AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:17 Del Skrevet onsdag kl 13:17 Hva er innafor å gjøre og ikke når man er sykemeldt pga psyken? Jeg jobber opprinnelig to dager i uka halv dag men nå jobber jeg ingenting. Grunnen til det er deprejson. Jeg tenker selv at det ikke er ok å dra f.eks på kafe eller hobbyer og slike ting men drar selvfølgelig på butikken for å handle mat (bor alene) også til timene mine med fastlege og psykiater også korte gåturer ut. Anonymkode: ec010...6e5 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:20 Del Skrevet onsdag kl 13:20 Alt er innafor som man klarer å gjøre. Dro til syden som sykemeldt av depresjon. Den uken med sol og varme lettet depresjonen kraftig. Og forkortet mest sannsynlig sykemeldingsperioden. Anonymkode: 02852...210 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
psykedeliker Skrevet onsdag kl 13:30 Del Skrevet onsdag kl 13:30 Det er ikke noe "innafor" eller "utafor" ift. til sykemelding. Det er hensiktsmessig og ikke-hensiktsmessig aktivitet ift. til tilfriskning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymos Skrevet onsdag kl 15:11 Del Skrevet onsdag kl 15:11 Gjør det som gjør deg frisk(ere). Man blir nok ikke raskt frisk fra depresjon av å sitte inne og isolere seg fordi man føler at man må det som sykemeldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet onsdag kl 15:30 Del Skrevet onsdag kl 15:30 (endret) Selvfølgelig kan du gå på kafe. Da jeg først ble psykemeldt gikk jeg opp kafe nærmest hver dag. Legen var svært begeistret for det. Du kan og bør gjøre aktiviteter som bringer deg ut av huset og i aktivitet. Det å være sosial kan gjøre veldig godt når man har mental uhelse. Jeg er nå uføretrygded pga syken og tenker ikke to ganger over hva jeg gjør. Psyken regulerer meg av seg selv. Endret onsdag kl 15:30 av Fru2020 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:41 Del Skrevet onsdag kl 15:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alt er innafor som man klarer å gjøre. Dro til syden som sykemeldt av depresjon. Den uken med sol og varme lettet depresjonen kraftig. Og forkortet mest sannsynlig sykemeldingsperioden. Anonymkode: 02852...210 Man har vel ikke lov å dra til utlandet som sykemeldt. Anonymkode: 21eb3...34f 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:44 Del Skrevet onsdag kl 15:44 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man har vel ikke lov å dra til utlandet som sykemeldt. Anonymkode: 21eb3...34f Det kan man. Anonymkode: 02852...210 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaNor Skrevet onsdag kl 16:15 Del Skrevet onsdag kl 16:15 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Man har vel ikke lov å dra til utlandet som sykemeldt. Anonymkode: 21eb3...34f I min forrige depresjon som var lettere, fikk jeg tilbud om å være med en kollega til Florida. Behandleren min var veldig positiv og ordnet det praktiske så jeg fikk være med. Det tror jeg var med på å gjøre den episoden en av de letteste jeg har hatt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nachnoo Skrevet onsdag kl 16:44 Del Skrevet onsdag kl 16:44 Alt som er bra for helsa er innenfor. Alt som er skadelig for helsa er utenfor - som feks bruk av rusmidler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:29 Del Skrevet onsdag kl 18:29 Jeg har også strenge regler for hva jeg har lov til når jeg er sykemeldt. Ikke lov å gjøre noe som gir glede feks. Anonymkode: c646e...6a6 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:55 Del Skrevet onsdag kl 18:55 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har også strenge regler for hva jeg har lov til når jeg er sykemeldt. Ikke lov å gjøre noe som gir glede feks. Anonymkode: c646e...6a6 Og det fører deg raskere tilbake til arbeid føler du? Bidrar positivt til bedring? Anonymkode: 1aa58...a80 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:59 Del Skrevet onsdag kl 18:59 Folk med depresjon er forskjellige. Jeg er ofte ute og i gang, og gjør ting. Jeg er alvorlig deprimert. Jeg blir ikke akuratt bedre av å bare sitte hjemme å kverulere, men som sagt det å gjøre hobbyer osv er ikke like koselig lenger. Du skal være glad du faktisk får hjelp med depresjonen din, det er ikke alle som får det. Anonymkode: ec8f3...4c8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:07 Del Skrevet onsdag kl 20:07 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det fører deg raskere tilbake til arbeid føler du? Bidrar positivt til bedring? Anonymkode: 1aa58...a80 Jeg jobber 50 prosent. Jeg sa ikke at det hjelper meg, men at det er slik jeg har det nå. Anonymkode: c646e...6a6 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet onsdag kl 21:25 Del Skrevet onsdag kl 21:25 Hva hvis arbeidsgiver ser deg ute når du er sykmeldt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:49 Del Skrevet onsdag kl 21:49 Everybody skrev (21 minutter siden): Hva hvis arbeidsgiver ser deg ute når du er sykmeldt? Folk som er sykmeldt grunnet psykiske plager kan jo gå ut som alle andre. En arbeidsgiver hadde satt pris på at den sykmeldte holdt seg i gang, trente og gikk i fjellet og gjorde aktiviteter som fører til tilfriskning. Å ligge under dyna når man sliter med psyken gjør det jo bare verre. Min arbeidsgiver var sykmeldt i lang tid grunnet noe som tok tid og måtte trenes opp igjen. Da måtte han jo ut og komme igang i sitt temp Anonymkode: 37f98...b83 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Jeg er ute hele tiden jeg og jeg er ufør av psykiske årsaker, men er på en måte istand igjen til å jobbe, men fikk det ikke til med nav. Så, ja ville bidratt og jobbet om jeg kunne. Anonymkode: ec8f3...4c8 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.