahere tankene). Har det ikke bra nå selv om det er bedre enn for 1. år siden. 
I dag hadde jeg selvmords tanker når jeg våknet, noe som var veldig ubehagelig. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få det bedre om morgenen? 
Noen med råd. Når jeg til slutt klarer å stå opp ta en dusj og spise så blir det bedre, men må raskt ut, klarer ikke sitte inne. Helt motsatt av min tidligere problematikk da jeg ikke turte forlate hjemmet.

Anonymkode: 96c17...d4f

Huff.

Går slikt over av seg selv med tiden?

Anonymkode: 41461...063

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/487946-ptsd-og-mareritt/#findComment-4331002
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...